Už žádné dlouhé čekání na nabití elektromobilu. Stanice Ample jednoduše vymění celý akumulátor

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 54

Názory k článku

avatar
23. 05. 2023 22:47

A niekto z Vas si pamata elektro vozitka na vlakovych staniciach? jazdilo to, a ak dosla baterka vymenila sa a jazdilo dalej. A to bolo v 70tych rokoch u nas vtedy este CSSR. Recykluju iba stare dobre napady nic ine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2023 12:25

Mně přijdou vyměnitelné baterie jako něco, co řeší většinu problémů elektroaut:
1) výměna je rychlejší než dobití
2) baterie se mohou nabíjet pomaleji => větší životnost
3) baterie se mohou nabíjet v době přebytku elektřiny => levněji
4) v ceně výměny baterie za nabytou může být zahrnuta amortizace => odpadá problém s poklesem hodnoty vozu kvůli dahé výměně baterií
5) pokud bude možné kdekoliv snadno a rychle vyměnit baterii za nabitou, nemusím jich vozit sebou tolik => lehčí a úspornější auto.
Bohužel tady vidím jeden zásadní problém, který to stoprocentně pohřbí - aby to mělo smysl, museli by se výrobci shodnout na jednotném formátu baterie. A když se nedokážou dohodnout ani na jednotném konektoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 05. 2023 10:42

Samotná elektromobilita problém není a nikdy nebyla. Je to jediná cesta, kterou se může automobilový průmysl dál vydat. Problém bylo a je načasování a politická nařízení. Chybí dostatek zdrojů na výrobu akumulátorů. Akumulátory zatím nejsou úplně bezpečné. Chybí kapacita sítě, infrastruktura pro nabíjení nebo výměny baterií. Chybí kapacita v akumulátorů, chybí jejich dostatečná životnost nebo recyklovatelnost. Na druhou stranu právě takovéto vlaštovky, jako je systém popsaný v článku, to mohou postupně změnit. Největší čínský výrobce už také představil reálné průmyslově vyráběné akumulátory skoro s dvojnásobnou kapacitou těch dnešních a navíc nehořlavé. Hurá, dva problémy jsou trochu menší. Ale jak už tu někdo psal, pořád to musíme někde nabíjet. Síť pořád není dostatečná a jaderná fúze v nedohlednu. Solární energie nás fakt nezachrání i když pomůže. Je fajn, že teď EU i stát dotují panely na střechy, jenže peníze vysychají, krize sílí a prostředky nebudou. Za pár let kapacita klesne a jednou panely zcela doslouží. To všechno jsou náklady, které možná nebude levné obnovit. Ale třeba ano. Cena klesá, výkon roste, objevují se nové nápady. Rozhodně je to závod lidské důmyslnosti s politickou blbostí. Je otázka jestli jej vyhrajeme. Třeba nás nakonec zachrání ta proklínaná i vychvalovaná umělá inteligence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 05. 2023 09:59

Protože samotná výměna žádnou vyměněnou baterii nedobije, kde asi bude probíhat dobíjení těch vyměněných vybitých baterií? Kolik baterií by mohlo být v takové stanici uskladněno, a jaký přívod by byl vhodný pro jejich dobíjení? Nebo se ty vyměněné baterie budou převážet k dobití jinam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 05. 2023 08:57

Konečně dobrý nápad. Koneckonců baterie by mohly být jen takové tyče, které se zasunou, zacvaknopu a jede se. Částečně by to vyřešilo i potřebu silnějších rozvodů, nabité baterie by se daly posílat z místa na místo vlakem. Každý může mít dvě baterie, jednu v autě a druhou doma v pomalé nabíječce, v garáži by se mohly automaticky vyměnit.
Samozřejmě se musí dořešit technologie, distribuce, recyklace, nějaká automatizace výměny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 05. 2023 00:42

Vzdyt uz to tu bylo. Pamatuji se, jak na podiu merili cas vymeny baterie vs tankovani.
Každopádně je zvláštní, ze nejaka firma zabývající se elektromobilitou verejne připouští, ze dobíjení je problém. Vzdyt si preci muzete obcerstvit, tak v cem je problém, ne?
Doufám, ze tihle pomazenci brzo skončí a dostanou jak ta pomlacena nemecka slunicka z minuleho tydne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2023 22:34

vymena baterii je taka blbost, ze sa cudujem, kto do toho chce investovat peniaze. Od takych firiem ruky prec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2023 22:02

Tohle je píčovina na n-tou, náklady vysoké, nejistota toho, v jakém stavu bude baterie, kterou dostanu, skladování, nabíjení atd. Vytáhnou peníze od investorů a skončí stejně jako auto- a moto-půjčovny, co se vydávají za sdílecí služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2023 20:46

Tohle má takový "drobný" problém, a to ten, že pak ta baterie není Vaše, ale pronajatá. Cenu na kilometr, zvláště, když si pomáháte doma to zdvojnásobí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2023 20:28

Článek přímo srší nadšením, ale je potřeba se trochu držet země !
Dnešní baterie jsou jen velmi náročně servisně vyměnitelné... pro tento účel nepadá v úvahu.
Když by byly vyměnitelné - už to tak zkoušeli před sto lety (plus/minus), tak jich bude muset být i tak mnoho druhů, protože malinká "nákupní taška" nebude potřebovat stejnou baterii jako SUV.
Rád bych se podíval na výrobce, kteří budou tyto baterie vyrábět !
Váha baterií je enormní - kdo se s tím bude tahat ???
Stále platí - z cizího krev neteče; baterie budou velmi brzy v žalostném stavu a až vám chytne v autě plamenem, to pak bude "žůžo"
Na a tak dále, a tak dále.
Osobní názor; úsporné spalovací motory... syntetická paliva... vodík. V různých částech světa se bude hodit jiný princip.
Apropó... pro bláznivý nápady EU není na světě zdaleka (!) dostatek potřebných surovin - myšlena vydatnost ložisek kovů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2023 19:20

nevím, jestli bych chtěl mít v autě pokaždé jinak opotřebenou baterii. Dejme tomu, že na 100% ujedu 400km, ale s 25% degradací jen 300km.
Bál bych se i mechanického poškození přípojek v autě. Ono to není jen o DC + a - , ale i o chlazení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2023 18:37

Nekde to uz maji, ale tam se jen posouvaji dopredu. U nas se vse musi dobre promyslet.
https://youtu.be/mWTlLJkZW6U...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2023 18:30

Teď co výrobce auta, to jiná nabíječka. To je chcete všechny donutit aby měli unifikovanou baterii s možností výměny? Heh, utopie... I když v Eurosajuzu, kdo ví..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2023 17:50

Ono to tak vypadá, ale vyplatí se to? Na YT zkouší za kolik ujede Ela 1000 km i s nabíjením. No a teď nejkratší dobu to zvládlo NIO s výměnou baterie. Jenže těch 1000 km dalo myslím jenom o 10 minut rychlej než Mercedes se zástrčkovým nabíjením. Celkový čas pokud se nepletu je kolem 9 hodin takže to zas takové terno na úspoře času není.
První jako refereční auto je Nissan v té spalovací elektrické kombinaci snad 8 hodin něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 05. 2023 17:01

Tento koncept, pokud vím, už třeba v Číně nějaký ten pátek funguje. NIO?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 05. 2023 16:20

Pro predstavu: v US je necelych 300tis osobnich aut. Kde se vezmou zdroje pro vyrobu x nasobneho poctu baterii? Cele je to blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor