Umělá inteligence dokáže detekovat mnohem víc zemětřesení než tradiční metody

Tzv. ConvNetQuake – první neuronová síť určená k detekci a lokalizaci zemětřesení pomocí seismografů – dokázala během testů v americké Oklahomě odhalit 17krát více zemětřesení, než bylo zaznamenáno v katalogu Oklahoma Geological Survey.

Speciální algoritmus, jehož autorem je vědecký tým vedený Thibautem Perolem, umí určit, zda je zaznamenaná seismická činnost pouhým „šumem“, nebo zemětřesením.

Z historického hlediska představovala identifikace menších zemětřesení vždy velký problém a to právě kvůli výše zmíněnému šumu. ConvNetQuake se však naučil oboje rozlišovat.

Přestože velké procento takových zemětřesení nemusíme vůbec cítit, je důležité, abychom jim maximálně porozuměli. Tyto znalosti nám totiž mohou pomoct zjistit, co dotyčné geologické děje způsobuje a případně vytvořit nástroje pro jejich prevenci.

Právě toto – tedy neschopnost zemětřesení předvídat – představuje největší slabinu ConvNetQuake. Na druhé straně, včasná detekce spojená s kategorizací seismické aktivity je to nejlepší, co momentálně máme k dispozici.

„Může nám již velmi brzy v ‚životě' zemětřesení poskytnout důležité informace , umožňující co možná nejdříve upozornit komunity na to, zda zemětřesení zesílí a jak těžké bude,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (8) Další článek: Monitory pro rok 2018: obří úhlopříčky, Thunderbolt 3 nebo cestovní OLED

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Výzkum, Neuronová síť, Zemětřesení, Geologie, Metoda, Šum, Malé zemětřesení, Speciální algoritmus, Futurism, Margin, Detekce, Tradiční metoda, Druhá strana, Oklahoma, Seismograf, Velké procento, Největší slabina, Velký problém, Survey, Inteligence, Identifikace, SEIS, Pouhý šum

Revolut Bank míří do Česka. Co to znamená pro stávající uživatele?
FintechRevolutPlacení mobilem
Tip: Jak stáhnout ISO Windows 11 a nainstalovat jej na „libovolný“ počítač?
Cetin opět zrychlí download a upload v síti VDSL. Známe podrobnosti