Uber rozšiřuje využívání autonomních vozítek v rámci své rozvážkové služby Eats. Firma oznámila, že ve druhém největším floridském městě Miami nasazuje šestikolové „chodníkové roboty“. Doručovací stroje pocházejí od firmy Cartken, kterou založil tým bývalých inženýrů společnosti Google a jež je známá především nasazováním svých vozítek v univerzitních kampusech. Zdroj:  cartken.com

Uber rozšiřuje využívání autonomních vozítek v rámci své rozvážkové služby Eats. Firma oznámila, že ve druhém největším floridském městě Miami nasazuje šestikolové „chodníkové roboty“. Doručovací stroje pocházejí od firmy Cartken, kterou založil tým bývalých inženýrů společnosti Google a jež je známá především nasazováním svých vozítek v univerzitních kampusech. | Zdroj: cartken.com

Roboti budou zpočátku rozvážet zboží nabízené řadou podniků v pěší zóně Dadeland. Na příští rok je v plánu rozšíření do dalších oblastí města. Uber tvrdí, že partnerství s Cartkenem představuje „první oficiální spolupráci této robotické společnosti s globální aplikací pro doručování na vyžádání mimo univerzitní kampusy“. Zdroj:  cartken.com

Roboti budou zpočátku rozvážet zboží nabízené řadou podniků v pěší zóně Dadeland. Na příští rok je v plánu rozšíření do dalších oblastí města. Uber tvrdí, že partnerství s Cartkenem představuje „první oficiální spolupráci této robotické společnosti s globální aplikací pro doručování na vyžádání mimo univerzitní kampusy“. | Zdroj: cartken.com

Roboti pro doručování zboží se již používají v mnoha univerzitních kampusech (např. Ohio State University a University of Arizona) a dokonce i v několika městech. Během jejich provozu byla zaznamenána řada pozoruhodných případů, kdy roboti uvízli ve sněhu, srazila je auta nebo začali hořet. Zdroj:  cartken.com

Roboti pro doručování zboží se již používají v mnoha univerzitních kampusech (např. Ohio State University a University of Arizona) a dokonce i v několika městech. Během jejich provozu byla zaznamenána řada pozoruhodných případů, kdy roboti uvízli ve sněhu, srazila je auta nebo začali hořet. | Zdroj: cartken.com

Vozítka Cartken, vyráběná firmou Magna, jsou poháněna elektřinou a mají objemný kufr, do kterého lze naložit bezmála devět kilogramů nákladu. K orientaci v prostoru používají sadu senzorů a několik kamer, jejichž prostřednictvím identifikují překážky a hledají nejméně nebezpečné trasy. Zdroj:  cartken.com

Vozítka Cartken, vyráběná firmou Magna, jsou poháněna elektřinou a mají objemný kufr, do kterého lze naložit bezmála devět kilogramů nákladu. K orientaci v prostoru používají sadu senzorů a několik kamer, jejichž prostřednictvím identifikují překážky a hledají nejméně nebezpečné trasy. | Zdroj: cartken.com

Roboti se mohou pohybovat pouze rychlostí o něco nižší, než je rychlost chůze. Doručení objednávky je tak pochopitelně pomalejší než v případě, kdy zásilku přiveze kurýr na kole nebo autem. Zvládnou překonávat obrubníky, ale nikoli schody, což může omezit jejich atraktivitu pro zákazníky bydlící ve vícepatrových budovách. Zdroj:  cartken.com

Roboti se mohou pohybovat pouze rychlostí o něco nižší, než je rychlost chůze. Doručení objednávky je tak pochopitelně pomalejší než v případě, kdy zásilku přiveze kurýr na kole nebo autem. Zvládnou překonávat obrubníky, ale nikoli schody, což může omezit jejich atraktivitu pro zákazníky bydlící ve vícepatrových budovách. | Zdroj: cartken.com

Zákazníci budou při zadávání objednávky upozorněni, že jim jídlo doručí robot. Aplikace následně poskytne pokyny, jak pomocí mobilního telefonu otevřít kufr a vyzvednout si objednávku, a bude zobrazovat polohu vozítka v reálném čase. S robotem se pak setkají na chodníku před svým domem. Zákazníci se mohou také rozhodnout, že si zboží přejí doručit kurýrem. Zdroj:  cartken.com

Zákazníci budou při zadávání objednávky upozorněni, že jim jídlo doručí robot. Aplikace následně poskytne pokyny, jak pomocí mobilního telefonu otevřít kufr a vyzvednout si objednávku, a bude zobrazovat polohu vozítka v reálném čase. S robotem se pak setkají na chodníku před svým domem. Zákazníci se mohou také rozhodnout, že si zboží přejí doručit kurýrem. | Zdroj: cartken.com

„Společně máme příležitost snížit dopravní zácpy, pomoci místním obchodníkům zvýšit kapacitu doručování a přinést spotřebitelům rychlý, pohodlný a bezemisní rozvoz,“ řekl generální ředitel společnosti Cartken Christian Bersch. Vedoucí oddělení autonomní mobility a doručování v Uberu Noah Zych označil spolupráci za „další důležitý milník v našem úsilí v oblasti automatizovaných a autonomních technologií“. Zdroj:  cartken.com

„Společně máme příležitost snížit dopravní zácpy, pomoci místním obchodníkům zvýšit kapacitu doručování a přinést spotřebitelům rychlý, pohodlný a bezemisní rozvoz,“ řekl generální ředitel společnosti Cartken Christian Bersch. Vedoucí oddělení autonomní mobility a doručování v Uberu Noah Zych označil spolupráci za „další důležitý milník v našem úsilí v oblasti automatizovaných a autonomních technologií“. | Zdroj: cartken.com

