Bezpečnost | Asteroidy

Tým z MIT představil novou strategii obrany proti potenciálně nebezpečným asteroidům

Tým z MIT přišel s novou obrannou strategií proti potenciálně nebezpečným asteroidům. Ta vychází z myšlenky, že potřebné kroky by bylo dobré podniknout v dostatečném časovém předstihu – nikoliv až na poslední chvíli.

„Pokud se k nám bude přibližovat asteroid, kosmické agentury by ho mohly odklonit ještě dříve, než dokončí tzv. průchod klíčovou dírkou,“ konstatovali vědci.

Po průchodu klíčovou dírkou jsou vesmírné balvany již ovlivňovány gravitačním tahem naší planety, což zvyšuje pravděpodobnost kolize.

„Lidé většinou zvažují strategie vychylování na poslední chvíli, kdy asteroid klíčovou dírkou již prošel a míří ke srážce se Zemí,“ uvedl vedoucí badatel Sung Wook Paek. „Já se zajímám o to, jak průchodu klíčovou dírkou zabránit… je to jako preventivní úder, s menším zmatkem.“

Co tedy v ideálním případě dělat? V první řadě roztřídit asteroidy podle toho, za kolik let se přiblíží k Zemi. K těm nejméně vzdáleným by pak měly být vyslány sondy, které by analyzovaly jejich složení. A teprve až na základě takto shromážděných informací by odborníci navrhli vhodná „raketová beranidla“.

Diskuze (29) Další článek: Námořnictvo USA bude mít nový superpočítač s téměř 300 tisíci procesorovými jádry od AMD

Témata článku: Vesmír, Země, Bezpečnost, Asteroidy, Poslední chvíle, MIT, Nová strategie, Dírka, Průchod, Strategie, Asteroid

37 nejstrašnějších počítačů, které jste kdy viděli

** Přehled nejhorších počítačů na světě ** Šílené konstrukce a materiály ** Jak to dopadne, když se o počítač nestaráte

Pojďme programovat elektroniku: Co se skrývá uvnitř běžné SD karty a jak ji oživit

** Máme ji v mobilech a fotoaparátech ** SD karta je dnes už standard ** A proto ji zkusíme připojit i k Arduinu

Český Turris MOX: Nejbláznivější síťový počítač nejen pro fanoušky Lega

** CZ.NIC začal prodávat svůj Turris MOX ** Z několika základních jednotek postavíte skoro cokoliv ** Kompletní Wi-Fi router, rozsáhlý switch i univerzální linuxový server

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry