Věda | Umělá inteligence | Strojové učení

Umělá inteligence poprvé složila písně ve stylu pop music

  • V laboratořích Sony pro A.I. vznikly první skladby z žánru populární hudby
  • Vytvořená forma umělé inteligence dokáže dle databáze kreativně vytvořit originální a zajímavou píseň
  • Má se Justin Bieber začít bát?
Umělá inteligence poprvé složila písně ve stylu pop music

Umělá inteligence už se dávno nezaměřuje jen na nudná data a jejich analytiku, ale v posledních letech se čím dál více začíná používat i v kreativních oblastech, které do této chvíle byly pod nadvládou člověka.

Představa asi většiny lidí je taková, že „robot alias A.I.“ nikdy nebude mít schopnosti člověka, právě protože nikdy nebude tak kreativní. Jak ale ukazuje další příklad se skládáním hudby, tato představa je mylná.

Dokáže napodobit i slavné Beatles

Nová forma umělé inteligence byla vytvořená v rámci systému Flow Machines v laboratořích společnosti Sony (Sony CSL Research Laboratory) a zaměřila se na tvorbu hudby z kategorie pop music, která zahrnuje poměrně velkou různorodost.

Inženýři Flow Machines už pomocí umělé inteligence dříve představili projekty jako FlowComposer pro skládání hudby, Flowharmonizer nebo Reflexive Looper.

V případě vytvoření celé písničky v žánru pop music nechali umělou inteligenci „poslechnout“ opravdu velkou databází písní od různých tvůrců, hudebních skupin a žánrů.

Pomocí nastavení už pak bylo možné specifikovat, v jakém stylu má skladba být a optimalizovat konečný výsledek. Jak si můžete pustit sami na videu, skladba „Daddy’s Car“ například hodně vychází ze stylu Beatles a rozhodně je zajímavá a klidně by se mohla stát hitem.

Nutno ale podotknout, že některé částí tvorby, finální korekci a slova připravil stále ještě člověk (Benoit Carré). Ale vzhledem k tomu, že jiné umělé inteligence už zvládnou psát například básně i scénář k filmu, jde jen o čas, kdy umělá inteligence zvládne napsat k písni i chytlavá slova třeba i s příběhem a vytvořit kompletní celou skladbu sama.

Druhá skladba se zcela odlišným stylem má název „The Ballada of Mr Shadow“:

Budou mít „umělci“ v budoucnu co jíst?

S pohledem na rychlost, jakou se na nás valí umělé inteligence, které dovedou nahradit stále více věcí z našich „intelektuálních“ schopností, je velkou otázkou, co to bude znamenat pro „umění“ jako takové.

Umění v jakékoli formě bylo sice výhradou člověka a jeho mozku, nakonec se ale ukazuje, že jde o strojové chování s trochou náhodnosti a nic speciálního, čím bychom mohli nad budoucími formami umělé inteligence vyniknout, nejspíše nebude existovat.

Pokud budeme brát v potaz jen hudbu, i na jedné skladbě obvykle pracuje několik „mozků“ a s pomocí jednodušších strojů vzniká finální dílo, které je reprezentované značkou v podobě zpěváky či kapely.

Budeme v budoucnu chodit na koncerty ve virtuální realitě na umělecké umělé inteligence? Ať už to bude jakkoli, „umění“ už rozhodně nebude to, co dříve a s tím souvisí i vliv na samotnou ekonomiku.

Jako „člověk-umělec“ totiž nejspíš budete mít v budoucnu problém. Budete muset možná konkurovat nejen stále většímu počtu lidských umělců (nástroje jsou stále dostupnější, jednodušší, stejně tak distribuce, spojení s fanoušky), ale i umělých inteligencí.

A když k tomu vezmeme v potaz škálování výpočetního výkonu, kdy umělá inteligence vytvoří třeba tisíce skladeb za jeden den a pomocí jiné umělé inteligence vyfiltruje ty nejlepší a skrze další hlasování pak třeba vybere pár finálních, ze kterých mohou být snadno celosvětové hity, vypadá to na postupný konec lidských hudebních umělců.

V oblasti hudby se tomu nelze moc divit – z dnešního pohledu jde o jednoduché umění. Jak zní obecné pravidlo – čím jednodušší je daná činnost, tím dříve bude nahrazena strojem nebo umělou inteligencí.

Například malba coby nástroj na zachytávání obrazu už byla nahrazena dávno pomocí fotografie a fotografování zvládne dnes takřka každý přímo s vlastním mobilním telefonem. Film v tomto ohledu znamenal další úroveň, ale rovněž už je stále levnější a dostupnější díky levnějším kamerám, softwaru a podobně. Z obecného hlediska je v současnosti asi nejnáročnějším uměním počítačová hra. Ale i u her se velmi rychle snižuje bariéra vstupu z pohledu znalostí a prostředků.

Diskuze (35) Další článek: Jak se hackuje v televizních seriálech: akce především, věrohodnost stranou

Témata článku: Věda, Umělá inteligence, Výzkum, Hudba, filmy, seriály, Strojové učení, Sony, Budoucí forma, Paris, Název the, Nejlepší inženýr, Alias, Malba, Konečný výsledek, Zpěvák, Musical, POP, CSL, Song, Artificial intelligence, Schopnost člověka, Skladba, Beatles, Inteligence, Shadow, The Beatles


Určitě si přečtěte

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

** 22. května 1990 uvedl Microsoft Windows 3.0 ** Systém z Microsoftu definitivně udělal lídra na desktopu ** Tehdejší Windows byly vlastně grafickou nadstavbou nad MS-DOS

Jakub Čížek | 69

Teachable Machine: Umělá inteligence za pět minut i bez doktorátu z ČVUT

Teachable Machine: Umělá inteligence za pět minut i bez doktorátu z ČVUT

** Pochopit techniky a principy A.I. je složité ** Ale nebojte, jde to i bez doktorátu z IT a matematiky ** Vyzkoušíme generátor neuronových sítí od Googlu

Jakub Čížek | 9

Pojďme programovat elektroniku: Co se skrývá uvnitř běžné SD karty a jak ji oživit

Pojďme programovat elektroniku: Co se skrývá uvnitř běžné SD karty a jak ji oživit

** Máme ji v mobilech a fotoaparátech ** SD karta je dnes už standard ** A proto ji zkusíme připojit i k Arduinu

Jakub Čížek | 20

Geniální programátor Edsger Dijkstra: hledal nové postupy a zavrhoval GoTo

Geniální programátor Edsger Dijkstra: hledal nové postupy a zavrhoval GoTo

** Edsger Dijkstra je osobností historie programování ** Vynalezl algoritmus pro nalezení nejkratší cesty v grafu a dostal Turingovu cenu ** Zasloužil se o blízké propojení programování a matematiky

Jiří Nahodil | 13

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 27


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X