intago
30. října • 17:45

Už tenkrát jsem věděl že je to nesmysl.
Jen to zní zajímavě.
Tohle prostě nikdy nebude fungovat ale lidé rádi pohádky

Pavel Riedl (Qeqobul)
30. října • 10:12

Začínat v Evropě cokoliv pokrokovějšího, než je linka na toastový chleba, nekončívá dobře. Udusí vás byrokracie svými předpisy a průtahy. Máte-li dobrý nápad, musíte ven z Evropy.

Samuel Michelčík
Samuel Michelčík
29. října • 23:39

Slovenský KleinVision prodal licenci na AirCar Číně. Je to sice jiný koncept.
Ale ta neschopnost EU udržet perspektivní projekty je tristní.

Vasho trax
Vasho trax
29. října • 20:50

NJ uz som mohol mat chalupu na marse a farmu na mesiaci, ale.......nedokazal som odrbat dost prihluplych investorov, teda pardon, tych spravnych-

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 10. 2024 20:50

Mysel_1
29. října • 17:57

JJ, uz uz tam mohly letat.
Ale misto toho to byl jen dalsi z desitek investicnich podvodu. Stejne jako ostatni podobne "naprosto seriozne minene" pokusy tohoto typu v poslednich cca 90 letech. :o))))

jvvj
jvvj
29. října • 16:49

Dmychadlo je efektní ale neefektivní, zvlášť v nízkých rychlostech. A může jich tam být kolik chce. Proto mají ostatní konkurenti velké, účinné, efektivní a vícelisté vrtule. Joby, ti to udělali moc pěkně! https://www.jobyaviation.com/Úpadek německého konstruktérstva, to vám povidám...

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 10. 2024 16:51

Karel Datel Vedoucí
29. října • 16:21

"Nadějný startup Lilium je však před bankrotem"
jak překvapivé ...
a pdachy jsou v pdachu 😀

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 10. 2024 16:24

Mi.Chal
29. října • 13:47

Já na tyhle nápady nikdy moc nevěřil, přijde mi to jako blbost, maximálně jako řešení pro pár zbohatlíků (kteří mohou i teď létat vrtulníky). Létající stroje budou mít větší spotřebu než auta na zemi, větší nároky na prostor (nemohou se pohybovat příliš blízko sebe, aby se nesrazily), v případě nehody horší následky pro lidi/zařízení na zemi atd. Jedna věc je řešit obslužnost nějakého zapadákova, kam nic nejede, druhá něco na každodenní dojíždění do kanclu v centru města. Ve sci-fi filmech ta létající auta vypadají dobře, reálně ale nevěřím, že se to někdy prosadí ve velké míře.

Bobanowicz
29. října • 13:13

Dle glass cokpitu zachyceném na obr. 5/9 tipuji, že létající "taxikář" by musel být vybavený standardní pilotní licencí a vším co k tomu patří.
Tedy CPL(A), je to vícemotorové, takže MEP(A), aby mohl létat i jindy než jen ve dne za pěkného počasí - IR(A), pravidelné lékařské kontroly Medical 1.
Jinými slovy - profesionální pilot, který výcviku věnoval nejspíš několik let, zaplatil za výcvik zhruba milion a má mentální kapacitu na absolvování i těžší vysoké školy.
Možná jsem naprosto mimo mísu, ale nemyslím si, že by se našlo mnoho takhle kvalifikovaných pilotů, kteří by chtěli svůj profesní čas trávit v nějakém elektrickém taxi. :p

Názor byl 3× upraven, naposled 29. 10. 2024 13:14

Net.Xtreme
29. října • 12:21

Kdyby místo fantasmagorií použili vrtulník a prolobovali si zrušení hlukových limitů a bezpečnostních regulací…

Jamil
29. října • 12:09

Práve včera oznámila firma VW, že v Nemecku VW zatvorí 3 továrne a desaťtisíce ľudí vyletí z práce, ostatným znížia trvale platy o 10% a zastavia benefity a príplatky.

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 10. 2024 12:13

5ta1da
5ta1da
29. října • 11:31

V Německu budou spíš lítat statisíce lidí z práce kvůli sebevražednému zákazu spalovacích motorů. Následně i u nás.

mepp
29. října • 11:02

Já si myslím, že bylo rozhodnuto správně. Firma nepříšla s konkrétním řešením ani 9 let od začátků vývoje a to je dost varující. Dovedu si představit podporu třeba na rozjezd výroby, ale to není tento případ.

intelmerom
29. října • 10:26

Natočiť reklamné video s lietadlom sediacim na letisku za 1,5 mld. € a potom sa rozčuľovať na slabú podporu vlády? To chce fakt hrošiu kožu. Keď už vedeli v roku 2015 ako to bude super fungovať a sľubovali to firmám, ako je možné že tam zabudli tú podporu? Alebo sa dnes takto štandardne klame ľuďom a perú peniaze? Hmm ... 🤦‍♂️😃

Radek Panchartek
29. října • 10:24

¨Většina startupů by se měla jmenovat bohapustá fantasmagorie na dojení naivních ovcí

--------------------
29. října • 9:58

Nemohli. Vždy to bola len pasca na investorov. Keby radšej za tie prachy vylepšovali existujúcu infraštruktúru. To, ako bude cestovať pár rovnako postihnutých ako sú tí, čo do toho naliali peniaze, mi je voľné.

Určitě si přečtěte

Články odjinud