Foto: Institute auf dem Rosenberg
Tým studentů navrhl vesmírný habitat, který může přepravovat kosmická loď Starship | Foto: Institute auf dem Rosenberg

S pomocí dánské designérské společnosti SAGA Space Architects vytvořili studenti švýcarské internátní školy Institute auf dem Rosenberg tzv. Rosenberg Space Habitat (RSH). Jde o futuristické třípatrové prostory, které byly navrženy tak, aby se bez problémů vešly do kosmické lodi Starship.

Partneři SAGA v Dánsku a Itálii tuto vizi následně zhmotnili a instalovali ve školním „experimentálním venkovním prostoru“ zvaném Future Park.

RSH měří na výšku impozantních 7 metrů, což z něj dělá „nejvyšší 3D tištěnou polymerovou strukturu na světě“. Aby byl celkový zážitek opravdu přesvědčivý, tým dokonce přidal domácího mazlíčka: rezidentního robota v podobě robopsa Spota od Boston Dynamics.

Vnější plášť habitatu byl vytištěn pomocí speciálního polymeru, který lze znovu rozložit a přetisknout do jiné struktury. V přízemí se nachází výzkumná laboratoř, zatímco ve druhém a třetím patru naleznete obytné a odpočinkové prostory.

„Rosenberg Space Habitat je nejmodernější z analogových vesmírných habitatů. Byl vyvinut v rekordním čase – od počátečních náčrtů až po finální plně funkční habitat během pouhých měsíců,“ uvedl zakladatel SAGA Space Architects Sebastian Frederiksen v tiskové zprávě.

Vedení Institute auf dem Rosenberg doufá, že jeho studenti díky tomuto projektu získají mnohem lepší představu o tom, jak náročné bude žít na nějakém cizím světě.

Diskuze (3) Další článek: Audio slovníček. Nenechte se napálit udávaným výkonem a u Bluetooth pozor na kodeky