Škoda Vision iV  je jen výstavní koncept. Ale pojízdný a velmi podobný autu, jaké škoda nabídne přibližně za rok a půl. Kolegové z  Autorevue.cz  měli unikátní možnost se tímto elektromobilem svézt a prozkoumat ho ze všech stran. Podívejte se v galerii, jak vypadá nedaleká budoucnost Škody! Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV je jen výstavní koncept. Ale pojízdný a velmi podobný autu, jaké škoda nabídne přibližně za rok a půl. Kolegové z Autorevue.cz měli unikátní možnost se tímto elektromobilem svézt a prozkoumat ho ze všech stran. Podívejte se v galerii, jak vypadá nedaleká budoucnost Škody! | Zdroj: Autorevue.cz

Auto je to čistě elektrické a stojí na zcela nové platformě, na které budou vznikat i další koncernové elektromobily. Koncept je aktuálně vybaven motorem s výkonem 150 kW a 83kWh baterií, která slibuje dojezd až 500 km. Tyto parametry se ale ještě mohou změnit než se auto dostane do prodeje.  Zdroj:  Autorevue.cz

Auto je to čistě elektrické a stojí na zcela nové platformě, na které budou vznikat i další koncernové elektromobily. Koncept je aktuálně vybaven motorem s výkonem 150 kW a 83kWh baterií, která slibuje dojezd až 500 km. Tyto parametry se ale ještě mohou změnit než se auto dostane do prodeje.  | Zdroj: Autorevue.cz

Koncept má za cíl upoutat pozornost, proto se Škoda nezdráhala odstranit sloupek B a zadní dveře otevírá proti směru jízdy. Toto řešení ale u produkčního vozu nečekejme, snížuje tuhost karoserie, je výrobně nákladnější a také o něco méně bezpečné. Na koncepty se ale běžně nasazuje, protože je pak na výstavách lépe vidět do interiéru.  Zdroj:  Autorevue.cz

Koncept má za cíl upoutat pozornost, proto se Škoda nezdráhala odstranit sloupek B a zadní dveře otevírá proti směru jízdy. Toto řešení ale u produkčního vozu nečekejme, snížuje tuhost karoserie, je výrobně nákladnější a také o něco méně bezpečné. Na koncepty se ale běžně nasazuje, protože je pak na výstavách lépe vidět do interiéru.  | Zdroj: Autorevue.cz

Auto je prošpikováno senzory, kamerami a displeji. Kamery a displeje nahrazují i všechna tři zrcátka.  Zdroj:  Autorevue.cz

Auto je prošpikováno senzory, kamerami a displeji. Kamery a displeje nahrazují i všechna tři zrcátka.  | Zdroj: Autorevue.cz

Koncept Vision iV je unikátním dílem inženýrů, techniků a designérů. Jedinečný kus má hodnotu přibližně 90 milionů korun.  Zdroj:  Autorevue.cz

Koncept Vision iV je unikátním dílem inženýrů, techniků a designérů. Jedinečný kus má hodnotu přibližně 90 milionů korun.  | Zdroj: Autorevue.cz

Tvar karoserie, světel a designových prvků bude bezesporu přenesen do finální podoby automobilu. To už škoda předvedla na posledních konceptech, ze kterých vzešly modely Scala nebo Kamiq. Zdroj:  Autorevue.cz

Tvar karoserie, světel a designových prvků bude bezesporu přenesen do finální podoby automobilu. To už škoda předvedla na posledních konceptech, ze kterých vzešly modely Scala nebo Kamiq. | Zdroj: Autorevue.cz

Kamery namísto zrcátek se ale dost pravděpodobně do prodejní verze nedostanou.  Zdroj:  Autorevue.cz

Kamery namísto zrcátek se ale dost pravděpodobně do prodejní verze nedostanou.  | Zdroj: Autorevue.cz

Tvar zadních světlometů už známe například z nových SUV modelů Škody. Koncept na tento design navazuje jakožto identitu značky.  Zdroj:  Autorevue.cz

Tvar zadních světlometů už známe například z nových SUV modelů Škody. Koncept na tento design navazuje jakožto identitu značky.  | Zdroj: Autorevue.cz

Znak Škody vzadu nehledejte, bude tu nápis. Tento designový prvek už rovněž můžeme vidět u některých aktuálních modelů.  Zdroj:  Autorevue.cz

