Samotná elektromobilita problém není a nikdy nebyla. Je to jediná cesta, kterou se může automobilový průmysl dál vydat. Problém bylo a je načasování a politická nařízení. Chybí dostatek zdrojů na výrobu akumulátorů. Akumulátory zatím nejsou úplně bezpečné. Chybí kapacita sítě, infrastruktura pro nabíjení nebo výměny baterií. Chybí kapacita v akumulátorů, chybí jejich dostatečná životnost nebo recyklovatelnost. Na druhou stranu právě takovéto vlaštovky, jako je systém popsaný v článku, to mohou postupně změnit. Největší čínský výrobce už také představil reálné průmyslově vyráběné akumulátory skoro s dvojnásobnou kapacitou těch dnešních a navíc nehořlavé. Hurá, dva problémy jsou trochu menší. Ale jak už tu někdo psal, pořád to musíme někde nabíjet. Síť pořád není dostatečná a jaderná fúze v nedohlednu. Solární energie nás fakt nezachrání i když pomůže. Je fajn, že teď EU i stát dotují panely na střechy, jenže peníze vysychají, krize sílí a prostředky nebudou. Za pár let kapacita klesne a jednou panely zcela doslouží. To všechno jsou náklady, které možná nebude levné obnovit. Ale třeba ano. Cena klesá, výkon roste, objevují se nové nápady. Rozhodně je to závod lidské důmyslnosti s politickou blbostí. Je otázka jestli jej vyhrajeme. Třeba nás nakonec zachrání ta proklínaná i vychvalovaná umělá inteligence.