Jídlo

V laboratoři byl poprvé vypěstován steak. Ochutnali byste?

Izraelský startup Aleph Farms ve středu oznámil, že se mu podařilo dosáhnout významného úspěchu: vypěstoval v laboratoři první steak.

Badatelé za daným účelem použili buňky, které extrahovali ze živé krávy. Jak je patrné z níže uvedeného videa, inkriminovaný steak je sice poměrně malý, ale jinak vypadá velmi chutně.

„Počáteční produkty jsou stále relativně tenké,“ potvrdil CEO Aleph Farms Didier Toubia v tiskové zprávě. „Ale technologie, kterou jsme vyvinuli, představuje opravdový průlom a velký skok vpřed v produkci buněčného steaku.“

Připomeňme, že již před pěti lety byl představen první laboratorní hamburger. Od té doby vědci dokázali proces pěstování masa dramaticky zlepšit. Nedařilo se jim však replikovat texturu a strukturu specifických řezů, které by udělal řezník.

„Vytvořit patty nebo klobásu z buněk kultivovaných mimo zvíře je dost náročné,“ komentoval to Toubia. „Představte si, jak těžké je vytvořit celosvalový steak.“

Odborníkům z Aleph Farms a Technion – Israel Institute of Technology se ale nakonec podařilo objevit takovou kombinaci živin, díky níž z extrahovaných buněk vznikla tkáň srovnatelná s tou, kterou lze nalézt v těle skutečné krávy.

V rozhovoru pro Business Insider Toubia prozradil, že jeden steak roste přibližně 2 až 3 týdny a stojí asi 50 dolarů. „Když jsme ho připravovali, vůně byla skvělá a měl přesně tu samou charakteristickou chuť jako konvenční řezané maso,“ dodal.

Diskuze (20) Další článek: Revolut získal evropskou bankovní licenci. Příští rok začne soupeřit s bankami