Pro mnohé bude trnem v oku už jen pro své jméno, pro Ford je ovšem nový Mustang Mach-E prvním legitimním vstupem na trh elektromobilů a do jejich masové produkce. Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků.
Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E. Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít.
Ford Mustang Mach-E nabídne dostatek místa cestujícím na předních i zadních sedačkách. K dispozici bude několik portů USB a USB-C, jakož i přihrádka s bezdrátovým nabíjením a volitelný zvukový systém Bang & Olufsen.
Až 600 km dojezdu a 337 koní
Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů). Přední kufr má poté objem 100 litrů a sází na stejnou vychytávku jako u crossoveru Puma, je tvořen plastovou vanou se špuntem a lze ho tedy vypláchnout vodou, například po uložení zablácených či mokrých věcí.
V nabídce bude volba mezi dvěma kapacitami akumulátorů – 75,7 kWh a 98,8 kWh – které Ford uvede v kombinaci s pohonem zadních či všech kol. Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 415 Nm ve spojení s 75,7kWh baterií pro udávaný dojezd 450 km (WLTP).
„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití. Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 Nm točivého momentu.
Levné to nebude
Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 Nm Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 sekund. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).
Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.
České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021. Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1 481 200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1 717 650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1 819 050 Kč. Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.
Článek vznikl ve spolupráci s Autorevue.cz