Už žádné vybité baterie v dálkovém ovladači – Samsung přichází se solárním nabíjením

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 31

Názory k článku

09. 01. 2021 03:14

A proč bych měnil? Jen dobiju baterku přes USB jako mobil, navíc mám dálkáč co umí všechny zařízení v domě a jako bonus přidává i air myš a klávesnici na druhé straně, jedno nabití podle manuálu má vydržet měsíc, já mám ale vyzkoušeno že vydrží 3 roky. Umí opravdu vše, na co nemá kód se naučí v "lapacím" módu od originálního ovladače ...Rikomagic MK 702 II >>> https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2021 14:58

A proč to tak dlouho trvalo, než s tím někdo přišel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 01. 2021 14:18

Přijde mi lepší používat dobíjecí baterie. I když po letech ztratí většinu své kapacity, tak i na to málo ten ovladač nějaký čas vydrží. Podobně mi tak funguje bezdrátová myš. Na provoz jí stačí 1xAA baterie... vemu nějakou starou, která je už téměř na vyhození, ale ta myš na to měsíc funguje, pak dám druhou, za 2 měsíce je dobiju (je to rychlé, už se do nich moc nevleze) a jede se dál.Ten solární panel by bylo lepší mít pak u té nabíječky (využilo by se to tak i jinde - třeba i pro dobíjení mobilu a ne jen pro ovladač).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 01. 2021 13:55

A teraz mi povedzte, kto pouziva dialkovy ovladac vonku, aby ho to slnko mohlo aj nabit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 01. 2021 12:28

Pokud má člověk jeden dálkový ovladač, tak to neřeší. Považuju za rekord, že v ovladači nejstaršího videorekordéru co jsme doma měli (r.v.1990), který byl opravdu hodně používaný vydržely originální baterie dodané výrobcem celých 12 let (nikdy předtím ani nikdy potom jsem baterie značky toshiba neviděl jinde než v jejich značkovém obchodě, dali jsme tam duracel, které tam asi už vyteklé jsou dosud, pokud už to někdo neodnesl na sběrný dvůr). Jinak bývalo standardem minimálně 5 let. Až novější spotřebiče si začínají říkat o baterky dřív, třeba už po roce (nejnovější video chce nové baterky snad co půl roku).
Solární ovladač není žádná novinka, obchody s čínským zbožím jej běžně mají a ještě lepší - solární článek má navrchu, nabíjí se tedy kdykoliv je položený a svítí na něj. S funkcí zkušenosti nemám, přišlo mi to vždy dost drahé (i zbytečné) na to, abych si to pořizoval.
Kalkulačka se solárním článkem je naprosto běžná věc (dokonce i bez baterky), tak proč by nemohlo stejným způsobem fungovat ovládání.
Ovšem umístit solární článek na spodek, to musela vymyslet skvělá hlava, pokud to nebylo koleno. No dejme tomu teda, že si uživatel osvojí zvyk pokládat ovladač hlavou dolu (je to jen otázka zvyku), je aspoň otestované, za jak dlouho se nabije při normální světle slunce (100W/m) a případně při nějakém normálním pokojovém osvětlení (50-300lm).
Teda jeden důvod pro umístění dolu mě napadá, pružná guma trpí slunečním (UV) světlem víc než pouzdro, ale stejně je to prostě nelogické.
Životnost baterie 7 let je taky dost malá, blíži se dosahované životnosti primárních baterií. Bohužel je to problém nabíjecích baterií, že bez ohledu na používanost vydrží omezenou dobu (u NiMh to bývá 2-3 roky), takže v aplikacích, kde se nebere žádný proud (hodiny, ovládání) je jejich smysl sporný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 01. 2021 12:21

Ja by som radšej bol, keby sa vyrábali slušné klasické diaľkové ovládače. Svojho času ovládač televízora Orava zo začiatku 90-tych rokov vôbec nepotreboval priamu viditeľnosť, odrazy od stien stačili na to, aby televízor zareagoval. Dnešný mikrosystém Philips (strašný eko-šmejd, asi pre "nižšiu uhlíkovú stopu" sa pri zapauzovanom CD po štvrťhodine celý vypne, a na dané miesto skladby sa už nevráti) občas nezareaguje ani z metra, mieriac ovládačom priamo naň. Také ovládače nech si výrobcovia strčia hrubším koncom viete kam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 01. 2021 10:52

Tahle hloupost se Samsungu velmi vyplatí. Dobíjecí akumulátor tak do dvou let začne, diky neustálému dobíjení, ztrácet kapacitou a po třech letech bude potřeba jeho výměna. Po zkušenostech s mobily si troufám tvrdit, že uživatelsky to půjde velmi špatně a servis si řekne sumu za kterou si raději koupíte nový v ceně o málo nižší než zbytkova cena TV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2021 10:41

A ten akumulátor tam jako vydrží těch 7 let, nebo se po dvou letech vyhodí celý ovladač, a koupí se nový ovladač i s novým akumulátorem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2021 09:48

Tenhle výmysl by mohl být prezentován na školách jako exemplární příklad ekonesmyslu, který se snaží řešit problém, který ve skutečnosti neexistuje.
Jo, kdyby ty ovladače žraly baterky každý týden, tak by se o tom dalo přemýšlet, ale už při roční frekvenci výměny (a to se držím hodně při zemi, většinou vydrží ještě mnohem déle), to pozbývá smyslu. Navíc dnes už velká část domácností běžně používá některý typ kvalitních nabíjecích článků, takže opět není co šetřit a zůstává nám z nápadu jen zbytečně namáhaný vestavěný akumulátor a zbytečný malý solární článek.
Když už by chtěl nějaký výrobce udělat něco pro úsporu tužkovek, tak bych jako mnohem užitečnější variantu viděl prostý integrovaný akumulátor s dobíjením skrze USB a sledováním úrovně nabití - USB nabíječku má doma každý, jednou za rok píchnout ovladač na kabel není žádný problém a při tomto způsobu použití akumulátor v baterii tu televizi i přežije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2021 09:08

Podle popisu to vypada zbytecne predrazene.
- Usb port? Nebylo by lepsi bezdratove nabijeni, lighting/led konektor? Led je vlastne jako solarni panel. Navic, existuji technologie sol. panelu pro ruzne vlnove delky. IR je vlastne teplo, takze by ten panel ve vyhrate mistnosti mohl nabijet.
- Pak tam zminuji, ze je nutne ovladat otacet panelem vzhuru. Jako vazne? :)
- A nakonec bych zminil, ze klasicke panely jsou krehke. Takze nejspis maji nejakou moderni foliovou verzi. Aspon nam doma neustale pada ovladac na zem, koberec, na stul drevo, lino-beton zem. V clanku o tom neni vubec zminka!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 01. 2021 08:42

Já nevím jak vy, ale já sem baterky v ovladači od TV ještě neměnil a to mám televizi cca 5 let starou. Pokud se správně udělá ovladač a dají se do něj pořádné baterie, myslím, že často odejde dřív televize než baterky.. Nevidím v tom nic ekologického, navíc solární panel na zádech ovladače je značně nepraktický, a co bude tento solární panel dobíjet? Ano dražší nabíjecí baterii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 01. 2021 08:35

to ze se tady baterie uspori neznamena ze se ty baterie ale nevyrobí, ony se s velkou pravdepodobnosti vyrobi i tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor