Na kole jsem jezdil v devadesatkach, kdyz se prechazelo na bezdusove galusky (u nas znacka Tufo). U tech puvodnich s dusi se menila cela, oprava znamenala rozparat sev pod defektem, zalepit dusi, zasit plast. Lepily se k rafku chemoprenem, strhavalo se rucne, rafek se ocistil pomoci redidla. Bezdusove galusky prisly soucasne se samoopravnou tekutinou (tez znacky Tufo), po case to tam clovek nalil rovnou pri vymene za novou galusku -preventivne. Zaroven se objevila i oboustranna lepici paska na rafky. Galuska vydrzela tak 1500-2000 km max, nez z ni byl "papir". Pro silnicni kolo mi ta technologie tudiz prijde uplne marna a zbytecna, spis bych se bal zbytecne pridane vahy a nechteneho pruzeni (ztrata energie), kdyz jde clovek ve stoupani razantne ze sedla.
To, že něco na podobném základu použila NASA u nějakých "planetárních vozítek", je samozřejmě hloupoučká marketingová lež. Typická konstrukce je hliníkový ráfek, a titanové zahnuté špice - a tomuto hispterskému výstřelku se nijak nepodobá.
Řeč není samozřejmě o "kole" jako o celku ale o materiálu, který NASA použila - pochopitelně ve zcela jiné konstrukci kola. Prostě celá reklama je tom, že můžete mít "nezničitelnou pneumatiku" ze stejného materiálu z jakého mají kola (sazmořejmě zcela jiné konstrukce) vozítka prohánějící se mimo naši planetu. Nelžete a jako marketingový trik náhodou super.
Ja budu mit "neznicitelnou pneumatiku" za x tisic, kterou budu muset jednou za cas nekam poslat, at mi tam nalepi nove protektory a az ta firma zkrachuje, zbydou mi akorat oci pro plac.
A pro auta ? Oni vědí, že ty koloběžky po čase vyhodí a tolik nenajezdí hlavně USA :D
Prvé sa takéto vynálezy testujú na bicykloch a kolobežkách, na autá isto dojde. Ak by sa pneumatiky správali čudne pri 120, to by ste nechceli.
A jaké by to mělo uptlantnění na P3N1S teprv. Kdyby si to pamatovalo tvar Dirga Digglera! a navíc by nikdy nepíchla a neušla kapička
Až ti na něj nalepí ten běhoun a pak ho budou strhávat, tak dej vědět, jaký to bylo.
Cyklistika je väčšinou koníček a defekty celkom poriešia bezdušáky + tmel.Za 5 rokov intenzívnejšieho jazdenia (MTB) som len raz musel riešiť knôt. Plášť mi väčšinou vydrží jednu sezónu ale "profi" jazdci majú na každý pretek nový. Samozrejme je ich výber podľa podmienok takže nejaký "doživotný" nemá zmysel.
Taky jsem uvažoval nad bezdušáky než jsem viděl chlápka jak zoufale čučí u cesty s vyfouklým kolem (po projetí dolíku) a bez kompresoru se s tím nic dělat nedalo. Tak jsem si říkal, že ta výměna duše a nafouknutí pumpičkou zas není tak hrozné řešení. :-)
Nic Ti nebrani s sebou nahradni dusi vozit i u bezdusaku
Nebrání, ale sundaval si bezdušovou pneu z ráfku někde v lese? Já zrovna minulý týden a hodina zápasení aby se pustila ráfku... Vložení duše a dofouknutí už byla záležitost na 2 minuty.
