Umělá inteligence poprvé složila písně ve stylu pop music

  • V laboratořích Sony pro A.I. vznikly první skladby z žánru populární hudby
  • Vytvořená forma umělé inteligence dokáže dle databáze kreativně vytvořit originální a zajímavou píseň
  • Má se Justin Bieber začít bát?
Umělá inteligence poprvé složila písně ve stylu pop music

Umělá inteligence už se dávno nezaměřuje jen na nudná data a jejich analytiku, ale v posledních letech se čím dál více začíná používat i v kreativních oblastech, které do této chvíle byly pod nadvládou člověka.

Představa asi většiny lidí je taková, že „robot alias A.I.“ nikdy nebude mít schopnosti člověka, právě protože nikdy nebude tak kreativní. Jak ale ukazuje další příklad se skládáním hudby, tato představa je mylná.

Dokáže napodobit i slavné Beatles

Nová forma umělé inteligence byla vytvořená v rámci systému Flow Machines v laboratořích společnosti Sony (Sony CSL Research Laboratory) a zaměřila se na tvorbu hudby z kategorie pop music, která zahrnuje poměrně velkou různorodost.

Inženýři Flow Machines už pomocí umělé inteligence dříve představili projekty jako FlowComposer pro skládání hudby, Flowharmonizer nebo Reflexive Looper.

V případě vytvoření celé písničky v žánru pop music nechali umělou inteligenci „poslechnout“ opravdu velkou databází písní od různých tvůrců, hudebních skupin a žánrů.

Pomocí nastavení už pak bylo možné specifikovat, v jakém stylu má skladba být a optimalizovat konečný výsledek. Jak si můžete pustit sami na videu, skladba „Daddy’s Car“ například hodně vychází ze stylu Beatles a rozhodně je zajímavá a klidně by se mohla stát hitem.

Nutno ale podotknout, že některé částí tvorby, finální korekci a slova připravil stále ještě člověk (Benoit Carré). Ale vzhledem k tomu, že jiné umělé inteligence už zvládnou psát například básně i scénář k filmu, jde jen o čas, kdy umělá inteligence zvládne napsat k písni i chytlavá slova třeba i s příběhem a vytvořit kompletní celou skladbu sama.

Druhá skladba se zcela odlišným stylem má název „The Ballada of Mr Shadow“:

Budou mít „umělci“ v budoucnu co jíst?

S pohledem na rychlost, jakou se na nás valí umělé inteligence, které dovedou nahradit stále více věcí z našich „intelektuálních“ schopností, je velkou otázkou, co to bude znamenat pro „umění“ jako takové.

Umění v jakékoli formě bylo sice výhradou člověka a jeho mozku, nakonec se ale ukazuje, že jde o strojové chování s trochou náhodnosti a nic speciálního, čím bychom mohli nad budoucími formami umělé inteligence vyniknout, nejspíše nebude existovat.

Pokud budeme brát v potaz jen hudbu, i na jedné skladbě obvykle pracuje několik „mozků“ a s pomocí jednodušších strojů vzniká finální dílo, které je reprezentované značkou v podobě zpěváky či kapely.

Budeme v budoucnu chodit na koncerty ve virtuální realitě na umělecké umělé inteligence? Ať už to bude jakkoli, „umění“ už rozhodně nebude to, co dříve a s tím souvisí i vliv na samotnou ekonomiku.

Jako „člověk-umělec“ totiž nejspíš budete mít v budoucnu problém. Budete muset možná konkurovat nejen stále většímu počtu lidských umělců (nástroje jsou stále dostupnější, jednodušší, stejně tak distribuce, spojení s fanoušky), ale i umělých inteligencí.

A když k tomu vezmeme v potaz škálování výpočetního výkonu, kdy umělá inteligence vytvoří třeba tisíce skladeb za jeden den a pomocí jiné umělé inteligence vyfiltruje ty nejlepší a skrze další hlasování pak třeba vybere pár finálních, ze kterých mohou být snadno celosvětové hity, vypadá to na postupný konec lidských hudebních umělců.

V oblasti hudby se tomu nelze moc divit – z dnešního pohledu jde o jednoduché umění. Jak zní obecné pravidlo – čím jednodušší je daná činnost, tím dříve bude nahrazena strojem nebo umělou inteligencí.

Například malba coby nástroj na zachytávání obrazu už byla nahrazena dávno pomocí fotografie a fotografování zvládne dnes takřka každý přímo s vlastním mobilním telefonem. Film v tomto ohledu znamenal další úroveň, ale rovněž už je stále levnější a dostupnější díky levnějším kamerám, softwaru a podobně. Z obecného hlediska je v současnosti asi nejnáročnějším uměním počítačová hra. Ale i u her se velmi rychle snižuje bariéra vstupu z pohledu znalostí a prostředků.

Diskuze (35) Další článek: Jak se hackuje v televizních seriálech: akce především, věrohodnost stranou

Témata článku: Umělá inteligence, Věda, Výzkum, Strojové učení, Hudba, filmy, seriály, Sony, Inteligence, Daddy, Song, Konečný výsledek, Musical, The Beatles, Obecné pravidlo, CSL, Nejlepší inženýr, Paris, Beatles, Stíhačka, Název the, Budoucí forma, Shadow, Flow, Nová forma, Alias, Styl



Apple si patentoval šílený iPhone. Je celý ze skla a má vysouvací komponenty

Apple si patentoval šílený iPhone. Je celý ze skla a má vysouvací komponenty

** Apple pustil fantazii na špacír a vymyslel celoskleněný mobil ** Na vizualizacích vypadá zajímavě, v praxi by byl asi hodně nepraktický ** Jde jen o další z konceptů, blízkou výrobu nečekejte

Martin Miksa
PrototypPatentiPhone
Černobyl po 35 letech: Stále vypadá děsivě, elektřina se tu ale vyrábí dál

Černobyl po 35 letech: Stále vypadá děsivě, elektřina se tu ale vyrábí dál

** Uběhlo 35 let od tragické nehody v černobylské elektrárně ** Celá oblast je událostí stále silně poznamenaná ** Z Černobylu ale znovu teče elektřina – tentokrát solární

David Polesný
Elektrárna
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

** Klinická studie zkoumala vliv antidepresiva fluvoxamin na covid-19 ** Počet úmrtí souvisejících s covidem-19 klesl zhruba o 90 % ** Potřeba intenzivní lékařské péče se snížila zhruba o 65 %

Karel Kilián
COVID-19LékyDepreseMedicína
Dragon Age 4 bude čistě příběhový singleplayerový zážitek, opět slibuje Bioware
Michal Maliarov
Dragon Age 4BioWare
Nekonečný projekt Star Citizen vydělal už přes 400 milionů dolarů

Nekonečný projekt Star Citizen vydělal už přes 400 milionů dolarů

Skončí někdy tato finanční výprava fanoušků?

Michal Maliarov
ByznysSimulátory