Znak Škody vzadu nehledejte, bude tu nápis. Tento designový prvek už rovněž můžeme vidět u některých aktuálních modelů.  | Zdroj: Autorevue.cz

Výfuk tady nehledejte. Zdroj:  Autorevue.cz

Výfuk tady nehledejte. | Zdroj: Autorevue.cz

18" kola konceptu sluší, ale nízkoprofilové pneumatiky nejsou moc praktické. U finálního auta čekejme maximálně sedmnáctky.  Zdroj:  Autorevue.cz

18" kola konceptu sluší, ale nízkoprofilové pneumatiky nejsou moc praktické. U finálního auta čekejme maximálně sedmnáctky.  | Zdroj: Autorevue.cz

S délkou téměř 4,7 metru je to pořádný kus auta, šířka 1926 mm skoro odpovídá BMW X5 minulé generace.  Zdroj:  Autorevue.cz

S délkou téměř 4,7 metru je to pořádný kus auta, šířka 1926 mm skoro odpovídá BMW X5 minulé generace.  | Zdroj: Autorevue.cz

  Čtveřice samostatných sedadel se do série asi nedostane, ale vzhledem k tomu, že elektromobily s akumulátory v rovné podlaze nepotřebují středový tunel, může být variabilita interiéru vyšší.  Zdroj:  Autorevue.cz

  Čtveřice samostatných sedadel se do série asi nedostane, ale vzhledem k tomu, že elektromobily s akumulátory v rovné podlaze nepotřebují středový tunel, může být variabilita interiéru vyšší.  | Zdroj: Autorevue.cz

  Sedí se vysoko a horní linie čelního skla je docela nízká, takže výhled ven není ideální.  Zdroj:  Autorevue.cz

  Sedí se vysoko a horní linie čelního skla je docela nízká, takže výhled ven není ideální.  | Zdroj: Autorevue.cz

Volant má neobvyklý tvar a chybí před ním klasická "kaplička". Informace řidiči zobrazují dva displeje.  Zdroj:  Autorevue.cz

Volant má neobvyklý tvar a chybí před ním klasická "kaplička". Informace řidiči zobrazují dva displeje.  | Zdroj: Autorevue.cz

Klasických tlačítek tady moc není. Předpokládá se ovládání přes dotykový displej, případně hlasem.  Zdroj:  Autorevue.cz

Klasických tlačítek tady moc není. Předpokládá se ovládání přes dotykový displej, případně hlasem.  | Zdroj: Autorevue.cz

Tvůrci mysleli na to, že řidič i spolujezdec mají vždy při ruce mobilní telefon, který je v interiéru auta potřeba někam odložit. Na středovém tunelu je na ně místo, kde se telefony i bezdrátově dobijí.  Zdroj:  Autorevue.cz

Tvůrci mysleli na to, že řidič i spolujezdec mají vždy při ruce mobilní telefon, který je v interiéru auta potřeba někam odložit. Na středovém tunelu je na ně místo, kde se telefony i bezdrátově dobijí.  | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda si v interiéru konceptu hraje s křišťálovými prvky. Tady do něj zapracovala i nastavení klimatizace. Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda si v interiéru konceptu hraje s křišťálovými prvky. Tady do něj zapracovala i nastavení klimatizace. | Zdroj: Autorevue.cz

Velký univerzální displej uprostřed se stává běžným standadem. Na rozdíl od Tesly ale není jediným displejem, v případě Škody má řidič provozní informace ještě na displeji před volantem.  Zdroj:  Autorevue.cz

Velký univerzální displej uprostřed se stává běžným standadem. Na rozdíl od Tesly ale není jediným displejem, v případě Škody má řidič provozní informace ještě na displeji před volantem.  | Zdroj: Autorevue.cz

Detail úložiště telefonů. A na nich nám Škoda naznačuje, co by mohla umět sedadla auta ve spojení s aplikací - sledují fyziologii posádky. Podle toho se dá vyhodnotit nastupující únava.  Zdroj:  Autorevue.cz

Detail úložiště telefonů. A na nich nám Škoda naznačuje, co by mohla umět sedadla auta ve spojení s aplikací - sledují fyziologii posádky. Podle toho se dá vyhodnotit nastupující únava.  | Zdroj: Autorevue.cz

Multifunkční volant s tlačítky má sice zvláštní tvar, ale jinak na něm nic překvapivého není.  Zdroj:  Autorevue.cz

Multifunkční volant s tlačítky má sice zvláštní tvar, ale jinak na něm nic překvapivého není.  | Zdroj: Autorevue.cz

Pedály jsou pochopitelně jen dva, jedná se o elektromobil. V případě konceptu se ale hrálo na design i tady, a to na úkor praktičnosti - plynový pedál je velmi úzký a příliš blízko středové části. Ve finálním autě si na to určitě dají pozor.  Zdroj:  Autorevue.cz

Pedály jsou pochopitelně jen dva, jedná se o elektromobil. V případě konceptu se ale hrálo na design i tady, a to na úkor praktičnosti - plynový pedál je velmi úzký a příliš blízko středové části. Ve finálním autě si na to určitě dají pozor.  | Zdroj: Autorevue.cz

S konceptem se kolegové z Autorevue mohli i krátce svéz. Na nějaké hodnocení jízdních vlastností to ale není. Zaprvé se jedná o koncept a zadruhé se s ním muselo jezdit jen velmi opatrně. Unikátní dílo za 90 milionů se nesmí nikde ani lehce odřít.  Zdroj:  Autorevue.cz

S konceptem se kolegové z Autorevue mohli i krátce svéz. Na nějaké hodnocení jízdních vlastností to ale není. Zaprvé se jedná o koncept a zadruhé se s ním muselo jezdit jen velmi opatrně. Unikátní dílo za 90 milionů se nesmí nikde ani lehce odřít.  | Zdroj: Autorevue.cz

Produkční auto na základě tohoto konceptu by mělo být představeno na podzim příštího roku a prodávat se začne v roce 2021. To uteče jako voda.  Zdroj:  Autorevue.cz

Produkční auto na základě tohoto konceptu by mělo být představeno na podzim příštího roku a prodávat se začne v roce 2021. To uteče jako voda.  | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda už představila čistě elektrickoi verzi modelu Citigo. Ale v tomto případě jde ještě dál, tady se využívá zcela nová platfoma pro elektromobily střední třídy. Budoucnost je elektrická a Škoda tomu jde rychle naproti.  Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda už představila čistě elektrickoi verzi modelu Citigo. Ale v tomto případě jde ještě dál, tady se využívá zcela nová platfoma pro elektromobily střední třídy. Budoucnost je elektrická a Škoda tomu jde rychle naproti.  | Zdroj: Autorevue.cz

Zdroj:  Autorevue.cz

Zdroj: Autorevue.cz

Zdroj:  Autorevue.cz

Zdroj: Autorevue.cz

Auto je to čistě elektrické a stojí na zcela nové platformě, na které budou vznikat i další koncernové elektromobily. Koncept je aktuálně vybaven motorem s výkonem 150 kW a 83kWh baterií, která slibuje dojezd až 500 km. Tyto parametry se ale ještě mohou změnit než se auto dostane do prodeje.  Zdroj:  Autorevue.cz
Koncept má za cíl upoutat pozornost, proto se Škoda nezdráhala odstranit sloupek B a zadní dveře otevírá proti směru jízdy. Toto řešení ale u produkčního vozu nečekejme, snížuje tuhost karoserie, je výrobně nákladnější a také o něco méně bezpečné. Na koncepty se ale běžně nasazuje, protože je pak na výstavách lépe vidět do interiéru.  Zdroj:  Autorevue.cz
Auto je prošpikováno senzory, kamerami a displeji. Kamery a displeje nahrazují i všechna tři zrcátka.  Zdroj:  Autorevue.cz
Koncept Vision iV je unikátním dílem inženýrů, techniků a designérů. Jedinečný kus má hodnotu přibližně 90 milionů korun.  Zdroj:  Autorevue.cz
27
Fotogalerie

Unikátní svezení ve Vision iV: Škoda takový elektromobil nabídne za rok a půl

Kolegové z automobilového webu Autorevue.cz dostali unikátní příležitost svézt se v konceptu Vision iV od Škody. Jedná se o elektromobil na nové platformě. Z konceptu vzejde sériové auto, které by mělo být představeno za rok a půl a prodávat se začne v roce 2021. 

Podívejte se v galerii výše, jak Vision iV vypadá. Podle stávající strategie automobilky je jisté, že se bude finální auto tomuto konceptu velmi podobat. Kouknout se můžete také na video:

Pokud vás zajímají další detaily nebo dojmy z krátké testovací jízdy, přečtěte si článek na Autorevue.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud