Tragický osud „nepotopitelné“ lodi: Připomeňte si ztroskotání Titanicu

Názory k článku

14. 04. 2018 17:19 | Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

Zajímavé fotografie. Z dnešního pohledu už by ta tragédie nebyla považována až za tak obrovskou.
Stačí si uvědomit, že za rok zemře jen při nehodách na silnicích 1. 250 000 lidí.
Tzn. denně přes 3 000 lidí. K tomu vlaky, lodě, letadla a dojdeme k číslu při kterém by se naši dědečkové křižovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 04. 2018 17:48 | Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.76

byl nekvalitně vyrobená
a mimochodem taky se řiká že se prý potápěla pomalinku už od vyplutí, že prý by stejně až do NY nedoplula, kdyby nespalovali uhlí . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
duhovnik  |  14. 04. 2018 18:51  |  Linux Chrome 65.0.3325.181

najdite si konspiracne videa a dokumenty na youtube, tie menej konspiracne hovoria o podvodoch pri dodavke oceli (ze boli oklamani inspektori a vzorky kontrolovanej oceli sa nezhodovali s realne dodanym materialom), a tie viac konspiracne hovoria o tom, ze havaria Titanicu nebola nahodou a bola tragickym vyustenim poistneho podvodu, ktory sa vymkol kontrole - ze na dne oceanu nie je Tianic ale v clanku spominana lod Olympic, ktora bola dost vazne poskodena pocas nehody par mesiacov pred osudnou plavbou. To samozrejme na tragedii nic nezmeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
George2005  |  14. 04. 2018 22:22  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Další recyklovaný článek - přesně tyto fotky a popisky už tu byly loni (nebo i předloni?). Ale chválím, že se alespoň smazala předchozí diskuse, protože by v tom byl dost zmatek ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  15. 04. 2018 19:33  |  Linux Firefox 59.0

Z dnešního pohledu již přeceňovaná a překonaná tragédie (za války šla ke dnu sesterská loď - zdravotnická s ještě více lidmi na palubě). Souhra běžných chyb doby. Stručně, velká loď s malým kormidlem (velký poloměr při otáčení), bez přímé reverzace středového šroubu (jen dva krajní), v zájmu bohatých cestujících méně záchranných člunů, dle staré normy (výhled z paluby, procházky), honba za Modrou stuhou (příliš severně, možnost ledovců), nevybalené dalekohledy, ošizené vodotěsné přepážky, nedosahující potřebných horních palub (přelévání).
> Dne víme, že záchranné čluny byly poloprázdné, místo +70 mužů (testováno), pár slečen s dětmi (holt boháči jsou něco víc, než trhani v podpalubí), dále víme, že simulace (docela přesné) hovoří, že loď měla zařadit plný zpětný chod, ale jet přímo na ledovec. Chyba v plátování (při stavbě v přístavu), nekvalitní nýty (ručně zatloukané) a nevhodný spoj, se projevil ohnutím, trhlinou do lodi ve značné délce. Náraz přímo by sice zničili 4 oddíly, jenže to jsou právě ty 4, se kterými by Titanic sice poškozený a za snížené rychlosti doplul do cíle. Kotelny ani důležité části by zasaženy nebyly, využít by bylo možno i čerpadel, které by na případné průsaky stačily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor