Baldric
30. 7. 2019 • 14:18

Takze vsude se v ramci bezpecnosti od dalnic odstranuji nebezpecne veci (u nas proflaknute billboardy), ale kvuli elektromobilite ted k dalnicim nainstalujeme kazdych 50 metru ocelovy sloup.

jirik66
28. 7. 2019 • 23:47

Už jsem to tu psal, že Němci si s elektromobilitou poradí. Tohle samozřejmě není jediná vychytávka, Němci umí řešit problémy komplexně. Zatím my budeme dokola diskutovat jak to nejde a proč to nejde, až nám ten vlak definitivně ujede.

JohnST
JohnST
28. 7. 2019 • 21:05

To sa jednemu nechce verit , ze takuto hovadinu vymyslia nemci.B-] A este jedna vec. Su tu zeleznice, ktore su schopne prepravovat naraz naklad desiatok tahacov. Nie my vybudujeme dalsie autozeleznice. Gott, wo der gesunde Menschenverstand blieb?

Názor byl 1× upraven, naposled 28. 7. 2019 21:09

blmrtin
blmrtin
28. 7. 2019 • 20:46

Osobně jsem zvědavý, kam až nařízení melounů u kormidla (na povrchu zelený, uvnitř rudý) zajde v případě armádních vozidel. Za příklad demence lze uvést nařízení pro nákup nové techniky, která musí být parkována vždy na místě s porézním základem z vysoce absorpčních materiálů (například velmi drahý Wapex). Z důvodu minimalizace emisí požadují pro obrněnou techniku hybridní pohon (dieselový motor doplněný bateriemi). Argumenty vysoké nebezpečnosti pro posádku v případě zásahu, prostorové omezení korby, zatížení korby, odstranění pancéřování ... nejsou důležité. Dále je důležité, aby bylo prostředí uzpůsobeno více pro ženy než muže a další nesmysle. Samozřejmě elektrický pohon by jistě měl své výhody (logistické zabezpečení pohonných hmot), ale to by musel existovat přijatelný systém elektrického pohonu. Bohužel, nařízení už bylo začleněno do budoucích nákupů vojenské techniky (vztahuje se i na další provoz a modernizaci obrněných vozidel Puma a tanků Leopard). Uzavřené dekontaminační a mycí boxy lze považovat za ospravedlnitelné náklady (to jest finanční položky, které se vztahují k nákupu techniky a jejího provozu). Německo je dobrým příkladem extrémní debility - mezi prvními obětmi nastupujícího režimu bychom našli logiku, argumenty a zdravý rozum.

Názor byl 1× upraven, naposled 28. 7. 2019 20:47

Dashiell
28. 7. 2019 • 19:57

To je zase rovnák na ohýbák. Šílená investice do infrastruktury, komplikovaná a drahá konstrukce náklaďáků. Za deset patnáct let se v pohodě můžou baterie dostat na stejnou energetickou hustotu jako má nafta a toto celé půjde do pr­dele.Proč se pořád ekologové musí vydávat slepými cestami místo těmi reálnými?

Highlander61
28. 7. 2019 • 18:46

Na Krymu jezdí od roku 1959 nejspíš dodnes trolejbus z Jalty do Simferopolu. Cca 80 km.

mungo
mungo
28. 7. 2019 • 17:57

Kilometr dálnice stojí cca. 200 - 300 milionů korun, kilometr elektrifikované železnice taktéž.
https://www.auto.cz/ceny-dalnic-prachy-v-prac... ...
http://www.cedop.info/blog/spanelska-lekce-cesk... ...
Kdyby se kontejnery, které se vozí na návěsech za tahači přesunuly na železnici, bylo by to mnohem lepší řešení. Už před 30 lety se uvažovalo o železničních kontejnerových terminálech.

D K
28. 7. 2019 • 13:08

"čistší elektrárny obvzlaste v Německu" Tak určitě, to je to Německo, co v rámci ideoekologie navýšilo podíl fosilních zdrojů a patří naopak k těm špinavějším státům?

Shal
28. 7. 2019 • 13:01

Ze všech možných řešení vybrali to nejhorší.
Elektrifikace tisíců kilometrů dálnic bude stát majlant, stejně jako jejich údržba. Minimálně do doby než se to rozšíří, budou muset jezdit kamiony s dvojím pohonem a dvojími problémy. A navíc to nikdy nebude moci jezdit mimo Německo.V kombinaci s příšerným plánem na odstavení jaderných elektráren a větší závislosti na špinavém uhlí a plynu dodávaným z totalitního nestabilního Ruska je to jako střelit se do nohy.To měli raději spolupracovat s výrobci náklaďáků a zafinancovat vývoj bateriové platformy a výrobu baterek v Evropě, která bude zapotřebí tak jako tak, protože pantograf na osobák nepřiděláš. A i na ty hybridy budou baterie potřebovat.To už i ten vodík by pro nákladní dopravu byl lepší řešení.

Názor byl 3× upraven, naposled 28. 7. 2019 13:05

jozka2000
28. 7. 2019 • 12:49

Ale jo, pokud to bude v budoucnosti fungovat jako autonomni system, jezdici v nocnim rezimu, tak proc ne.
Bohuzel stale plati (a jak bylo zmineno v clanku), nejprve je potreba zrusit vsechny uhelne elektrarny, aby se elektrina mohla brat jako EKO... (a tim je mysleno opravdu vsude, nakupovat elektrinu z jine zeme, kde se vyrabi v uhelne elektrarne taky neni eko :) ).

JP77
JP77
28. 7. 2019 • 12:48

me se to libi, myslim ze je to dobra vec, jen tech 5 km se me zda strasne malo na prakticky provoz, to jsem chapal jen v tom prvnim zkusebnim obdobi. dal bych tam tak 20 km, pak 50 km mezeru, pak dalsich 20 km, potom stejne na dalsi dalnice a potom useky prodluzovat.

N8GD
28. 7. 2019 • 12:11
jirkajiri
28. 7. 2019 • 11:48

Vlaky, trolejbusy a tramvaje také troleje mají. A u nich jsou intenzity dopravy nižší než u frekventovaných částech dálnice.
Troleje mají budoucnost, škoda jen, že nelze podobně nabíjet i osobní auta.

Victor
Victor
28. 7. 2019 • 11:33

Počítá se s tím, že trolej se taky občas přetrhne? Když se to stane někde ve městě, je to nepříjemnost, ale žádná velká tragédie se neděje. Ovšem zamotat se do drátů ve 150 km/h, to budou scény jak z Kobry 11.

Pytlík
28. 7. 2019 • 11:29

A tahače s pantografy vozí uhlí do uhelných elektráren, takže jsou soběstačné...

VectorX
28. 7. 2019 • 11:24

A ze sa velmoci nehackuju do cudzích PC 🙁 Lebo toto je môj nápad este z detstva, ked vznikal Windows XP.
S tym ale, že "-" (mínus) nie je vedla plus, ale z boku na zvodidlách, a kamiónom sa vysunie trojitý bič.

Názor byl 2× upraven, naposled 28. 7. 2019 11:26

dpcstb
28. 7. 2019 • 10:43

nemecko, to je ta krajina, kde chcu zlepsit zivotne prostredie totalnou preferenciou najspinavsieho zdroja energie(uhelne elektrarne), pred najcistejsim zdrojom(atomky)?

kareI
28. 7. 2019 • 10:30

Tohle docela přirozeně řeší neduhy elektromobility a myslím, že je to schůdná cesta. Hlavně to odstraňuje problém velkých a těžkých baterií a nárazového odběru.

Určitě si přečtěte

Články odjinud