Škoda  Enyaq iV . Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. 

Škoda Enyaq iV. Je to první elektromobil od Škodovky stavěný od počátku čistě jen pro elektrický pohon. 

Enyaq iV slibuje  dojezd až 510 km , nabídne přitom možnost volby ze čtyř výkonových stupňů a pohonu dvou nebo všech čtyř kol.

Enyaq iV slibuje dojezd až 510 km, nabídne přitom možnost volby ze čtyř výkonových stupňů a pohonu dvou nebo všech čtyř kol.

Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq.

Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq.

Auto je postaveno na  modulární platformě pro elektromobily  označované zkratkou MEB. Tu následně využijí i další modely koncernu. 

Auto je postaveno na modulární platformě pro elektromobily označované zkratkou MEB. Tu následně využijí i další modely koncernu. 

Auto se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě Škodovky v Mladé Boleslavi. 

Auto se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě Škodovky v Mladé Boleslavi. 

Cena nového modelu bude na českém trhu startovat na  1 059 900 Kč . S vyšším výkonem a výbavou pochopitelně ještě poroste. Předobjednávky se rozběhnou od 3. září. 

Cena nového modelu bude na českém trhu startovat na 1 059 900 Kč. S vyšším výkonem a výbavou pochopitelně ještě poroste. Předobjednávky se rozběhnou od 3. září. 

Pojďme na zajímavé detaily – tím nejviditelnějším bude maska „chladiče“, která je vytvarována do tvaru mřížek skutečných chladičů benzínových Škodovek, ale protože není co chladit, je zacelená. Na přání ponese i efektní světelný proužek. 

Pojďme na zajímavé detaily – tím nejviditelnějším bude maska „chladiče“, která je vytvarována do tvaru mřížek skutečných chladičů benzínových Škodovek, ale protože není co chladit, je zacelená. Na přání ponese i efektní světelný proužek. 

Zajímavá jsou světla, na která byl vyčleněn samostatný vývojový tým. Dobře vypadají a měla by i dobře svítit. 

Zajímavá jsou světla, na která byl vyčleněn samostatný vývojový tým. Dobře vypadají a měla by i dobře svítit. 

Ani stříbrná verze speciální edice nevypadá špatně. A v základu bude mít už rovnou rozšířenou výbavu. 

Ani stříbrná verze speciální edice nevypadá špatně. A v základu bude mít už rovnou rozšířenou výbavu. 

Jak elektromobil nabíjet? Výrobce samozřejmě drží standard pro rychlodobíjení, takže se dá auto dobít na většině stanic. Škoda by se také měla zapojit do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě.

Jak elektromobil nabíjet? Výrobce samozřejmě drží standard pro rychlodobíjení, takže se dá auto dobít na většině stanic. Škoda by se také měla zapojit do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě.

Na doma či do firem automobilka nabídne tzv. wallboxy, neboli malé dobíjecí stanice pro soukromé využití 

Na doma či do firem automobilka nabídne tzv. wallboxy, neboli malé dobíjecí stanice pro soukromé využití 

K autu dostanete kartu nazvanou MyŠkoda Powerpass, se kterou se dá přihlásit a zaplatit dobíjení na většině veřejných dobíjecích stanicích. V zemích EU už je takto využitelných 195 tisíc dobíjecích bodů. Placení funguje podobně jako na kreditce, vyúčtování přijde každý měsíc. 

K autu dostanete kartu nazvanou MyŠkoda Powerpass, se kterou se dá přihlásit a zaplatit dobíjení na většině veřejných dobíjecích stanicích. V zemích EU už je takto využitelných 195 tisíc dobíjecích bodů. Placení funguje podobně jako na kreditce, vyúčtování přijde každý měsíc. 

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV - ukázka palubního systému

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - skrytá škrabka v pátých dveřích

Škoda Enyaq iV - skrytá škrabka v pátých dveřích

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - detail světel

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV - interiér | Škoda Enyaq iV - interiér

Škoda Enyaq iV Founders Edition Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition | Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Škoda Enyaq iV Founders Edition

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla

Tesla

Tesla

Tesla

Tesla

Tesla

Tesla

Tesla

Mercedes

Mercedes

Mercedes

Mercedes

Mercedes

Mercedes

Audi

Audi

Audi

Audi

Škoda Citigo iV vychází z klasického modelu Citigo s benzínovým motorem. Ačkoli zvenčí jsou si vozy podobné, uvnitř je všechno jinak. Elektrické Citigo iV vyjíždí na zcela nové platformě vyvinuté výhradně pro elektromobily. 

Škoda Citigo iV vychází z klasického modelu Citigo s benzínovým motorem. Ačkoli zvenčí jsou si vozy podobné, uvnitř je všechno jinak. Elektrické Citigo iV vyjíždí na zcela nové platformě vyvinuté výhradně pro elektromobily. 

Ačkoli Škoda s elektropohony v rámci svých prototypů a konceptů občas experimentovala, ve 124leté historii značky je model  Citigo iV  prvním sériově vyráběným elektromobilem. Jedná se o vůz určený do města, který i při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující.

