Tucet nejrychlejší vlaků světa aneb o čem se Českým drahám může jen zdát

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 35

Názory k článku

avatar
22. 12. 2018 13:54

Nějak se mi ten článek nezdá...starší TGV má rekord 574 Km/h. Na běžné lince neměl problém jezdit 370-380 Km/h. Ale nijak není zmíněné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 12. 2018 18:41

V Americe žádné rychlovlaky nemají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 12. 2018 10:21

Hele autore, rýpnu si do tebe. Proč by se o tom mělo zdát konkrétně Českým drahám? Regiojet a Leo Express a jiní menší dopravci nemají proč rychlejší vlaky než 160km/h? Protože nikdo nechce postavit rychlejší trať. Všichni dopravci by klidně koupili rychlejší vlaky, ale pokud to nemá kde jezdit, tak to asi nemá cenu. Buďme rádi, že máme aspoň to relativně pěkně vypadající Pendolino, když už nic.
Jinak mi tady chybí ještě nějaké info o Thalys TGV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2018 19:06

Nesmyslným rozparcelováním ČSD, oddělením tratí od vlastní dopravy a dopravy nákladní od osobní je pochopitelně osobní doprava ztrátová a vyplatí se pouze na některých lukrativních tratích (například Praha - Ostrava - tam se cpou všichni dopravci). Jsou i lokální tratě, které by mohly být výhodnější než dálnice - pokud by se mohly provozovat a financovat dráhy jako celek.
Ne vždy je privatizace všelékem - viz privatizace drah v UK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2018 07:29

Také si myslím,že vysokorychlostní trať u nás nemá smysl. Odkud a kam by vedla? Smysl by možná měla z Prahy do Brna pro pár cestujících a nikde jinde nestavit. To ale zvládnou autobusy, Z Prahy do Ostravy ? Proč? A někam ke hranicím? Opět proč,vždyť tam není pokračování a sousedé nic takového zatím neplánují. Stačí proto oněch 160,které stejně nelze dodržet. Ještě před 25 lety byla podobná alternativa tehdejšími vládními činiteli zamítnuta a v rámci tehdejšího trendu byla prosazována automobilová doprava. Železnice byla stále v pozadí a bylo jí povoleno nakoupit několik souprav s naklápěcími vozovými skříněmi - tzv pendolína, které ovšem dnes patří spíše do muzea. A tratě? Zase nebyl z Prahy zájem. Jak dlouho se modernizuje I.hlavní tah?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2018 07:17

Článek je odfláknutý. Třeba u TGV chybí rok zahájení provozu oproti ostatním a vůbec tech. info. Chybí dále mi údaje jako je výkon souprav a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2018 22:59

Tak u nás se sice jezdí až 160 Km/h, ale jen na některých koridorech a ještě né v celé délce. I když mohly by udělat další článek s titulkem Čistota japonských vlaků aneb o čem ČD jen sní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 12. 2018 22:40

Česko je příliš malá země na vysokorychlostní vlaky. Tady by úplně stačilo kdyby to jezdilo všude 160 a místy 200km/h.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 12. 2018 22:00

Ano, v Cechach se jezdi maximalne 160 km/h.
Trate s urovnovymi prejezdy totiz vic nedovoluji. A fakt ne, nedaji se na stavajicich koridorech jen tak zrusit.TGV zrychluje na 300 km/h cca 18 km. Brzdit bude o neco mene, tak at se to dobre pocita, celkem 30 km. Jak dlouho by u nas vzhledem ke vzdlenostem zastavek tech 300 asi jelo? Fakt trvate na tom, ze se to vyplati A ZAPLATI??U nas neni problem rychlost, ale kapacita. Ta se ovsem rychlosti muze zvysit jen do jiste miry. Pridani dalsi koleje v kazdem smeru pro zastavkove vlaky, aby nemusely rychliky na koridorech poskakovat za nima na bloku, nase ucely pokryje daleko lepe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2018 21:53

za me samozrme nej vlak L0, uz jen proto kolik spotrebuje energie oproti nemecke trapnosti tansrapid :)Jinak z tech kolejovych n700 advanced prvni generace je muj nejoblibenejsi cim sem jel, ty novejsi uz jsou takovy obycejny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2018 21:48

Těším se na budovaný maglev Chūō šinkansen, který svou provozní rychlostí 505 km/h natrhne triko i tomu šanghajskému Za deset let by měl začít jezdit mezi Tokiem (resp. Šinagavou) a Nagojou, za dvacet pak až do Ósaky. Většina z cca 440 km tratě povede tunely skrz Japonské Alpy a tuto vzdálenost my měla souprava urazit za hodinu a něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 12. 2018 20:47

Mě se líbí ten italskej. U nás by vlaky do velkých měst pro ty co mají dobrá auta nedávaly smysl, kdyby ty mentosky konečně dodělaly D1. Ale jezdit pravidelne a tak rychle by to možná změnilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2018 20:33

Tento chlapík mi poněkud otevřel oči co se Čínské ekonomiky a životní úrovně týče. Je vážně zajímavé jak se Čína za posledních 20 let zmohla. https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: telefony do 7 000 Kč

Test Wi-Fi 6 mesh řešení

Nákup PC a Applu z druhé ruky

Úprava fotek z dovolené