V Německu vozí cestující první vlaky na vodíkový pohon

Názory k článku

Jarda.abc  |  27. 09. 2018 08:18  |  Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

Jde taky o rentabilitu.
Vodík může být levnější než baterky. Neustále obnovovat staré a těžké baterie je hodně náhladné.
A lehké a levné baterky by se musely dobíjet několikrát za den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik66  |  27. 09. 2018 09:03  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Inu, poctivě nezbývá než konstatovat že zase jsou Němci v něčem napřed. Ještě by mně zajímalo jak mají zvládnutou výrobu vodíku. Z jakých zdrojů se vyrábí, jakou metodou, za jakou cenu. Neboť to je koncept který by byl využitelný i v silniční dopravě - hybrid vodík/Li-Ion.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 09. 2018 09:40 | Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

Jo, tohle je funkční řešení. Dokud jim nějaký ten vlak nebouchne. Ne že bych jim to přál, tohle je skutečně velmi dobře použitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mi.Chal  |  27. 09. 2018 10:07  |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

A pro nákladní vlaky to půjde taky? Všechno elektrifikovat a vyhodit diesely je hezké, dokud se něco nestane s elektrifikací. Což jsme viděli u nás před pár lety, kdy namrzly troleje v celé republice a několik dní nejezdily tramvaje a vlaky se musely odtáhnout těmi smradlavými diesely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jakuba  |  27. 09. 2018 14:03  |  Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

A kde berou ten vodik? 95% svetove produkce vodiku se vyrabi z fosilnich zdroju (zemni plyn apod) za soucasne produkce CO2, takze uhlikova stopa takoveho vlaku bude srovnatelna s tim dieselem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
_ldx  |  27. 09. 2018 21:48  |  Linux Chrome 68.0.3440.106

Tomuto určitě fandím, konec nanočástic a vymontovaných filtrů by bylo záhodno i na silnici.Na druhou stranu musím říct, coby chodec a příležitostný cyklista, že kamiony na rozdíl od tlustých offroadů a limuzín téměř nesmrdí. Bohužel, z hlediska zdraví je jízda za kamionem v pohodě, zatímco každý druhý diesel šíří rakovinu na desítky metrů daleko. Stačí mít aspoň zbytky čichu a ten dus je nezaměnitelný. Vytahnul bych tyhle šetřílky ven z jejich krabic a skopal dokulata...Výhodou vodíku je, že se dá vyrábět elektrolýzou např. s využitím energie ze solárních panelů atd. Problém je ale asi v celkové účinnosti a ceně palivových článků, které využívají vzácné kovy a požadavcích na bezpečnost atd. Takže pro osobní auta, které jsou zatěžované jen nárazově, jsou baterie stále výhodnější... Jsem zvědav, jestli se tohle prosadí nebo ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rackycz  |  28. 09. 2018 13:52  |  Microsoft Windows 10 Firefox 59.0

Nezapomínejme, že spalováním vodíku vzniká voda, respektive vodní pára. A co je to vodní pára? ... otázka za bludišťáka .. Ano, vidím vám odpověď v očích, vodní pára je nejúčinnější skleníkový plyn. Čili proti čemu budou zelení a jiní eko-teroristé protestovat za 50let? ... Ano, opět vám vidím odpověď v očích, za 50let se bude protestovat proti vodikovým vozidlům, protože určitě zapříčiní nějaké to otepleníčkoUž aby někdo vymyslel studenou fůzi, jináč se toho eko-eu-terorismu nezbavíme. Ikdyž kdo ví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor