Úžasné záběry ukazují povrch komety řítící se vesmírem

V roce 2014 ke kometě 67P/Churyumov-Gerasimenko úspěšně dorazila sonda pojmenovaná podle Rosettské desky a začala ji studovat. Evropská kosmická agentura (ESA) od té doby průběžně zveřejňuje fascinující fotografie, které tzv. Rosetta za dobu své existence poslala na Zemi.

Zatím poslední série byla uvolněna v březnu. Uživatel Twitteru „landru79“ z ní následně vybral řadu obrázků pořízených těsně po sobě a spojil je, čímž vzniklo povedené časosběrné video. Jeho práci ocenila i samotná ESA. „Úžasná scéna z #comet # 67P,“ uvedla.

Dotyčné video zobrazuje zhruba 25 minut letu kolem 67P/Churyumov-Gerasimenko, který proběhl 1. června 2016. Záběry vypadají jako vystřižené z nějakého sci-fi filmu.

Zatímco v pozadí se pohybuje nespočetné množství hvězd, v popředí můžete vidět smítka ledu a prachu vznášející se u vysokého útesu. Snímky totiž vznikly nedlouho poté, co se z komety uvolnilo značné množství hmoty.

Pokud jde o rušivé bílé pruhy, ty způsobuje kosmické záření dopadající na kamerový senzor Rosetty. Tato sonda mimochodem na 67P dopravila i přistávací robotický modul Philae, který se však naposledy ozval v červenci 2015. O rok později ESA rozhodla, že přístroje sloužící ke komunikaci s inkriminovaným modulem definitivně vypne.

30. září 2016 skončila i mise Rosetty – ESA ji záměrně navedla k povrchu komety, na nějž se posléze zřítila.

Foto: ESA/Rosetta/NAVCAM, CC BY-SA IGO 3.0, CC BY-SA 3.0-igo

Diskuze (1) Další článek: Zájem o výrobu čipů překvapivě klesá. TSMC hlásí, že letos vyrobí méně než se očekávalo

Témata článku: Technika, Vesmír, Země, Twitter, Výzkum, Astronomie, ESA, Komety, Rosettská deska, Poslední série, Pruh, Záběr, Nespočetné množství, Povrch, Sci-fi film, Philae, Povrch komety, Poslední fotka, Rosetta, Kosmická agentura, Značné množství, #comet, Kometa

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

** Total Commander je na Windows takřka legendou ** Licence však stojí více než tisíc korun ** Našli jsme pro vás deset alternativ dostupných zdarma

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město