To zase není tak úplná novinka.https://m.vtm.zive.cz/nabijeci-robot-od-vw-kdyz...
Zajímavé - něco podobného měly, tuším, parní lokomotivy z první poloviny 19. století. Akorát se tomu neříkalo autonomní tankovací dron ale tendr...
Už jsem se lekl, že je to dieselagregát za elektromobil.
V principu zajímavá myšlenka. Určitě byste na to dostal patent 🙂
To už někdo bude mít patentované dávno... 😀
Přesně tak, myslím, že první to do výroby dostali Francouzi, ale je to hezkých pár let.
Absurdita dovedena k dokonalosti 😀
Hodinky s vodotryskem hadr... Ale že musím dobíjet mobil i 3x denně to je normální
Ono pokud bydlíte někde za městem a používáte vozidlo převážně za každodenní cestou do práce, případně s rozvozem dětí, tak vám současné elektromobily udělají dobrou službu. Za výrazně menší provozní náklady.
Ty "provozní náklady" jsou tak nízké jenom proto, že to zatím nikdo nepoužívá, a polovina z nich je dotovaná. Jinak si o nich můžete nechat leda tak zdát, až to bude muset mít každý. Pak uvidíte. 😝
Při dobíjení nočním proudem se dostanete na 40 Kč/100 km oproti 240 Kč/ 100 km u benzínu. Jestli vy v tom nevidíte rozdíl, tak já třeba ano. (Mimochodem, noční proud rozhodně dotovaný není) Dále odpadá výměna oleje a filtru po 20 tkm, olej v převodovce po 60 tkm, brzdy vydrží déle a podobné maličkosti.
Akorát ty vstupní náklady jsou natolik extremně vysoké, že jde o hraběcí rady.Potřebuješ barák s garáží a minimálně milion na to elektrické auto.To pak musíš jezdit non-stop, aby se ti těch minimálně 6 miliónu vrátilo.
Ne tak docela. Jen to znamená, že elektromobil zatím není pro každého. Hodně lidí bydlí na vesnici v rodinném domě. Garáž není třeba, stačí jen zásuvka venku. A co se týče ceny auta, tak místo auta za 500 tis. člověk koupí auto za 900 tis. Takže rozdíl je ve zmíněném případě 400 tis., ne 6 mil.
Auto stojí "jenom" dvonásobek? "Jenom" 400 tisíc? Lidé na vesnici většinou nemají "nadbytečných" 400 tisíc, ti jsou většinou rádi za ojetinu.Tak jako tak, i při rozdílu ceny paliva 2 Kč/kilometr by se náklady na auto vrátilo za "pouhých" 200 000 kilometrů. Kolid lidí najede tolik *jedním* autem? Za jak dlouho?A ukažte mi nějaké rodinné elektroauto (2 dospělí 2 děti, kufr aspoň 500 litrů) za 900 tisíc. To spíš 3 milion, nebo spíš žádné.Fantasto.
Nikde jsem nenapsal, že je to "jenom dvojnásobek"? To už jste si domyslel sám, aby to pasovalo na vaší argumentaci. Já jen uváděl na pravou míru váš podivný příklad s 6 milióny. Do nákladů za elektromobil nemůžete započítávat cenu domu a garáže. Pokud ano, tak by to znamenalo, že pokud si člověk nekoupí elektromobil, tak musí žít na ulici.
Stále ale bez garáže, nebo aspoň parkování "mimo ulici", auto prostě nenabijete. A stáke platí, že dost peněz na elektroauto mají spíše lidí žijící ve městě, bohatého venkovana aby pohledal, typicky nejhorší auta najdete právě na vesnici. Ti lidé nemají mizerná auta, protože je to baví, ale protože na nic lepšího nemají.
Tak nabít auto na vesnicí není žádný problém a ve městě taky ne. Ještě jsem neviděl, že by v Ostravě vyloženě stály řadu. Člověk, co si takový elektromobil koupí, tak ví, že si to bude mít kde nabít. Tzn. v rodinném baráku, v práci nebo když zrovna nakupuje, nebo má nabíječku na sídlišti, kterou využije jednou za týden. Pokud takové možnosti nemá, tak si takové auto nekoupí. V naších podmínkách těch nabíječek je víc než dost. Než se u nás bude prodávat více elektroaut než spalováků, tak to bude nejméně 10 let trvat, při tom, jak Češi nemusí změny tak spíš čtvrt století. Do té doby zase těch nabíječek ve městě přibude. Nabídka jde ruku v ruce s poptávkou.
Psal jsem "pokud bydlíte někde za městem..." A tam má většinou barák každý, takže nemovitost bych jako vstupní investici do elektrické mobility nepočítal...
Děti necítím a bydlím v činžáku bez možnosti dobíjení. Takže nechci elauto
Noční proud dotovaný není, ale na paliva je 50+% daň 😀Teď jsme do firmy koupili elektromobil, nějaké to Citigo. A je v podstatě zadarmo. Proč? Protože povolení parkování v modré zóně stojí 36 000 Kč ročně pro jednu městskou část. Ne tak pro baterkovůz. Takže jsme ho koupili s tím, že i když se bude používat jen po Praze, za tři roky se zaplatí samo od sebe.Tomu říkám volnotržní úvaha.
Je divne ako sa patentovy urad postupom casom transformoval. Kedysi si musel mat fukncni prototyp. Dnes si s toho mozes spravit parodiu.
mozno ich na urade prudilo predvadzanie zvysenej demolicnej schopnosti tankovych granatov 😀
A to si onehdy tuším Hewlett Packard (nebo to byl Western Digital? to je celkem fuk) nechal patentovat - způsob, jakým podávat patenty! 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.