Vesmír | Těžba | Donald Trump

Trump podepsal exekutivní příkaz k těžbě surovin na Měsíci a asteroidech

Americký prezident Donald Trump v pondělí podepsal exekutivní příkaz, který podporuje těžbu surovin na Měsíci a asteroidech. Mj. se v něm uvádí, že „Američané by měli mít právo zapojit se do komerčního průzkumu, získávání a využívání zdrojů ve vesmíru, v souladu s platnými zákony.“

Tento příkaz ostře kotnrastuje s myšlenkou, že vesmír je jakýmsi „společným zdrojem“, který by měl být dostupný všem.

„Vesmír je legálně a fyzicky jedinečnou doménou lidské činnosti a Spojené státy ho nepovažují za globální veřejný statek (global commons),“ píše se v dotyčném dokumentu.

Nikoho tak asi nepřekvapí, že kritika na sebe nenechala dlouho čekat. „Jakýkoliv pokus o privatizaci vesmíru v té či oné podobě – a je obtížné hned teď říct, zda toto lze za pokus o privatizaci vesmíru považovat – by byl nepřijatelný,“ komentoval to v úterý mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov.

"Snahy o vyvlastnění vesmíru a agresivní plány na… de facto zabavování území jiných planet… jen stěží povzbudí ostatní národy k účasti na plodné spolupráci,“ přispěchal se svou troškou do mlýna zástupce ředitele ruské kosmické agentury Roskosmos Sergey Saveliev.

Diskuze (55) Další článek: Už žádné krvavé filmy pro děti. Netflix dal rodičům nové možnosti, jak mohou ochránit své potomky

Témata článku: Vesmír, USA, Měsíc, Asteroidy, Rusko, Těžba, Donald Trump, Kreml, Příkaz, Surovina, Privatizace, Asteroid

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

** Představte si svobodné Windows. Bláznivá vize? ** Vývojáři je přitom začali psát už před více než dvaceti lety ** Jmenují se ReactOS a spustíte na nich i Total Commander

10 věcí, které jste odkládali „na jindy“, ale teď je konečně můžete udělat

** Karanténní opatření nás drží doma a mnozí mají více času navíc ** Připomeneme proto často odkládané činnosti uživatelů počítačů ** Právě teď je ten správný okamžik, kdy se do nich pustit

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 28