Foto: NASA/Goddard Space Flight Center/Chris Smith
V meteoritech ze Severní Ameriky a Austrálie byly nalezeny další stavební kameny DNA a RNA | Foto: NASA/Goddard Space Flight Center/Chris Smith

V meteoritech, které přistály v Severní Americe a Austrálii, byly objeveny další stavební bloky DNA a RNA. Informovala o tom zpravodajská agentura Reuters.

Až dosud se vědcům podařilo v mimozemských tělesech detekovat 3 z 5 základních nukleových bází, které tvoří DNA a RNA: uracil, guanin a adenin. V nové studii publikované v žurnálu Nature Communications však tým výzkumníků podrobně popisuje svůj nejnovější nález: dva chybějící dílky skládačky, které mají jemnější strukturu než ostatní tři, což by mohl být důvod proč se je nepodařilo odhalit již při předchozích analýzách.

Cytosin a thymin se nacházely v meteoritech, které dopadly na území Kanady, USA a Austrálie v letech 1950 až 2000. „Tato studie ukazuje, že meteoritické nukleobáze by díky své rozmanitosti mohly sloužit jako stavební bloky DNA a RNA na rané Zemi,“ uvádí badatelé.

„Pořád se máme mnoho co učit ...“

Naše poznatky o tzv. prebiotické evoluci, díky níž se na naší planetě objevily první systémy, které by teoreticky (resp. v závislosti na použité definici) bylo možné označit jako „živé“, jsou nicméně stále jen velmi kusé.

„Pořád se máme mnoho co učit o chemických krocích, které vedly ke vzniku života na Zemi – prvního sebereplikujícího se systému,“ řekl Danny Glavin, vědec NASA a spoluautor studie.

„Tento výzkum jistě rozšiřuje seznam chemických sloučenin, které mohly být přítomny v prebiotické (existující před vznikem života) polévce rané Země,“ dodal.

Diskuze (1) Další článek: Už čtvrt miliardy lidí poslouchá Spotify zadarmo. Z takových firma na reklamě utrží 9 Kč měsíčně

Témata článku: Výzkum, Země, USA, Chemie, Austrálie, Meteorit, Evoluce, DNA, Kanada, Severní Amerika, Reuters, RNA, Kámen, Nature Communications, Amerika, Studie, Stavební kámen

Samsung ukázal displeje blízké budoucnosti. Telefony brzy vícekrát přeložíte, roztáhnete nebo zarolujete

** Samsung ukázal blízkou budoucnost mobilních displejů ** Koncepční video je skvělé, spousta displejů však existuje i fyzicky ** Technologie je připravena, čeká se na její komerční nasazení

Výsuvná konstrukceSkládací displej
25 nejlepších filmových parodií, které můžete vidět. Víme, kde je najdete online

Filmové parodie jsou divácky velmi vděčné a mezi filmaři oblíbené. Tvůrci v nich mohou totiž zcela beztrestně vykrádat cizí díla a v jejich nápodobě popustit uzdu své fantazii. Vybrali jsme nejlepší zahraniční i české parodie.

Jaromír PukMarek Čech