jtach
23. 7. 2024 • 9:19

Jediný význam vidím v tom, že mohou jet po normálních kolejích proti sobě, každý po jedné. Pokud se nebude využívat toto, je lepší jezdit po obou kolejích, ušetří se váha a zjednoduší se řízení.

AsiJá
AsiJá
22. 7. 2024 • 20:14

Mě by to dávalo smysl, na malých lokálkách(kde výhybky pouze reznou), kde jede vlak ráno, večer, případně vůbec. Lepší než další cyklostezka.Ten luxus, přijít na nádraží, pípnout čipem a jedu mimo jízdní řád v čase vlastní potřeby. Těžko mohu někoho potkat, leda podobnýho cestujícího na druhé koleji, tedy její polovině 😃

Názor byl 1× upraven, naposled 22. 7. 2024 20:34

frantaN47
22. 7. 2024 • 16:19

Tak pokud to někde bude jezdit opravdu po jednokolce, tak to třeba nějaký smysl má, i když nevím jaký. Pokud to ale bude jezdit jako na obrázku po normálních kolejích, ale jen po jedné, tak je to úplný nesmysl.

vzach
22. 7. 2024 • 14:14

Takové důležité informace, jako třeba z jakého materiálu bude interiér, to už se asi ví. Ale když to bude na elektrický pohon, tak odkud to bude brát tu energii, když tam asi nejsou troleje, kolik energie to bude potřebovat, a jak rychle a jak daleko to ujede, a zda se to tedy vůbec vyplatí provozovat, to je asi zatím úplně zbytečné? 😉

JackBrno
22. 7. 2024 • 12:54

Doporučuji velkou pozornost věnovat nadpisu jednoho z odstavců "Nápad z hlavy interiérového designéra" 🙂 Tím je řečeno, že se někdo soustředil na vzhled a design, ale vůbec se nezatěžoval nějakými technickými detaily. Přesně takhle často začínají projekty, u kterých se na krásné obrázky nachytají technicky nenadaní investoři. Autor nápadu si bude během vývoje pár let pěkně žít z peněz investorů a poté nápad potichu zabalí, že to vlastně nejde. V principu to může fungovat na nějakém vzorovém kousku koleje, ale rozhodně to není schopné bezpečně jezdit po stávající infrastruktuře, skončí to u první výhýbky nebo křížení kolejí. A ani tak to nebude zrovna bezpečné, protože u klasické železnice se vzájemně doplňuje vedení kola na jedné a druhé kolejnici. Pokud by tohle chtěl někdo reálně budovat, musela by se pro to postavit samostatná trať s optimálnějším tvarem koleje a zcela jiným principem výhýbek a křížení. A tím mizí hlavní výhoda konceptu.

PavelP
22. 7. 2024 • 12:49

Není tady lepší "blbá" lanovka? Stačí jeden motor (nebo na pár km), v lyžařských střediscích to funguje, lano bude levnější než koleje i na výstavbu i na údržbu, nepotřebuje to mosty, není problém sníh a průměrná rychlost regionovy s míjením po půl hodinách a čekáním je tak zhruba 30km/h.
Jako bonus se lanovka to blbě vytápí, osvětluje a klimatizuje.A nebo systém taxíků, na Balkáně to před patnácti lety ani nebylo o moc dražší než autobus.

Názor byl 2× upraven, naposled 22. 7. 2024 12:51

KosKarel
22. 7. 2024 • 10:51

Něco takového by se dalo dát do metra, kde by jezdila v kuse jedna kabinka za druhou, podobně jak páternoster. Odpadlo by čekání na nástupišti. A kabinky které by nemuseli zastavovat (osazenstvo by si cvaklo cílovou stanici), by to projeli kolem nástupiště po druhé koleji.

intelmerom
22. 7. 2024 • 10:46

A železničné prechody budú permanentne zatvorené aby tadiaľ prešlo pár desiatok ľudí po koľajniciach. Vlak so stovkami alebo desiatkami ľudí prejde raz za čas. Mi to pripadá ako keby každý takýto nápad vymyslel nadšenec ktorý vidí iba výhody a nevýhody vysvetľuje po svojom alebo vôbec :-/

Petr Vojvo
22. 7. 2024 • 9:53
klak
22. 7. 2024 • 7:56

Dvě kolejnice? A není to moc, Antone Pavloviči? Jára Cimrman by byl jistě nadšen. ... Méně nadšena bude jednostranně zatížená trať, třeba pražce by mohly samým štěstím až vyskakovat do vzduchu ...

Názor byl 1× upraven, naposled 22. 7. 2024 08:22

AgX
22. 7. 2024 • 7:21

Mě by zajímalo, jak to pojede přes výhybky.

TFSi
22. 7. 2024 • 7:10

Což o to, na takové ty vesnické lokálky, kde jezdí každým vlakem pět důchodců k doktorovi a zpět bych si to asi dokázal představit, ale důchodci by to stejně neuměli používat. Navíc těch technologických problémů - řešení nestandardních situací (překážka na trati, vánice/zasněžené koleje,...) autonomně bez zásahu člověka; to ještě pár let umět nebudeme.

Roman Langer (RomanL)
22. 7. 2024 • 7:05

Hm, bezva, takže jenom aby se to udrželo ve vzpřímené poloze, tak to veze půl tuny navíc. Co tak použít jako gyroskop ty tunové baterky, co to pohání? Jo, a když vypadne proud, tak to spadne na bok? Taky super! Nebo to má podvozek jak letadlo? 😀

Miroslav Pikous
22. 7. 2024 • 6:46

Jediná výhoda je možnost v obou směrech. Odpadá křižování. Jak to zamontovat do běžného grafikonu, kdy se to musí vyhnout normálnímu vlaku (nebo tam už normální vlaky jezdit nebudou) ? Co udělá roztočený gyroskop v případě havárie? Všechno může selhat, co když selžou podpěry? Atd. Myslím, že je to pěkná myšlenka, ale neprojde přes drážní úřad, nebo co to tam mají.

jvvj
jvvj
22. 7. 2024 • 5:49

Na této myšlence oceňuji především její humor. Drahý Jára by měl vskutku radost...

T0biasCZe
22. 7. 2024 • 1:56

Gadgetbahn

Karel Veselý
Karel Veselý
22. 7. 2024 • 0:48

To už je lepší nápad mít kolo co umí jet po polejích a když někdo pojede naproti, tak to prostě sundam a uhnu. 🙂

Jirka36554823
Jirka36554823
21. 7. 2024 • 22:39

to je ale konina.

Jozef Lenin
21. 7. 2024 • 21:46

Dulezite je napojenj na dotace, o nic dalsiho nejde.

Net.Xtreme
21. 7. 2024 • 21:31

Já bych radši maglev, co propojí evropské metropole, nebo alespoň opravdové rychlovlaky… v Asii to jde, v západní Evropě jsou alespoň rychlovlaky a u nás nic…

JJanota2
JJanota2
21. 7. 2024 • 20:44

Už čekám video od Adam Something s názvem: Tech bros discovers trains vol 2.: even worse than expected... 😃 Nejlepší by bylo, kdyby se těmto "tech bros" nevěnovala pozornost, oni by pomřeli hlady a hned vy bylo na světě líp...

Určitě si přečtěte

Články odjinud