Úchvatné video: Hubble zachytil vyhasínání vzdálené supernovy

Názory k článku

AndyF2  |  07. 10. 2020 09:49  |  Microsoft Windows 10 Firefox 81.0

Mne na tom videu pride najzaujimavsi ten graf . Casova mierka jedneho roka je v popise videa. Z grafu vidno ze najprudsie ale pomerne rovnomerne klesala svietivost v podstate iba 3-4 mesiace . Clovek by necakal taky pekne linearny pokles v relativne dlhom case. V nasich beznych podmienkach vybuchy ci zhasnutia prebiehaju radove rychlejsie a hlavne dramatickejsie.Nie tak pekne rovnomerne .Akoby to bolo "aktivne riadene" ako ked sa odstavuje jadrovy reaktor.

dolph1888  |  07. 10. 2020 14:33  |  Microsoft Windows 10 Firefox 82.0

Jaké štěstí, že Slunce se nikdy supernovou nestane. Po fázi červeného obra a po ztrátě vnější atmosféry (kterou odfoukne, Zemi rozfoukne – žádné oceány jen magma) vesele vychladne jako bílý trpaslík (mrtvé jádro hvězdy). Některé děje je dobré sledovat jen z uctivé vzdálenosti. Je nebezpečné dotýkat se hvězd!

ednatv  |  07. 10. 2020 20:37  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.121

tak to je naprostá paráda...

Pepe28  |  07. 10. 2020 22:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.121

Kurnik, ale na tento event to nemá... to by byla paráda vidět v těchto dnech
https://www.idnes.cz/technet/veda/pred-1010-le... ... Nejpodrobnější záznamy pořídili v Číně, kde o nové hvězdě psali, že „byla podobná půlměsíci a zářila tak jasně, že objekty na zemi byly osvětleny.“ Zřejmě světlo bylo tak silné, že objekty na Zemi vrhaly stíny a bylo možné při něm i číst. V některých záznamech je uvedeno, že hvězda měla zlatavou (nažloutlou) barvu. „Nová hvězda“ byla pozorovatelná velmi dlouho. Od května do září 1006 ve večerních hodinách, pak tato část oblohy kvůli Slunci přestala být pozorovatelná. Znovu se objevila v listopadu a byla viditelná do září 1007. Pouhým okem se dala pozorovat minimálně do roku 1009, některé zprávy naznačují, že definitivně přestala být viditelná až deset let po explozi, v květnu 1016.