Ačkoli Škoda s elektropohony v rámci svých prototypů a konceptů občas experimentovala, ve 124leté historii značky je model Citigo iV prvním sériově vyráběným elektromobilem. Jedná se o vůz určený do města, který i při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující.

Osazený elektromotor nabídne  výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm . Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na  dojezd až 265 km  (dle režimu WLTP). Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny. 

Osazený elektromotor nabídne výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm. Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na dojezd až 265 km (dle režimu WLTP). Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny. 

Novinka se začne vyrábět v druhé polovině letošního roku a prodávat se začne začátkem roku příštího. Elektromobily sice ušetří na provozních nákladech, ale počáteční investice je vyšší. Škoda Citigo iV se bude prodávat  přibližně za 420 tisíc korun .

Novinka se začne vyrábět v druhé polovině letošního roku a prodávat se začne začátkem roku příštího. Elektromobily sice ušetří na provozních nákladech, ale počáteční investice je vyšší. Škoda Citigo iV se bude prodávat přibližně za 420 tisíc korun.

Kromě čistě elektrického modelu dnes Škoda představila i svůj  první plug-in  hybrid. Jedná se o model  Superb iV , který vychází z klasického modelu Superb se spalovacím motorem.

Kromě čistě elektrického modelu dnes Škoda představila i svůj první plug-in hybrid. Jedná se o model Superb iV, který vychází z klasického modelu Superb se spalovacím motorem.

Ve výbavě tomuto Superbu přibyl elektromotor s výkonem 85 kW a akumulátor s kapacitou 13 kWh.

Ve výbavě tomuto Superbu přibyl elektromotor s výkonem 85 kW a akumulátor s kapacitou 13 kWh.

Díky elektromotoru dokáže auto snížit spotřebu benzinu (především v městském provozu) a 55 km dokáže ujet i čistě jen na elektrický pohon.

Díky elektromotoru dokáže auto snížit spotřebu benzinu (především v městském provozu) a 55 km dokáže ujet i čistě jen na elektrický pohon.

Elektromotor přispěje i k větší dynamice vozu, protože v součtu s výkonem benzinového motoru 1,4 TSI dostane řidič k dispozici 160 kW. Celkový dojezd činí 850 km. 

Elektromotor přispěje i k větší dynamice vozu, protože v součtu s výkonem benzinového motoru 1,4 TSI dostane řidič k dispozici 160 kW. Celkový dojezd činí 850 km. 

K příležitosti uvedení Superbu iV se lehké modernizace dočkal model Superb jako takový a přichází s menším faceliftem. 

K příležitosti uvedení Superbu iV se lehké modernizace dočkal model Superb jako takový a přichází s menším faceliftem. 

Enyaq iV slibuje  dojezd až 510 km , nabídne přitom možnost volby ze čtyř výkonových stupňů a pohonu dvou nebo všech čtyř kol.
Vůz má rozměry 4 649 × 1 879 × 1 616 mm a rozvor 2 765 mm. Je to tedy poměrně robustní vůz, který má podobné proporce jako model Kodiaq.
Auto je postaveno na  modulární platformě pro elektromobily  označované zkratkou MEB. Tu následně využijí i další modely koncernu. 
Auto se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě Škodovky v Mladé Boleslavi. 
53
Fotogalerie

V Česku za rok přibylo přes pět tisíc elektromobilů. Meziročně prodeje vzrostly o 332 %

Přestože u nás nejsou pro nákup elektromobilů zaváděny nějaké větší státní pobídky, jejich počet na českých silnicích rychle stoupá. Podle aktuální zprávy Centra dopravního výzkumu bylo za rok 2020 v Česku registrováno přes pět tisíc vozů schopných provozu na elektromotor.

 

Je nutné upřesnit, že plně elektrických vozidel na baterie je 3 262 kusů a k tomu jsou započítávány i tzv. plug-in hybridy, tedy vozidla se spalovacím motorem, která však mají velkokapacitní baterii se samostatným dobíjením a jsou schopny i čistě elektrického pohybu. Takových hybridů bylo registrováno 1 978 a celkově se tedy jedná o 5 240 vozů schopných jízdy čistě na elektřinu. 

V měřítku všech prodaných aut je to stále jen velmi minoritní podíl, konkrétně 2,6 %, celkově se totiž prodalo 202 972 vozů. Ale zatímco celkový počet registrací vozidel meziročně o 19 % klesl, tak počet registrací elektromobilů vzrostl o 332 %. 

image.png  image.png image.png image.png image.png 
Prodeje elektromobilů v Česku v tabulce a grafech

Nejvíce nových elektromobilů má registrována Škoda. Konkrétně jde o 943 kusů malých městských elektrických vozů Citigo, ale prodalo se také 807 kusů Superbů v provedení plug-in. V prosinci byl registrován rekordní počet elektrických vozidel, do čehož promluvily první registrace modelu Enyaq. Ten sice ještě běžně na silnicích nejezdí, ale první kusy už byly během prosince vyrobeny a daly se objednat. 

Druhou nejsilnější značkou v registracích elektromobilů je u nás Tesla s 396 kusy za poslední rok a následuje Hyundai s 345 kusy. Na trojciferné číslo prodaných kusů pak dosáhly ještě Renault (144) a Volkswagen (141).

Určitě si přečtěte

Články odjinud