tm001
15. 4. 2025 • 4:25

Ach jo, zase ty pololzi respective polopravdy.
" solární panely pokrývající až 40 % energetických potřeb plavidla" - ja chapu ze technicky je to napsano spravne, ale bylo by vhodne prece jenom uvest ze to jsou veci jako zarovka na zachode, nebo klakson. Jinak nepozorny ctenar by mohl nabyt naprosto mylneho dojmu ze se to vztahuje i na ten elektricky pohon.
" ročně ušetří přibližně 90 tun emisí CO₂" - no sice asi mistne usetri, ale kolik se ho zase spotrebuje pri vyrbe te elektricke energie, ze? Predpokladam ze nestoji v doku a nabiji se od 11 rano do 4 odpoledne, kdy svtiti slunicko na solary. Predpokladam ze v tu dobu jezdi od brehu ke brehu, a nabiji se v noci. Nevim z ceho, ale "bezuhlikate" to asi uplne nebude.

sender21
14. 4. 2025 • 18:11

To je teda srovnání.
Ta Španělská vypadá na katamarán, to má daleko menší spotřebu.
Určitě to je i z uhlíkových vláken atd, takže to je lehký.Rozhodně lepší než nějakej repas 80 let starej, kterej by měl být v muzeu nebo na břehu sloužit jako bar nebo tak... To to Brno vymňouklo teda. :))

jvvj
jvvj
14. 4. 2025 • 16:31

Dycky Brno!

vzach
14. 4. 2025 • 14:27

Pokud "Elektrické plavidlo ročně ušetří přibližně 90 tun emisí CO₂ ...", pak asi také záleží na tom, za při výrobě té elektřiny pro pohon nevznikly také nějaké ty emise CO2 či jiné. Co kdyby náhodou byla vyrobena třeba pomocí dieselových generátorů ... 😉

Libor Žák
14. 4. 2025 • 12:32

Brno se nepočítá.

Určitě si přečtěte

Články odjinud