Pro Uber zdaleka nejde o první spolupráci s firmou poskytující futuristické automatizované technologie. Například v Kalifornii a Texasu má uzavřenou desetiletou smlouvu na používání robotických doručovatelů společnosti Nuro. S firmami Serve Robotics a Motional pak pracuje na pilotním projektu robotického doručování v Los Angeles. Zdroj:  cartken.com

Pro Uber zdaleka nejde o první spolupráci s firmou poskytující futuristické automatizované technologie. Například v Kalifornii a Texasu má uzavřenou desetiletou smlouvu na používání robotických doručovatelů společnosti Nuro. S firmami Serve Robotics a Motional pak pracuje na pilotním projektu robotického doručování v Los Angeles. | Zdroj: cartken.com

Roboti budou zpočátku rozvážet zboží nabízené řadou podniků v pěší zóně Dadeland. Na příští rok je v plánu rozšíření do dalších oblastí města. Uber tvrdí, že partnerství s Cartkenem představuje „první oficiální spolupráci této robotické společnosti s globální aplikací pro doručování na vyžádání mimo univerzitní kampusy“. Zdroj:  cartken.com
Roboti pro doručování zboží se již používají v mnoha univerzitních kampusech (např. Ohio State University a University of Arizona) a dokonce i v několika městech. Během jejich provozu byla zaznamenána řada pozoruhodných případů, kdy roboti uvízli ve sněhu, srazila je auta nebo začali hořet. Zdroj:  cartken.com
Vozítka Cartken, vyráběná firmou Magna, jsou poháněna elektřinou a mají objemný kufr, do kterého lze naložit bezmála devět kilogramů nákladu. K orientaci v prostoru používají sadu senzorů a několik kamer, jejichž prostřednictvím identifikují překážky a hledají nejméně nebezpečné trasy. Zdroj:  cartken.com
Roboti se mohou pohybovat pouze rychlostí o něco nižší, než je rychlost chůze. Doručení objednávky je tak pochopitelně pomalejší než v případě, kdy zásilku přiveze kurýr na kole nebo autem. Zvládnou překonávat obrubníky, ale nikoli schody, což může omezit jejich atraktivitu pro zákazníky bydlící ve vícepatrových budovách. Zdroj:  cartken.com
8
Fotogalerie

V Miami budou jídla objednaná přes Uber Eats rozvážet autonomní roboti od přeběhlíků z Googlu

Uber rozšiřuje využívání autonomních vozítek v rámci své rozvážkové služby Eats. Firma oznámila, že ve druhém největším floridském městě Miami nasazuje šestikolové „chodníkové roboty“. Doručovací stroje pocházejí od firmy Cartken, kterou založil tým bývalých inženýrů společnosti Google a jež je známá především nasazováním svých vozítek v univerzitních kampusech.

Roboti budou zpočátku rozvážet zboží nabízené řadou podniků v pěší zóně Dadeland. Na příští rok je v plánu rozšíření do dalších oblastí města. Uber tvrdí, že partnerství s Cartkenem představuje „první oficiální spolupráci této robotické společnosti s globální aplikací pro doručování na vyžádání mimo univerzitní kampusy“.

Jídlo přiveze robot

Roboti pro doručování zboží se již používají v mnoha univerzitních kampusech (např. Ohio State University a University of Arizona) a dokonce i v několika městech. Během jejich provozu byla zaznamenána řada pozoruhodných případů, kdy roboti uvízli ve sněhu, srazila je auta nebo začali hořet.

Vozítka Cartken, vyráběná firmou Magna, jsou poháněna elektřinou a mají objemný kufr, do kterého lze naložit bezmála devět kilogramů nákladu. K orientaci v prostoru používají sadu senzorů a několik kamer, jejichž prostřednictvím identifikují překážky a hledají nejméně nebezpečné trasy.

Roboti se mohou pohybovat pouze rychlostí o něco nižší, než je rychlost chůze. Doručení objednávky je tak pochopitelně pomalejší než v případě, kdy zásilku přiveze kurýr na kole nebo autem. Zvládnou překonávat obrubníky, ale nikoli schody, což může omezit jejich atraktivitu pro zákazníky bydlící ve vícepatrových budovách.

Rychle, pohodlně a bez emisí

Zákazníci budou při zadávání objednávky upozorněni, že jim jídlo doručí robot. Aplikace následně poskytne pokyny, jak pomocí mobilního telefonu otevřít kufr a vyzvednout si objednávku, a bude zobrazovat polohu vozítka v reálném čase. S robotem se pak setkají na chodníku před svým domem. Zákazníci se mohou také rozhodnout, že si zboží přejí doručit kurýrem.

„Společně máme příležitost snížit dopravní zácpy, pomoci místním obchodníkům zvýšit kapacitu doručování a přinést spotřebitelům rychlý, pohodlný a bezemisní rozvoz,“ řekl generální ředitel společnosti Cartken Christian Bersch. Vedoucí oddělení autonomní mobility a doručování v Uberu Noah Zych označil spolupráci za „další důležitý milník v našem úsilí v oblasti automatizovaných a autonomních technologií“.

Pro Uber zdaleka nejde o první spolupráci s firmou poskytující futuristické automatizované technologie. Například v Kalifornii a Texasu má uzavřenou desetiletou smlouvu na používání robotických doručovatelů společnosti Nuro. S firmami Serve Robotics a Motional pak pracuje na pilotním projektu robotického doručování v Los Angeles.

Určitě si přečtěte

Články odjinud