Už známe hvězdné počasí na Proximě Centauri. A není to dobré pro planety

Názory k článku

o_7o  |  14. 12. 2020 12:20  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.88

To uz vime davno, psal to Liou Cch'-sin ve Vzpomínkách na Zemi. Hlavně aby oni neobjevili naší stabilní soustavu, nebo tu ty emzáky za chvíli máme ;)

nechci25  |  14. 12. 2020 13:04  |  Linux Chrome 86.0.4240.183

Tak pokud je názor na život úzce omezený jen na to co známe z naší planety, tak to asi z toho vypadnou ne moc validní výsledky. Život ve vesmíru může nabývat jakýchkoliv podob, o kterých se nám ani nesní, které se vymykají lidské představivosti. Které třeba ani nejsme schopni vnímat. Takže závěr: není to dobré pro planety, no nevím nevím. Z pohledu našeho života možná ne, z pohledu jiných forem života, proč by ne.

jirik66  |  14. 12. 2020 13:31  |  Microsoft Windows 10 Chrome 86.0.4240.193

Já mám takovou hypotézu - díky mimořádně stabilnímu prostředí na naší planetě se zde vyvinuly obří formy života. Ty obří formy života to jsme my lidé a s námi všechny formy savců, plazů, ptáků, ryb, prostě cokoliv většího než hmyz. Nejobvyklejší formy života ve Vesmíru jsou tak malé, že bychom je pouhým okem sotva spatřili. A s tím přirozeně souvisí i délka života - obvyklé formy života ve Vesmíru mají mnohem kratší délku života než my. Což jsou všechno faktory nepříznivé pro vznik inteligentního života tak jak si ho představujeme. Možná se Vesmír životem jen hemží, ale inteligentní život je vzácný. Nebo se inteligentní život vyskytuje, ale je jiný - způsob uvažování těchto drobných bytostí je diametrálně odlišný od našeho.Ale je to jenom hypotéza

Bobanowicz  |  14. 12. 2020 16:41  |  Microsoft Windows 10 Firefox 83.0

Trochu jsem zapátral a zjistil jsem, že ve vzdálenosti do 50 světelných let existuje cca. 70-80 hvězd spektrální třídy G (tedy hvězd typu našeho Slunce). A ve vzdálenosti do 100 světelných let je dokonce cca. 600 hvězd podobných našemu Slunci.
Takže naděje na mimozemské civilizace v našem vesmírném sousedství zde rozhodně je. Avšak pokud vědci nedokáží reálně překonat rychlost světla, tak se obávám, že je docela jedno jestli mimozemská civilizace existuje u červeného trpaslíka vzdáleného od naší Sluneční soustavy jen pár světelných let a nebo až u hvězdy typu našeho Slunce vzdálené několik desítek světelných let, protože obojí je pro lidstvo naprosto nedosažitelné.