Vesmír | USA | Raketoplány | Armáda

U.S. Space Force připravují start záhadného bezpilotního raketoplánu

U.S. Space Force ve středu oznámily, že připravují svou v pořadí druhou misi. Ta by měla být zahájena 16. května a klíčovou úlohu v ní bude hrát bezpilotní raketoplán Boeing X-37B.

Ten se zatím naposledy vydal do vesmíru 7. září 2017… a nakonec v něm zůstal rekordních 780 dní. Informace o tom, co přesně tam takovou dobu dělal, jsou přísně tajné, kterážto skutečnost zavdala podnět ke vzniku různých konspiračních teorií.

Tentokrát je ale situace jiná. Podle serveru CNET by X-37B měl dopravit na oběžnou dráhu vědecký satelit FalconSat-8, jenž následně bude provádět pokusy pro americkou armádu i NASA.

Konkrétně půjde o tyto dva projekty: výzkum účinků kosmického záření na semena rostlin (NASA) a test přístrojů určených k přeměňování sluneční energie na mikrovlny (Naval Research Laboratory).

„Bude to první mise X-37B, při níž bude servisní modul využit k hostování experimentů,“ uvedl Randy Walden, ředitel Air Force Rapid Capabilities Office, v tiskové zprávě.

Diskuze (2) Další článek: Honor Magicbook: notebook pro ty, kteří se ztrácejí v parametrech [test]

Témata článku: Technika, Vesmír, USA, Výzkum, Raketoplány, NASA, Satelit, Armáda, Boeing, Hostování, Force, SPAC, Mise, Raketoplán, Klíčová úloha, Mikrovlna

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!