Roboti | Virtuální realita | Toyota

Toyota školí domácí roboty pomocí virtuální reality

Japonský technologický gigant Toyota Research Institute (TRI) se snaží naučit roboty dovednostem, které jim umožní plnit různé úkoly v domácnostech. Využívá k tomu virtuální realitu, jež lidem dovoluje dívat se očima strojů.

„Při výuce může člověk vyzkoušet různé přístupy a využít svou kreativitu k tomu, aby k provedení daného úkolu použil ruce a nástroje robota,“ uvedli zástupci TRI v tiskové zprávě.

„Díky tomu je využití pákového efektu a používání různých nástrojů snadné, což umožňuje lidem v závislosti na konkrétní situaci rychle přenést své znalosti do robota,“ dodali.

Boti tedy si v tomto případě neosvojují určité pohyby (zvednutí šálku atd.) na základě přednastavených parametrů – jejich instruktoři místo toho spoléhají na výše zmíněnou virtuální realitu a technologii 3D skenování.

Tento přístup má ovšem i určitá omezení. Roboti například nedokážou to, co se již naučili, zobecňovat a aplikovat podobné dovednosti v odlišných situacích.

Závěrem doplňme, že pokud byste si takového mechanického pomocníka chtěli pořídit domů, máte zatím bohužel smůlu. Tento produkt totiž není určen k prodeji, ale slouží jako tzv. proof-of-concept (ověření správnosti koncepce) pro účely budoucího výzkumu.

Váš názor Další článek: Influenceři by záviděli: Jennifer Aniston si založila Instagram a síť pod náporem zkolabovala

Témata článku: Technologie, Roboti, Výzkum, Virtuální realita, Výuka, Toyota, Robot, Robota, TRI, Realita, Dovednost, Nástroj


Určitě si přečtěte

49" monitor Philips 499P9H: Ať je vám doma lépe než v kanceláři

49" monitor Philips 499P9H: Ať je vám doma lépe než v kanceláři

** Nezvykle protáhlý rozměr odpovídá dvěma monitorům vedle sebe ** Barevné podání a podpora G-Sync míří nad kancelářské nasazení ** Vestavěná kamera umí přihlašování ve Windows

Tomáš Holčík | 29

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

** 22. května 1990 uvedl Microsoft Windows 3.0 ** Systém z Microsoftu definitivně udělal lídra na desktopu ** Tehdejší Windows byly vlastně grafickou nadstavbou nad MS-DOS

Jakub Čížek | 69

Geniální programátor Edsger Dijkstra: hledal nové postupy a zavrhoval GoTo

Geniální programátor Edsger Dijkstra: hledal nové postupy a zavrhoval GoTo

** Edsger Dijkstra je osobností historie programování ** Vynalezl algoritmus pro nalezení nejkratší cesty v grafu a dostal Turingovu cenu ** Zasloužil se o blízké propojení programování a matematiky

Jiří Nahodil | 13


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X