Ja mám cyklistiku ako spôsob dopravy. Na bicykli mám neprepichnutelné gumy od firmy Schwalbe. Je tam nejaká divná vrstva, asi kevlar alebo čo. Pokúšal som sa staré pred vyhodením rozrezať ostrým nožíkom a nešlo to, respektíve asi by si to vyžadovalo viac úsilia a iné náradie.Nechcem kázať morálky, ani robiť osvetu, ale sú krajiny, kde je to bežný spôsob dopravy a tam sa práve používajú Schwalbe, nie divnosti od NASA :) Samozrejme, že Schwalbe sú strašne tvrdé a na MTB by ste s nimi asi neporiešili, tam tie bezdušáky a mlieko.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 7. 2024 21:17
Taky jsem na tím přemýšlel, když jsem se díval před několika měsíci na dokument, jaké vyvíjí pneumatiky pro rovery na Měsíc a Mars. Ale problém je v jiném typu užívání než na kole a autě, navíc to může suplovat maximálně duši. Pneumatika je gumová, protože taková dává nejlepší trakci, proto ji musíme měnit a máme také jiné pro léto a zimu.Za mě vzhledem k ceně bude mít význam maximálně pro profi využití, ale tady bude zase záležet na každém gramu.U aut existuje poloviční alternativa - Run flat - již několik let. Zde by to znamenalo návrat "nepropíchnutelných" duší, nicméně i tady se mění požadovaná tvrdost v závislosti na váze auta, přívěsu a dalších požadavcích.
Runflat pneumatiky dodávalo BMW ne? Hodně lidí nadávalo že jsou drahý a mají blbý jízdní vlastnosti.
ne, runflat je pneu s pevnější bočnicí, dodávali všichni velcí výrobci, možná s různými názvy. Tato duše bude mít podobný charakter a rozhodně není levná.
"Pneumatiky, které se nikdy nevyfouknou, byly vytvořeny ve spolupráci s NASA, která stejnou technologii použila na pneumatiky pro svá planetární vozítka."fakt pneumatiky?
Napadá vás lepší pojmenování? Za mě jsou pneumatiky ok vzhledem k tomu, že je to novinka, a odpovídající jméno to v češtině zatím nemá.
penumatika ma z definicie v sebe plyn. co napriklad kolesopri moon roveroch sa pise o wheel, nie o tyre.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 9. 2023 13:02
Tahle pneumatika v sobě plyn má. Není sice pod tlakem, ale je tam.Wheel není český výraz. Ani tyre. Bavíme se o pojmu pneumatika.
asi nepozornost, skus sa sustredit na tuto cast:"použila na pneumatiky pro svá planetární vozítka"kolo v cestine stale je, ci?
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 9. 2023 15:02
Kolo je, ale je to daleko obecnější výraz, a nepřijde mi o nic správnější než pneumatika.Tahle věc je nová, je jasné, že nemá přesně odpovídající název; a protože svou funkcí nahrazuje pneumatiku, podle mě je takové pojmenování dočasně v pořádku.Že je to dlouhodobě nevyhovující stav, to je jasné; jistě vaše tipy na změnu v ÚJČ rádi přijmou.
viem ze je to uplne bezvyznamne, v skutocnosti islo o to, aby si ten translator ci co to niekto po sebe precital, nech tam nie su nezmysly.(skutocnost je taka, ze na mesacnych vozidlach pneumatiky naozaj nikdy neboli).(kolo/koleso za mna uplne vystihujuce)je to takto uz v poriadku?
Proč jste to nenapsal rovnou?Vést takovouhle debatu, aby se pak člověk dozvěděl, že vám vlastně šlo o něco jiného, to mi přijde poněkud zbytečné.Jinak jsem si jistý, že pokud máte zájem o práci v redakci, můžete k nim zajít normálně na pohovor.
nie som uplne vladca jazyka, snazil som sa to vysvetlit uz v 15:01, tak promin ;-)
To by bolo vhodné pre záchranárske a niektoré vojenské vozidlá.
Super, tak se bude měnit běhoun místo pneumatiky, snad to bude výrazně levnější a jednodušší.
život mne naučil, že levnější to nebude, protože výrobce i servisáci musí žrát a platit hypotéky ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.