Tucet nejrychlejší vlaků světa aneb o čem se Českým drahám může jen zdát

Názory k článku

DavidCZE  |  01. 12. 2018 20:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.110

Tento chlapík mi poněkud otevřel oči co se Čínské ekonomiky a životní úrovně týče. Je vážně zajímavé jak se Čína za posledních 20 let zmohla. https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pindulin  |  01. 12. 2018 20:47  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Mě se líbí ten italskej. U nás by vlaky do velkých měst pro ty co mají dobrá auta nedávaly smysl, kdyby ty mentosky konečně dodělaly D1. Ale jezdit pravidelne a tak rychle by to možná změnilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikiqex  |  01. 12. 2018 21:48  |  Microsoft Windows 10 Firefox 52.0

Těším se na budovaný maglev Chūō šinkansen, který svou provozní rychlostí 505 km/h natrhne triko i tomu šanghajskému Za deset let by měl začít jezdit mezi Tokiem (resp. Šinagavou) a Nagojou, za dvacet pak až do Ósaky. Většina z cca 440 km tratě povede tunely skrz Japonské Alpy a tuto vzdálenost my měla souprava urazit za hodinu a něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
evlo  |  01. 12. 2018 21:53  |  Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.110

za me samozrme nej vlak L0, uz jen proto kolik spotrebuje energie oproti nemecke trapnosti tansrapid :)Jinak z tech kolejovych n700 advanced prvni generace je muj nejoblibenejsi cim sem jel, ty novejsi uz jsou takovy obycejny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arctia  |  01. 12. 2018 22:00  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Ano, v Cechach se jezdi maximalne 160 km/h.
Trate s urovnovymi prejezdy totiz vic nedovoluji. A fakt ne, nedaji se na stavajicich koridorech jen tak zrusit.TGV zrychluje na 300 km/h cca 18 km. Brzdit bude o neco mene, tak at se to dobre pocita, celkem 30 km. Jak dlouho by u nas vzhledem ke vzdlenostem zastavek tech 300 asi jelo? Fakt trvate na tom, ze se to vyplati A ZAPLATI??U nas neni problem rychlost, ale kapacita. Ta se ovsem rychlosti muze zvysit jen do jiste miry. Pridani dalsi koleje v kazdem smeru pro zastavkove vlaky, aby nemusely rychliky na koridorech poskakovat za nima na bloku, nase ucely pokryje daleko lepe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jmatus  |  01. 12. 2018 22:40  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Česko je příliš malá země na vysokorychlostní vlaky. Tady by úplně stačilo kdyby to jezdilo všude 160 a místy 200km/h.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Brandstifter  |  01. 12. 2018 22:59  |  Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.110

Tak u nás se sice jezdí až 160 Km/h, ale jen na některých koridorech a ještě né v celé délce. I když mohly by udělat další článek s titulkem Čistota japonských vlaků aneb o čem ČD jen sní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
power2  |  02. 12. 2018 07:17  |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.110

Článek je odfláknutý. Třeba u TGV chybí rok zahájení provozu oproti ostatním a vůbec tech. info. Chybí dále mi údaje jako je výkon souprav a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2018 07:29 | Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.102

Také si myslím,že vysokorychlostní trať u nás nemá smysl. Odkud a kam by vedla? Smysl by možná měla z Prahy do Brna pro pár cestujících a nikde jinde nestavit. To ale zvládnou autobusy, Z Prahy do Ostravy ? Proč? A někam ke hranicím? Opět proč,vždyť tam není pokračování a sousedé nic takového zatím neplánují. Stačí proto oněch 160,které stejně nelze dodržet. Ještě před 25 lety byla podobná alternativa tehdejšími vládními činiteli zamítnuta a v rámci tehdejšího trendu byla prosazována automobilová doprava. Železnice byla stále v pozadí a bylo jí povoleno nakoupit několik souprav s naklápěcími vozovými skříněmi - tzv pendolína, které ovšem dnes patří spíše do muzea. A tratě? Zase nebyl z Prahy zájem. Jak dlouho se modernizuje I.hlavní tah?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mungo  |  02. 12. 2018 19:06  |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.113

Nesmyslným rozparcelováním ČSD, oddělením tratí od vlastní dopravy a dopravy nákladní od osobní je pochopitelně osobní doprava ztrátová a vyplatí se pouze na některých lukrativních tratích (například Praha - Ostrava - tam se cpou všichni dopravci). Jsou i lokální tratě, které by mohly být výhodnější než dálnice - pokud by se mohly provozovat a financovat dráhy jako celek.
Ne vždy je privatizace všelékem - viz privatizace drah v UK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rmann  |  03. 12. 2018 10:21  |  Macintosh OS X Chrome 70.0.3538.110

Hele autore, rýpnu si do tebe. Proč by se o tom mělo zdát konkrétně Českým drahám? Regiojet a Leo Express a jiní menší dopravci nemají proč rychlejší vlaky než 160km/h? Protože nikdo nechce postavit rychlejší trať. Všichni dopravci by klidně koupili rychlejší vlaky, ale pokud to nemá kde jezdit, tak to asi nemá cenu. Buďme rádi, že máme aspoň to relativně pěkně vypadající Pendolino, když už nic.
Jinak mi tady chybí ještě nějaké info o Thalys TGV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 12. 2018 18:41 | Android Chrome 69.0

V Americe žádné rychlovlaky nemají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor