V Česku bychom chtěli trvalý standardní čas. Většina Evropy ale hlasovala, aby zůstal letní

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 155

Názory k článku

21. 10. 2018 02:25

Když se otevřelo hlasování, zda střídání ano či ne, měl se řešit výhradně jen tento problém. Který p.itomec (asi nějaký snaživý ouřada z EU) začal jako pos... iniciativu řešit to, jestli zůstane standartní nebo letní ? Zkrátka hlasovat pouze změna ano či ne a pokud ne, tak se zůstane u standartního SEČ a konec diskuze ! Přílišná benevolence a tříštění původní otázky není na místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2018 10:48

letni cas je lepsi - leto jak v lete, v zime sice rano tma (ale stejne ted je a v mestech jsou svetla) ale vecer i v zime o hodinu delsi svetlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2018 15:16

Čas není zimní ani standardní ale SEĆ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2018 18:10
avatar
09. 10. 2018 14:36

Už aby to bylo, kdybysme čekali co se bude nám čechům líbit tak jsme ani neslezli ze stromů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 09. 2018 17:12

Rozhodně letní čas.1. Ano, v zimě bude slunce vycházet později, ale nejpozději to bude v 8:40 a bude to pouze prosinec + leden. Raději ať je ráno déle tma, než abych se vrátil z práce po tmě. Takhle přijdu domů a ještě si hodinu užiji slunce.2. Rusko zde nemíchejte, to je středověký stát ve státě, kde nic nefunguje normálně. Zatímco v jižní Evropě to žije a je tam nemalý turismus. To chcete být ve Španělsku či v Řecku na dovolené a mít ty krásné dny o hodinu kratší?! Totéž zajisté nechce ani většina tamních obchodníků a byznysmenů.3. Ještě by byla varianta udělat kompromis a posunout to pouze o 30 minut, to by asi byli spokojení úplně všichni. Ale obávám se, že by to v rámci určitých pravidel a byrokracie bylo sci-fi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 09. 2018 13:57

Jsem zvědavý, jak a kdy se to stihne nakonec uzavřít. Očividně i zde je hodně lidí zástancem spíše letního času a já jsem dříve nebyl jiný. Když si teď ale vemu, že by mělo v zimě slunce vycházet až po 9 hodině ...! To nakonec reflektovali i v Rusku a nakonec po čtyřech letech přešli na "standardní" čas.Myslím, že chceme-li střídání času zrušit, je trvalý přechod na standardní čas rozhodně smysluplnější než na čas letní. Ten totiž rozhodně více odpovídá biorytmu člověka. Přijde mi, že hlavní argument zástánců času letního jsou delší letní grilovačky, takže si to zvažme :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 09. 2018 10:26

Hlavní problém je, že španěláci mají stejný čas jako rumuni. Ti budou ze středoevropského letního času pěkně na větvi. Už teď se ve Španělsku vážně debatuje o přechodu země do pásma GMT, jako má Británie a Portugalsko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 09. 2018 05:55

Tam kde začínají práci v devět jim spis vyhovuje letní, tam kde se v lágru chodí na nástup na šestou by preferovali zimni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2018 09:35

Ludovo nazyvany standardny(=zimny) cas ma globalnu skratku GMT alebo UTC (ITckari poznaju GMT+00:00/UTC+00:00). Pre lepsie zapamatanie su definovane aj dalsie pomenovania, napr. CET (nazyvany zimny, Central Eurepan Time =GMT/UTC+00:00) a CEST (nazyvany letny, Central European Summer Time = GMT/UTC+01:00).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 09. 2018 09:31

Krásna ukážka aký sú ľudia krátkozraký - takže nám vadila zmena času 2x do roka. Vraj obrovska záťaž na organizmus, komplikácie pri softvéry ...
Teraz je možné, že každý štát bude mať svoju časovú mikrozónu. Pre niekoho kto raz do roka vytiahne päty z domu a cestuje do Chorvátska to bude exotické cesto 3x meniť čas ... ale pre tých čo bežne cestujú alebo dokonca dochádzajú do práce v susednom štáte to bude fakt chaos. V pohraničí bežne sa mobil prepne na zahraničnú sieť a tým pádom zmení čas podľa tamojšieho. "Múdre" hodinky sa nastavia podľa neho... To ešte len bude chaos. A logika nikde - posun času nebude podľa východ - západ ale podľa toho ako si ktorá krajina určila. Teraz nám stačilo vedieť kde sa mení časová zóna - potom budeme musieť vedieť ktorý štát má +1 a ktorý -1.
Takže napríklad na Slovensku bude 12:00, Maďarsko 13:00, Poľsko 12:00, Česko 13:00, Nemecko 12:00 ...
A to niekto verí, že v jednotlivých štátoch sa v pohode dohodnú?
Veď už len tu v diskusii je vidieť, že jedna skupina chce letný, druhú "zimný" a tretia posun o pol hodiny.
Podľa mňa EU nám len týmto chce ukázať aké "jednoduché" je si demokraticky vybrať

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 09. 2018 09:27

podla mna sa EU snazi iba dokazat ako hlupa a nebezpecna by bola priama demokracia :) dovoli im si vybrat v niecom neskodnom, uzakoni to, aby nasledne ludia zistili aku blbost si vybrali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2018 08:44

V podstatě je v EU rozdílový čas vycházení Slunka 3 hodiny. Proč by měl mít Polák od východu stejný čas jako Ir u Atlantiku? Časové pásma jsou docela běžné.
Za druhé, nesmyslný plk (komentátoři i politici), že se ušetří energie, dávno vyvraceli energetici (profi), že nezjišťují žádný vliv. Například vím, že se běžně nasmlouvaly ceny a největší odběry byly tím pádem v noci (například sklárny).
Za třetí pbýval jsem v Normandii i na Slovensku. Téměř 2 hodinový rozdíl východu i západu Slunce, jasně vyvrací tyto plky o nutnosti posunu času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2018 08:14

V clanku mate chyby. Pisete tam o obcanech. Tim se mysli 100% lidi, lidi, kteri jaou nahlaseni jako obyvatele daneho uzemi. Spis by se hodilo slovo 'hlasujicich'.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 09. 2018 07:19

Samozřejmě jediné rozumné řešení je normální, to jest zimní čas. Je to v souladu s přirozeným biorytmem člověka - ve dne, když je světlo, je aktivní (pracuje) a v noci, když je tma, odpočívá (spí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 09. 2018 00:54

Je videt, ze kdy ma byt svetlo a kdy tma, zdali rano ci vecer, je slozita vec a nikdy nekoncici zdroj sporu. Proto navrhuju zavest novy revolucni Dynamicky cas (TM), ktery tuto problematiku elegantne resi.Opustime prezity koncept stale stejnych casovych jednotek a nastavime to tak, aby napr. sest hodin rano bylo vzdy v ten moment kdy vyjde slunce a devet hodin vecer ve chvili zapadu slunce (konkretni casy budou jeste predmetem odborne diskuse). Tim se zavdecime jak lidem vstavajicim rano do prace, tak milovnikum vecernich pikniku. Prestoze i zde bude dochazet v prubehu roku ke zmenam, vse bude postupne a nenasilne. Nebudou zadne skokove zmeny, ktere nam u stridani casu vadi ted, takze ani citlivejsi jedinci nebudou mit problem.Bude to jiste nezvyk a ledasco bude nutne novemu schematu prizpusobit. Napriklad sportovni rekordy bude nejvhodnejsi vytvaret pres den behem letniho slunovratu (nebo naopak v noci behem zimniho slunovratu), kdy budou sekundy nejdelsi a vysledne casy nejnizsi. Skarohlidi a odpurci novych veci by mohli namitat, ze po zbytek roku nebude mit smysl se snazit, ale nesportujeme prece jen kvuli rekordum. Podobnych malickosti bude jiste vic, ale s temi se take urcite vyporadame. Dulezite je nebat se novych veci a hledet predevsim na pozitiva, ktera tato jiste velmi vitana zmena prinese!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 22:51

Prijemne to prekvapeni, ze vetsi cast hlasujicich ma mozek! Konecne ten prezitek skonci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 21:56

Řekl bych, že pokud ta rozdílnost mezi jednotlivými zeměmi něco znamená, tak že většině lidí je to buřt a plácli něco, co je zrovna napadlo, nebo co někde slyšeli. Krom toho věta "Většina Čechů, kolem 45 %..." je do očí bijící nesmysl. Pro ty pomalejší: slovo většina znamená "nadpoloviční část celku". Ale samozřejmě hrátky se statistikou jsou zábava. Tu článkem vnucovanou představu, že většina Čechů (jaksi jste opomněl započítat těch 10.516.405 Čechů, kteří se nezúčastnili ankety ) chce "zimní" čas, bych taky mohl otočit a říci, že většina Čechů spadá do kategorie "chci letní čas" nebo "je mi to buřt".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 21:16

To je jako všem jedno, že o takové věci rozhodlo 1% obyvatel Evropy? :D
Jinak když už je třeba rušit změny času, tak nechat letní, sice v zimě bude světlo až v 9h(nevím čemu to
vadí, máte budíky), ale zas nebude tma už ve 16h :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2018 21:08

No já hlavně doufám, že to bude v celé EU jednotné.
A mimochodem, žádný zimní čas se u nás nepoužívá! Byl použit pouze jednou za dob Československa. A jestli mě paměť nešálí, tak zimní čas na celém světě v současnosti používá jen Chile a myslím, že Irsko. Tak co to tady furt melete o zimním čase.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 20:54

Zítra v 18:30 bude tma. Vzkaz pro ty, co chtějí zimní čas. Pro jižanské státy je zimní čas nepoužitelný, proto bude zaveden letní. A víte proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 19:27

V Česku bychom chtěli trvalý standardní čas. Většina Evropy ale hlasovala, aby zůstal letní.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Standardní Čas je ten EVROPSKÝ ČAS ! Tak co se tu mele o Zimním ???Zimní neexistuje !!! To si pouze pojmenovali Ti, co nezažili ten Evropský .Když jeden, tak ten EVROPSKÝ !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 19:01

Ti kdo tady horují pro stále "letní čas" a plácáte kraviny o delším dnu, došlo Vám že v zimě bude tma už ve čtyři odpoledne a ne až v pět? Takže ten kdo nerad chodí domů potmě z práce bude chodit ještě víc po tmě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 17:41

Proboha, jak my?? tech 100 lidi co hlasovalo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 09. 2018 17:28

Ještě to můžou úplně zrušit celé a používat Swatch Internet Time: https://cs.wikipedia.org/wiki/Swatch_Internet_Time... Žádné časové zóny, žádné posuny :)Napsáno v @686

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2018 16:52

Poslední dobou pořad čtu jak se bude rušit změna času a jak je to prý dobře. Teď jsem zase četl že si každá země EU vybere podle sebe. Je mi to v celku jedno protože mě to krom přenastavení pár hodin nijak neovlivňuje. Ale nikde jsem nečetl to nejdůležitější. Jak to bude ze signálem DCF který je z vysílače z Německa? Aby to nedopadlo tak že všechny hodiny půjdou podle Německého času protože u nás se už z principu rozhodneme pro nějaký jiný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 16:49

To jen Češi musí být pořád co nejvíc mimo to, co je normální v EU, nic nového.
A vlastně bych se vůbec ani nedivil, kdyby zbytek EU měl jeden čas, jen Česko čas jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 16:43

Chybou bylo vůbec ty časy nějak měnit, ale stalo se. Místo toho bych klidně přivítal zavedení letního a zimního, a klidně i jarně/podzimního režimu v rozsahu ne více než dvou hodin při zachování standardního astronomického času a v rámci stávajících časových pásem nebo je i upravit s přihlédnutím na zeměpisnou šířku. V praxi by to tedy spíše než časová pásma byly časové sektory. Jižní, střední i severní Evropa zvlášť by je v rámci svých časových pásem měly tedy nějak upraveny. Je třeba si uvědomit, že čím dále na sever od rovníku, tím více dochází k rozdílu mezi délkou dne a noci v zimě či v létě. Poněvadž by to ale bylo asi dost komplikované, přimlouval bych se spíše za navrácení stavu do doby před zavedením letního času a zavést místo toho právě ty časové režimy. A tady by nejspíš mělo víc smysl, aby si je každá země upravovala po svém. U nás je totiž běžné chodit i na šestou do práce, což někde jinde zase běžné není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2018 15:04

Proč používat Kyjevský čas? Nebuďme troškaři a použijme rovnou Moskevský či Pekingský.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 14:49

Spíše by mě zajímalo jaké je v populaci poměrné zastoupení sov a rannich ptáčat. Podle toho by se mělo odvíjet stanovení toho správného času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 14:05

měli bychom nechat přírodu a ne se zase pokoušet poroučet větru a dešti. Kdysi měli v USA v každém státě jiný čas a sjednotit nějaká pravidla pro pásma dalo velkou práci. V Evropě je již máme. O tom v jaké zemi bude jaký čas by si měli určit jeho občané a ne zase Brusel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 13:47

Za mě určitě letní; v létě opravdu nepotřebuju ve 3 světlo a v 19 tmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 13:18

Blbý je, že spousta krabiček má v sobě tupě zadrátováno střídání času v daných termínech a bude nutné je seřizovat ručně. Na druhou stranu spousta se musela seřizovat ručně teď, takže si pocvíčime štelování té druhé půlky.
Osobně jsem v hlasování byl pro zrušení střídání a zachování standardního středoevropského času. Střídání mi vadilo hlavně na jaře, kdy se zase začalo vstávat do tmy a v září a říjnu, kdy je ráno zima, protože je vlastně o hodinu méně, než ukazují hodiny. Bý letní čas od půlky října do půlky září, byl by mi srdečně u zadele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2018 13:18

Zastancum doktriny "slunce ve 12h nejvyse" je nutno ozrejmit fakt, ze v takovem pripade to bude platit jen pro polednik pres Jindrichuv Hradec. Pro Ostravu ani Karlovy vary pak ne. Pres malicke uzemi Ceska prechazi slunce presto 20 minut. Takze jedine zavest lokalni cas, jako tomu bylo jeste do 19. stoleti. Klacek pred zvonici a odbijet poledne podle stinu, v zamracenych dnech podle hodin, serizenych timto stinem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 13:15

