V jámách na Měsíci jsou příjemné „jarní teploty“. Jednou tam možná budeme žít

• Na Měsíci je velké množství jam
  • Některé z nich mohou být branou do podzemních jeskyní a dutin
  • V jeskyních by podle studie mohly být poměrně příznivé teploty

Měsíc je poměrně dost nehostinným místem. Budoucí lunární základna se bude muset vypořádat se spoustou problémů a rizik – extrémními výkyvy teplot, kosmické záření, nárazy mikrometeoroidů.

NASA chce pilotované mise směrovat do polárních oblastí, kde se v regolitu nachází zásoby ledu. Na Měsíci ale možná existují místa, kde bude dlouhodobější pobyt člověka bezpečnější – v podzemí.

Zakopat se na Měsíci nebo Marsu pod povrch není nová myšlenka. Nový objev tomu jde trochu naproti.

Tyler Horvath z Kalifornské univerzity využil data z přístroje Diviner ze sondy LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter), která okolo Měsíce krouží od června 2009. Ve své studii se podíval na jámy, kterých bylo na Měsíci objeveno už více než 200. Některé z nich mohou být podle vědců propadlými lávovými tunely a být vstupem do podzemních jeskyní.

Zatímco na povrchu Měsíce se teplota pohybuje od -173 do +127 °C, v jeskyních by měly podle studie panovat trvale teploty okolo 17 °C.

Podzemní jeskyně by navíc nabízely dobrou ochranu před mikrometeoroidy a kosmickým zářením.

Naše cesta na Měsíci tak možná začne tam, kde kdysi hodně dávno započala na Zemi – v jeskyni.

Diskuze (19) Další článek: Tak se na ně musí! Španělská policie zatkla hackery, kteří sabotovali systém radiační výstrahy

Témata článku: Vesmír, Země, Mars, Měsíc, Kolonizace, Kosmické záření, Dutina, Objev, Kalifornská univerzita, Jáma, Teplota, Jamo, Jeskyně, LRO, Studie

Hry zadarmo, nebo se slevou: festival přežití na Steamu a kooperační Unrailed zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru