Umělá inteligence dokáže detekovat mnohem víc zemětřesení než tradiční metody

Tzv. ConvNetQuake – první neuronová síť určená k detekci a lokalizaci zemětřesení pomocí seismografů – dokázala během testů v americké Oklahomě odhalit 17krát více zemětřesení, než bylo zaznamenáno v katalogu Oklahoma Geological Survey.

Speciální algoritmus, jehož autorem je vědecký tým vedený Thibautem Perolem, umí určit, zda je zaznamenaná seismická činnost pouhým „šumem“, nebo zemětřesením.

Z historického hlediska představovala identifikace menších zemětřesení vždy velký problém a to právě kvůli výše zmíněnému šumu. ConvNetQuake se však naučil oboje rozlišovat.

Přestože velké procento takových zemětřesení nemusíme vůbec cítit, je důležité, abychom jim maximálně porozuměli. Tyto znalosti nám totiž mohou pomoct zjistit, co dotyčné geologické děje způsobuje a případně vytvořit nástroje pro jejich prevenci.

Právě toto – tedy neschopnost zemětřesení předvídat – představuje největší slabinu ConvNetQuake. Na druhé straně, včasná detekce spojená s kategorizací seismické aktivity je to nejlepší, co momentálně máme k dispozici.

„Může nám již velmi brzy v ‚životě' zemětřesení poskytnout důležité informace , umožňující co možná nejdříve upozornit komunity na to, zda zemětřesení zesílí a jak těžké bude,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (8) Další článek: Monitory pro rok 2018: obří úhlopříčky, Thunderbolt 3 nebo cestovní OLED

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Výzkum, Zemětřesení, Neuronová síť, Geologie, Inteligence, Survey, Šum, Druhá strana, SEIS, Detekce, Identifikace, Velký problém, Malé zemětřesení, Speciální algoritmus, Tradiční metoda, Futurism, Pouhý šum, Velké procento, Margin, Oklahoma, Největší slabina, Metoda

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

** Vyzkoušeli jsme veřejnou betu macOS 10.14 Mojave ** Hlavní novinkou je temný režim a velký důraz na soukromí ** Jako první beta je systém překvapivě rychlý a dobře použitelný.

Mobil letí z výšky na zem a nic se mu nestane! Podívejte se, jak ho ochrání unikátní aktivní pouzdro