Už pošesté startuje stejný kus rakety. Sledujte, jak Falcon 9 vynese další várku satelitů Starlink

Když Elon Musk přišel s projektem satelitního internetu Starlink, mnozí považovali realizaci něčeho takového za ryze fantaskní myšlenku. Na oběžnou dráhu by se totiž muselo vynést přes 10 tisíc družic. Jenže ono to jde. SpaceX právě vysílá na orbit další várku 58 družic a zároveň ukazuje, jak radikálně lze ušetřit na startech raket. První stupeň rakety Falcon 9 bude v tomto případě startovat už pošesté.

Start by měl proběhnout dnes v 16:31 a můžete ho sledovat online s českým komentářem:

Přímý přenos přinášíme ve spolupráci s Mall.tv a Kosmonautix.cz.

Mise zahrnuje vynesení nejen další várky satelitů pro síť Starlink, ale také vypuštění tří snímkovacích družic SkySat. Ačkoli první stupeň rakety startuje už pošesté, bude se i tentokrát vracet na plovoucí přistávací plošinu. SpaceX se zároveň pokusí zachytit i obě poloviny aerodynamických krytů.

Diskuze (98) Další článek: Chrome 86 zablokuje na webech bez šifrování funkci automatického vyplňování formulářů

Témata článku: Vesmír, Internet, SpaceX, Kosmonautika, Elon Musk, Družice, Starlink, Raketa, Satelit, Falcon, Vesmírné starty, SLE, DAL, VAR, Kus, Várka, Satelitní komplety na Heureka.cz

Battlefield 2042 je pro EA zklamáním. Zvažuje přechod na free-to-play model

Poslední díl série Battlefield na tom není zrovna nejlépe. Zklamáním není jen pro hráče, ale i pro samotné vydavatelství.

Battlefield 2042Spekulace