Meteorit | Komety

Uvnitř meteoritu se ukrývaly kousky komety

Za normálních okolností komety po vstupu do zemské atmosféry shoří. Nyní však se však podařilo objevit fragmenty komety ukryté v meteoritu, který zafungoval coby jakýsi ochranný štít.

Podle Gizmoda tento nález vědcům poskytl cennou příležitost dozvědět se další zajímavé informace o historii Sluneční soustavy.

Konkrétně se jedná o meteorit LaPaz Icefield 02342, který byl v roce 2002 nalezen v Antarktidě. Nejnovější analýza jeho složení odhalila přítomnost na uhlík bohatých segmentů, o nichž vědci usuzují, že pocházejí z komety.

Z příspěvku publikovaného v pondělí v žurnálu Nature Astronomy plyne, že dotyčné segmenty jsou tlusté zhruba 100 mikronů, což odpovídá tloušťce lidských vlasů.

Gizmodo upozorňuje na to, že výše nastíněnou myšlenku není možné jednoznačně potvrdit. Na základě toho, co zatím víme o meteoritech a kometách ji však lze považovat za pravděpodobnou.

Pracovní hypotéza zní tak, že LaPaz Icefield 02342 se nejprve srazil s kometou, která se tehdy stále ještě nacházela ve stádiu formování, a následně dopadl na Zemi.

Diskuze (1) Další článek: Surface Laptop 2: cenově dostupný důkaz, že už to Microsoft umí jako Apple

Témata článku: Vesmír, Země, Výzkum, Sluneční soustava, Antarktida, Meteorit, Komety, Kousek, Mikron, Segment, Gizmodo, Lidský vlas, Ochranný štít, Gizmoda, Vědec, Kometa

Jak poslat Teslu do protisměru? Stačí samolepky, které řidič nevidí

** Teslu v režimu autopilota je možné zmást a poslat do protisměru ** Odborníkům k tomu stačily tři samolepky na vozovce ** Je důvod se znepokojovat? Ne, pokud řidič dává pozor

Surface Laptop 2: cenově dostupný důkaz, že už to Microsoft umí jako Apple

** Nové barvy a rychlejší procesory, jinak je vše při starém ** Alcantara okolo klávesnice výrazně zlepšuje komfort používání ** Displej s poměrem stran 3:2 oceníte při práci na webu nebo aplikacích Office

Prohnali jsme prohlížeče benchmarky. Nový Edge je opravdu Chrome a je rychlý!

** Prohnali jsme nový Edge webovými benchmarky ** Potvrzují, že je to Chrome ** V animacích a vektorech je možná nejlepší

Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Galerie: Srovnali jsme estetický Linux a Windows 10. Který z desktopů je hezčí?

** Linuxový Elementary OS se inspiruje v Apple macOS ** Microsoft Windows 10 jde vlastní cestou ** Který z desktopů je hezčí? Prohlédněte si galerii