V Indii spadla z nebe kovová koule a prstenec. Pravděpodobně se jedná o součástky z čínské rakety

Na indickém venkově se objevily přinejmenším dvě kovové součástky, které podle svědků spadly z nebe. První je kovový prstenec o průměru dva až tři metry a hmotnosti přes 40 kilogramů, jež byl nalezen v sobotu pozdě večer na poli u malé vesnice ve státě Maháráštra. Další předmět – velká kovová koule o průměru asi půl metru – spadl poblíž jiné vesnice v tomtéž okrese.

Představitelé místních médií uvádějí, že by se mohlo jednat o trosky čínské rakety vypuštěné do vesmíru v únoru loňského roku. Dobrou zprávou je, že součástky při dopadu nezpůsobily žádné materiální škody ani nikoho nezranily. Místní nyní hledají, zda se v oblasti nenacházejí ještě nějaké další trosky.

Kovové trosky spadlé z nebe

„Připravovali jsme společnou hostinu, když se na obloze rozzářil červený kotouč, který s rachotem dopadl na volný pozemek ve vesnici,“ řekla listu The Times of India nejmenovaná žena z okresu Čandrapur v Maháráštře. „Lidé v obavách z výbuchu utíkali do svých domovů a zůstali uvnitř téměř půl hodiny.“

Odborný asistent v oboru chemie na Vysoké škole technické, výzkumné a technologické Rajiva Gandhiho popsal situaci na místě slovy: „Bezprostředně poté, co byl v západní až střední Indii v 19:40 až 19:45 místního času spatřen objekt podobný meteoru, bylo v centrální části Indie nalezeno mnoho ohořelých částí. Navštívil jsem dvě místa, kde jsem viděl velký kovový prstenec a kovovou kouli s ventilem.“

Pracovník Indické organizace pro vesmírný výzkum (ISRO) řekl deníku Times, že čas dopadu objektů se „nejblíže shoduje“ s časy předpokládaného návratu trosek čínské rakety vypuštěné v únoru 2021. „Když součásti raket přežijí návrat do atmosféry, mohou na Zemi dopadnout části, jako jsou trysky, prstence a nádrže,“ řekl listu další zaměstnanec ISRO.

Patrně pocházejí z čínské rakety

Teorii, že by se mohlo jednat o trosky čínské rakety, podpořil i astronom Jonathan McDowell z Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics. Na Twitteru uvedl, že prstenec odpovídá části čínské rakety Long March 3B, konkrétně by dle jeho mínění měl pocházet ze třetího stupně.

V roce 2020 dopadly trosky jiné čínské rakety Long March 5B na vesnice v západoafrickém Pobřeží slonoviny. Způsobily strukturální škody, ale naštěstí ani v tomto případě nedošlo k žádným zraněním či úmrtím. Nejrozměrnější kus – přibližně deset metrů dlouhá trubka – se stal jedním z největších člověkem vyrobených předmětů, který z vesmíru nekontrolovaně dopadl na povrch naší planety.

Diskuze (5) Další článek: Online sázení mílovými kroky stoupá na popularitě

Témata článku: Technika, Vesmír, Kosmonautika, Země, Twitter, Raketa, Čína, Indie, Součástka, Čínská raketa, Prstenec, Times, Koule, Jonathan McDowell, Nebe, Kovo, Long March, ISRO, Trosky, The Times of India, Pobřeží slonoviny, Vesnice

OnePlus Nord má dva nové přírůstky. Sází na rychlost, nadějné fotoaparáty a skvělou cenu

** Řada OnePlus má dva nové telefony ** První navazuje na loňský úspěšný model vylepšenou výbavou ** Druhý láká na skvělý poměr ceny a výbavy

Střední třídaSmartphonyAndroid

Nejlepší aplikace pro tento týden: Lenivé kosti, topografické mapy a preventivka

**V marketech najdete množství titulů, ale jak objevit ty kvalitní? **Každý týden je vybírá Apple, ale řada z nich má i verzi pro Android. **Výsledkem jsou kolekce těch nejlepších aplikací svého druhu.

Nejlepší aplikace