Uber představil třetí generací svých autonomních vozů, kterou vyvinul ve spolupráci se švédskou automobilkou Volvo. Samořídící vůz, postavený na základech SUV XC90, bude přímo z výroby obsahovat veškeré samořídící technologie.

Uber představil třetí generací svých autonomních vozů, kterou vyvinul ve spolupráci se švédskou automobilkou Volvo. Samořídící vůz, postavený na základech SUV XC90, bude přímo z výroby obsahovat veškeré samořídící technologie.

Výhodou nové koncepce má být především fakt, že odpadne složitá dodatečná instalace všech nezbytných senzorů, počítačů a dalších komponent. Uber počítá se zahájením testů nového auta na veřejných komunikacích již v roce 2020.

Výhodou nové koncepce má být především fakt, že odpadne složitá dodatečná instalace všech nezbytných senzorů, počítačů a dalších komponent. Uber počítá se zahájením testů nového auta na veřejných komunikacích již v roce 2020.

Jednou z největších změn proti předchozím generací autonomních vozidel je redundance klíčových prvků. Auto sice bude stále vybaveno volantem a pedály, nicméně v běžném provozu by mělo být schopno zcela samostatného fungování.

Jednou z největších změn proti předchozím generací autonomních vozidel je redundance klíčových prvků. Auto sice bude stále vybaveno volantem a pedály, nicméně v běžném provozu by mělo být schopno zcela samostatného fungování.

Ve vozidle najdeme více redundantních záložních systémů, zejména v oblasti řízení, brzdění a výkonu baterie. Pokud by některý z primárních systémů z nějakého důvodu selhal, záložní systém je navržen tak, aby okamžitě vozidlo zastavil.

Ve vozidle najdeme více redundantních záložních systémů, zejména v oblasti řízení, brzdění a výkonu baterie. Pokud by některý z primárních systémů z nějakého důvodu selhal, záložní systém je navržen tak, aby okamžitě vozidlo zastavil.

To znamená, že nová verze samořídícího vozu by měla být bezpečnější než její předchůdci. Kombinace modelu XC90 s technologií Uber je určena k tomu, aby „jednoho dne“ umožnila plně autonomní jízdu bez nutnosti přítomnosti řidiče.

To znamená, že nová verze samořídícího vozu by měla být bezpečnější než její předchůdci. Kombinace modelu XC90 s technologií Uber je určena k tomu, aby „jednoho dne“ umožnila plně autonomní jízdu bez nutnosti přítomnosti řidiče.

Samotné Volvo chce na počátku roku 2020 použít tento koncept své vlastní samořídící vozy. Pro začátek počítá s tím, že tyto stroje budou fungovat pouze v „jasně určených“ oblastech, jako jsou dálnice a dálniční okruhy.

Samotné Volvo chce na počátku roku 2020 použít tento koncept své vlastní samořídící vozy. Pro začátek počítá s tím, že tyto stroje budou fungovat pouze v „jasně určených“ oblastech, jako jsou dálnice a dálniční okruhy.

Výhodou nové koncepce má být především fakt, že odpadne složitá dodatečná instalace všech nezbytných senzorů, počítačů a dalších komponent. Uber počítá se zahájením testů nového auta na veřejných komunikacích již v roce 2020.
Jednou z největších změn proti předchozím generací autonomních vozidel je redundance klíčových prvků. Auto sice bude stále vybaveno volantem a pedály, nicméně v běžném provozu by mělo být schopno zcela samostatného fungování.
Ve vozidle najdeme více redundantních záložních systémů, zejména v oblasti řízení, brzdění a výkonu baterie. Pokud by některý z primárních systémů z nějakého důvodu selhal, záložní systém je navržen tak, aby okamžitě vozidlo zastavil.
To znamená, že nová verze samořídícího vozu by měla být bezpečnější než její předchůdci. Kombinace modelu XC90 s technologií Uber je určena k tomu, aby „jednoho dne“ umožnila plně autonomní jízdu bez nutnosti přítomnosti řidiče.
6
Fotogalerie

Uber to ani po smrtelné nehodě nevzdává. S Volvem představují nové a bezpečnější samořídicí auto

Uber představil třetí generací svých autonomních vozů, kterou vyvinul ve spolupráci se švédskou automobilkou Volvo. Vůz, postavený na základech SUV XC90, bude přímo z výroby obsahovat veškeré samořídící technologie.

Výhodou nové koncepce má být především fakt, že odpadne složitá dodatečná instalace všech nezbytných senzorů, počítačů a dalších komponent. Uber počítá se zahájením testů nového auta na veřejných komunikacích již v roce 2020.

Třetí generace

Jednou z největších změn proti předchozím generacím autonomních vozidel je redundance klíčových prvků. Auto sice bude stále vybaveno volantem a pedály, nicméně v běžném provozu by mělo být schopno zcela samostatného fungování.

Kvůli tomu pod kapotou najdeme více redundantních záložních systémů, zejména v oblasti řízení, brzdění a výkonu baterie. „Pokud by některý z primárních systémů z nějakého důvodu selhal, záložní systém je navržen tak, aby okamžitě vozidlo zastavil,“ tvrdí Uber.

To znamená, že nová verze samořídícího vozu by měla být bezpečnější než její předchůdci. Kombinace modelu XC90 s technologií Uber je určena k tomu, aby „jednoho dne“ umožnila plně autonomní jízdu bez nutnosti přítomnosti lidského řidiče.

Volvo chce vlastní auta bez řidiče

Samotné Volvo chce na počátku roku 2020 použít tento koncept pro své vlastní samořídící vozy. Pro začátek počítá s tím, že tyto stroje budou fungovat pouze v „jasně určených“ oblastech, jako jsou dálnice a dálniční okruhy.

Prohlášení ukazuje, že Uber je i po tragické nehodě jeho samořídícího vozu v dlouhodobém horizontu stále odhodlán k testování autonomních aut. Situace ale rozhodně není tak růžová, jako když společnost před dvěma lety oznámila dohodu s Volvem.

Určitě si přečtěte

Články odjinud