Ponorka U-17 třídy 206 poprvé vyplula v roce 1972. Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 třídy 206 poprvé vyplula v roce 1972. | Zdroj: technik-museum.de

Bundesmarine ji vyřadila ze služby koncem roku 2010, ale na rozdíl od svých sesterských plavidel, která byla buď sešrotována nebo byla/budou prodána do zahraničí (například do Kolumbie) zůstane v domovském Německu na čestném místě. A to v technickém muzeu v Sinsheimu. Zdroj: technik-museum.de

Bundesmarine ji vyřadila ze služby koncem roku 2010, ale na rozdíl od svých sesterských plavidel, která byla buď sešrotována nebo byla/budou prodána do zahraničí (například do Kolumbie) zůstane v domovském Německu na čestném místě. A to v technickém muzeu v Sinsheimu. | Zdroj: technik-museum.de

Přesun z pontonu na Rýnu ve Špýru trval přibližně měsíc – provést jej nejkratší cestou po dálnici nešlo kvůli rozměrům. Zdroj: technik-museum.de

Přesun z pontonu na Rýnu ve Špýru trval přibližně měsíc – provést jej nejkratší cestou po dálnici nešlo kvůli rozměrům. | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka proto musela cestovat po okreskách, a to rychlostí maximálně 10 kilometrů v hodině. Zdroj: technik-museum.de

Ponorka proto musela cestovat po okreskách, a to rychlostí maximálně 10 kilometrů v hodině. | Zdroj: technik-museum.de

Vezl ji přepravní systém Scheuerle InterCombi s třiceti nápravami a 240 koly, tažený a tlačený dvěma jednotkami s celkovým výkonem 1000 kW. Zdroj: technik-museum.de

Vezl ji přepravní systém Scheuerle InterCombi s třiceti nápravami a 240 koly, tažený a tlačený dvěma jednotkami s celkovým výkonem 1000 kW. | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 Zdroj: technik-museum.de

Ponorka U-17 | Zdroj: technik-museum.de

Bundesmarine ji vyřadila ze služby koncem roku 2010, ale na rozdíl od svých sesterských plavidel, která byla buď sešrotována nebo byla/budou prodána do zahraničí (například do Kolumbie) zůstane v domovském Německu na čestném místě. A to v technickém muzeu v Sinsheimu. Zdroj: technik-museum.de
Přesun z pontonu na Rýnu ve Špýru trval přibližně měsíc – provést jej nejkratší cestou po dálnici nešlo kvůli rozměrům. Zdroj: technik-museum.de
Ponorka proto musela cestovat po okreskách, a to rychlostí maximálně 10 kilometrů v hodině. Zdroj: technik-museum.de
Vezl ji přepravní systém Scheuerle InterCombi s třiceti nápravami a 240 koly, tažený a tlačený dvěma jednotkami s celkovým výkonem 1000 kW. Zdroj: technik-museum.de
18
Fotogalerie

V Německu jste mohli na silnicích potkat 350tunovou ponorku. Mířila do technického muzea

Délka 48 metrů, výška devět metrů, šířka 4,6 metru a stovky tun hmotnosti: To je ponorka U-17 třídy 206, která poprvé vyplula v roce 1972. Bundesmarine ji vyřadila ze služby koncem roku 2010, ale na rozdíl od sesterských plavidel, která byla buď sešrotována, nebo byla/budou prodána do zahraničí (například do Kolumbie) zůstane v domovském Německu na čestném místě. V technickém muzeu v Sinsheimu.

Přesun z pontonu na Rýnu ve Špýru trval přibližně měsíc – provést jej nejkratší cestou po dálnici nešlo kvůli rozměrům. Ponorka proto musela cestovat po okreskách, a to rychlostí maximálně 10 kilometrů v hodině. Vezl ji přepravní systém Scheuerle InterCombi s třiceti nápravami a 240 koly, tažený a tlačený dvěma jednotkami s celkovým výkonem 1000 kW. Nyní proběhne příprava U-17 na vystavení, aby se mohla zařadit k dalším úžasným exponátům – v Sinsheimu mají třeba kultovní letoun Concorde, nebo Tupolev Tu-144.

Určitě si přečtěte

Články odjinud