V Rusku taky preferovali letní ale pak zjistili, že jim vlastně nevyhovuje a teď mají jen jeden a to ten standardní, kterému my říkáme nesprávně zimní. Takže poučení z cizích chyb je namístě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 12:27

Pokud chtějí občané ČR standardní (zimní) čas - což pokládám za jediné rozumné řešení) , pak je odpověď uvedena v předchozím návazném článku:
"Do dubna příštího roku musí všechny země Evropské komisi oznámit, který čas si vybraly."
Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/uzijte-si-posledni... ...
Podstatné je, že skončí nesmyslné střídání. Čas se trvale a spojitě mění a neskáče každý půlrok o hodinu tam a zase zpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 12:17

Chtel jsem hlasovat pro trvale letni, ale servery ankety byly mimo provoz (zkousel jsem to nekolikrat jeste v dobe kdy anketa bezela). Trvale zimni by byl opruz, k cemu je, aby v lete svitalo u ve 3 rano a pak byla tma uz ve 20h misto az ve 21. Naopak v zime bude fajn pokud clovek stihne po praci jeste hodinku denniho svetla misto aby odchazel za tmy a vracel se taky za tmy. Pokud by meli letni cas sebrat a nechat zimni, tak to uz radsi to stridani…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 12:12

počty hlasujících samozřejmě známé jsoucelkový počet hlasujících byl v jednotkách milionů, z česka se zúčastnilo pár tisíc lidí, většina hlasujících byla ze skopčákovapočet otroků v EU - cca 500 000 000, čili naprosté většině je dnes nějaké stupidní střídání času u prdeIePS. nejsem placený za výuku vyhledávání na internetu, takže hledej sám náměsíčný lutoňane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 12:11

Já bych udělal nějaký kompromis. Buď to dát pul hodiny mezi, nebo nechat zimní čas o 2 měsíce déle. Tedy od Října do Dubna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2018 12:11

Ať to nechají tak jak to je nebo zachovat letní čas! Zimní čas (tedy ten správný středoevropský) vyhovuje vě většině přípanů akorát peciválům co po práci zalezou domu a čumí na bednu každej koho jsem se ve svém okolí zeptal je pro zachování letního času né každej má ten luxus pružné pracovní doby a když přijdu z práce můžu si ještě uděplat třeby vyjížďku na kole, jít na koupaliště atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 11:38

Já chci teda i v Česku letní čas, protože nechápu proč bych měl v létě už někdy v 6 odpoledne svítit a posadit děti k počítači, protože venku už je tma. To jestli budu v zimě svítit ráno nebo odpoledne zase takový rozdíl na účtu za elektřinu nebude, ale v létě v tom docela rozdíl asi bude že? Navíc se taky domnívám, že pokud bude v létě v 6 hodin tma tak stoupne počet lidí sražených autem, protože děcka mají volno a tak lítají po venku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 11:20

Nie, väčšina európy nie je za zrušenie striestriedania času. Je za len väčšina hlasujúcej európy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 11:15

Proč letní? Že tomu vůbec nerozumí, a letní jim připadá lepší, protože si myslí, že bude celý rok léto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 11:12

Radši budu do školy/práce chodit za tmy, než přijít odpoledne domů a sedět doma, protože bude už v 6 tma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2018 11:07

Mala sa hodnotiť len jedna otázka. Zrušenie striedania času, nič viac.
Teraz sú zase len komplikácie.
Normálny čas je ten, keď je poludnie o 12:00 a hotovo.
Inak pôjdu deti v zime do školy za tmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2018 11:02

Když zavedeme trvalý letní čas, tak v létě nám bude jak teď, nicméně v prosinci bude vycházet slunce až o deváté hodině (a než někdo namítne, že v prosinci přes denní světlo jsme stejně v práci, tak připomenu, že i o víkendu a vánočních svátcích). Vyzkoušel jsem si to v Dánsku a aby slunce vyšlo až v devět a rozumné světlo bylo až o půl desáté, nic moc...Když zavedeme trvalý zimní čas, tak zase naopak, v létě bude večer o hodinu dřív tma, což bude mít nehezký vliv na grilovačky a jiné zahradní párty. A přitom je to tak skvělé, jak dlouho bývá v létě světlo...Tak nevím, skoro bych řekl, že bychom měli čas posunout o 30 minut mezi letní a zimní čas a ukrojit tak z obojího stejnoměrně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 09. 2018 11:01

Já třeba o žádném hlasování neměl ani tušení, kdybych hlasoval tak určitě pro letní čas. V práci končím kolem páté a vadí mi chodit tam i zpět za tmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor