madloki
14. července • 15:51

Na kole jsem jezdil v devadesatkach, kdyz se prechazelo na bezdusove galusky (u nas znacka Tufo). U tech puvodnich s dusi se menila cela, oprava znamenala rozparat sev pod defektem, zalepit dusi, zasit plast. Lepily se k rafku chemoprenem, strhavalo se rucne, rafek se ocistil pomoci redidla. Bezdusove galusky prisly soucasne se samoopravnou tekutinou (tez znacky Tufo), po case to tam clovek nalil rovnou pri vymene za novou galusku -preventivne. Zaroven se objevila i oboustranna lepici paska na rafky. Galuska vydrzela tak 1500-2000 km max, nez z ni byl "papir". Pro silnicni kolo mi ta technologie tudiz prijde uplne marna a zbytecna, spis bych se bal zbytecne pridane vahy a nechteneho pruzeni (ztrata energie), kdyz jde clovek ve stoupani razantne ze sedla.

JiDrozd
18. září 2023 • 23:39

To, že něco na podobném základu použila NASA u nějakých "planetárních vozítek", je samozřejmě hloupoučká marketingová lež. Typická konstrukce je hliníkový ráfek, a titanové zahnuté špice - a tomuto hispterskému výstřelku se nijak nepodobá.

Jiří Král
18. září 2023 • 21:12

A pro auta ? Oni vědí, že ty koloběžky po čase vyhodí a tolik nenajezdí hlavně USA :D

Jiří Hronský
Jiří Hronský
18. září 2023 • 16:40

A jaké by to mělo uptlantnění na P3N1S teprv. Kdyby si to pamatovalo tvar Dirga Digglera! a navíc by nikdy nepíchla a neušla kapička

lacog
18. září 2023 • 11:41

Cyklistika je väčšinou koníček a defekty celkom poriešia bezdušáky + tmel.
Za 5 rokov intenzívnejšieho jazdenia (MTB) som len raz musel riešiť knôt. Plášť mi väčšinou vydrží jednu sezónu ale "profi" jazdci majú na každý pretek nový. Samozrejme je ich výber podľa podmienok takže nejaký "doživotný" nemá zmysel.

Jirka36554823
18. září 2023 • 10:19

Taky jsem na tím přemýšlel, když jsem se díval před několika měsíci na dokument, jaké vyvíjí pneumatiky pro rovery na Měsíc a Mars. Ale problém je v jiném typu užívání než na kole a autě, navíc to může suplovat maximálně duši. Pneumatika je gumová, protože taková dává nejlepší trakci, proto ji musíme měnit a máme také jiné pro léto a zimu.Za mě vzhledem k ceně bude mít význam maximálně pro profi využití, ale tady bude zase záležet na každém gramu.U aut existuje poloviční alternativa - Run flat - již několik let. Zde by to znamenalo návrat "nepropíchnutelných" duší, nicméně i tady se mění požadovaná tvrdost v závislosti na váze auta, přívěsu a dalších požadavcích.

Pan Vesmira
18. září 2023 • 9:06

"Pneumatiky, které se nikdy nevyfouknou, byly vytvořeny ve spolupráci s NASA, která stejnou technologii použila na pneumatiky pro svá planetární vozítka."fakt pneumatiky?

Martin Gasparovic
Martin Gasparovic
18. září 2023 • 8:24

To by bolo vhodné pre záchranárske a niektoré vojenské vozidlá.

Net.Xtreme
18. září 2023 • 7:52

Super, tak se bude měnit běhoun místo pneumatiky, snad to bude výrazně levnější a jednodušší.

Určitě si přečtěte

Články odjinud