Tragický osud „nepotopitelné“ lodi: Připomeňte si ztroskotání Titanicu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

20. 04. 2022 00:45

Pred tydnem jsem Belfast navstivil. A to muzeum tam je neskutecne velke a obsahle. Vse od prvotnich vykresu (ktere v protejsim baraku vytvorili), pres stavbu (kde se v mistnich lodenicich makalo ve vice jak 4 patrove budove, bez jisteni a helmy, jeden par sroubu z vysky a je po vas, a tech umrti tam bylo vic..), vybavu uvnitr (pokoj, kajuty pro 1,2,3 tridu, materialy, nadobi..), po vypluti, nehodu, objeveni trosek. No proste nadhera. Videt ty velikosti na vlastni oci, nehorazne giganticke dilo. Mimochodem po nehode vznikla diky tomu taky velka sada opatreni, a bezpecnostnich pravidel. Pikantnost na zaver, dneska v tech docich jsou Titanic studios, co delali treba Games of Thrones.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2022 17:28

V dnesnej dobe by asi ani neopustil lodenicu. za 1 nevodny material na oplasteni trupu. bod 2 nevhodna technologia nitovania. za 3 ak by bola posadka oboznamena s konstukciou lode tak do ladovca to nadrbem celne a nesnazim sa ho oboplavat. dalej by ho clovek nepustil lebo bolo na hovno kormidlo a nedostatocne mnozstvo zachrannych clnov. ale to by bolo dnes. ale napriek tomu ze sa to stalo 110 rokov dozadu si myslim ze slo o dopredu pripravenu poistnu udalost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2022 15:46

Hmm, tenhle archivní článek má vskutku historickou diskuzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 04. 2020 14:31

najvacsia nebola. Bola rovnako velka ako skor postavená sesterská lod RMS OLYMPIC. Vlastne to boli rovnake lode az na par detailov.
Este aj viacero fotiek co tu je v galerii je z olympicu a nie titanicu:
Fotka 5/24 je OLYMPIC a nie TITANIC. Robite clanok a viete o tom skoro nic.9.fotka je tiež OLYMPIC a nie TITANIC. Niekedy po 1. svetovej vojne (20te roky)
a takmer všetky fotky interieru su z OLYMPICU, kedze titanic nestihli nafotit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2020 16:19

Já bych snad v noci ani nespal, kdyby alespoň jednou za týden nebyla někde zmínka o Titaniku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2020 12:09

kdyby se při každé recyklaci článku o Titanicu potopila na trase Anglie-USA jedna loď podobné velikosti, tak tam dnes máme krásný "násep" z lodí pro stavbu interkontinentální dálnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2020 11:19

asi tam sefoval genius typu boris johnson, ktory chcel ochranit krajinu pred nakazou tak, ze necha vsetkych nakazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2020 09:46

Ilustrace mě potěšila - reflektuje skutečnost, že jen tři komíny Titaniku byly skutečné komíny, ten čtvrtý jen kamufloval ventilaci kotelny a strojovny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2018 19:33

Z dnešního pohledu již přeceňovaná a překonaná tragédie (za války šla ke dnu sesterská loď - zdravotnická s ještě více lidmi na palubě). Souhra běžných chyb doby. Stručně, velká loď s malým kormidlem (velký poloměr při otáčení), bez přímé reverzace středového šroubu (jen dva krajní), v zájmu bohatých cestujících méně záchranných člunů, dle staré normy (výhled z paluby, procházky), honba za Modrou stuhou (příliš severně, možnost ledovců), nevybalené dalekohledy, ošizené vodotěsné přepážky, nedosahující potřebných horních palub (přelévání).
> Dne víme, že záchranné čluny byly poloprázdné, místo +70 mužů (testováno), pár slečen s dětmi (holt boháči jsou něco víc, než trhani v podpalubí), dále víme, že simulace (docela přesné) hovoří, že loď měla zařadit plný zpětný chod, ale jet přímo na ledovec. Chyba v plátování (při stavbě v přístavu), nekvalitní nýty (ručně zatloukané) a nevhodný spoj, se projevil ohnutím, trhlinou do lodi ve značné délce. Náraz přímo by sice zničili 4 oddíly, jenže to jsou právě ty 4, se kterými by Titanic sice poškozený a za snížené rychlosti doplul do cíle. Kotelny ani důležité části by zasaženy nebyly, využít by bylo možno i čerpadel, které by na případné průsaky stačily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 04. 2018 22:22

Další recyklovaný článek - přesně tyto fotky a popisky už tu byly loni (nebo i předloni?). Ale chválím, že se alespoň smazala předchozí diskuse, protože by v tom byl dost zmatek ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 04. 2018 18:51

najdite si konspiracne videa a dokumenty na youtube, tie menej konspiracne hovoria o podvodoch pri dodavke oceli (ze boli oklamani inspektori a vzorky kontrolovanej oceli sa nezhodovali s realne dodanym materialom), a tie viac konspiracne hovoria o tom, ze havaria Titanicu nebola nahodou a bola tragickym vyustenim poistneho podvodu, ktory sa vymkol kontrole - ze na dne oceanu nie je Tianic ale v clanku spominana lod Olympic, ktora bola dost vazne poskodena pocas nehody par mesiacov pred osudnou plavbou. To samozrejme na tragedii nic nezmeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 04. 2018 17:48

byl nekvalitně vyrobená
a mimochodem taky se řiká že se prý potápěla pomalinku už od vyplutí, že prý by stejně až do NY nedoplula, kdyby nespalovali uhlí . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 04. 2018 17:19

Zajímavé fotografie. Z dnešního pohledu už by ta tragédie nebyla považována až za tak obrovskou.
Stačí si uvědomit, že za rok zemře jen při nehodách na silnicích 1. 250 000 lidí.
Tzn. denně přes 3 000 lidí. K tomu vlaky, lodě, letadla a dojdeme k číslu při kterém by se naši dědečkové křižovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (28)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor