Sorosova jaternica
11. 2. 2022 • 5:24

Najväčší paradox je, že cukríkové Nórsko ktoré je celé tak eko a bio má športové výpravy zložené skoro zo samých astmatikov.

Hlinda
Hlinda
9. 2. 2022 • 14:32

Je třeba říci také B. Norsku jsou majitelé elektromobilů vyloučeni z povinnosti hradit daň z koupě automobilu (je extrémně vysoká a je odvozena od hmotnosti vozu a jeho emisí), a ušetří tak až tři sta tisíc korun. Jsou také osvobozeni od DPH, která je u aut ve výši 25 %. Tzn. že spalovací auta jsou v Norsku dražsí než elektrická. Nejlevnější Enyaq stojí cca 850 000Kč a nejlevnější Kodiaq 1,3 mil Kč. Mrkněme na nezanedbatelný přínos příjmu Norska težbou ropy a elektrickou energii vyrobenou pouze vodními a větrnými elektrárnami.

vzach
9. 2. 2022 • 11:13

Kdy asi začnou v Norsku opravdu dominovat elektromobily nejen v momentálních prodejích, ale i v provozu na silnicích? Přece jen těch spalováků prodaných v minulosti tam asi zatím jezdí nepoměrně víc. Za jak dlouho by asi mohly elektromobily v Norsku začít dominovat v provozu, budou-li tímto tempem a počtem prodejů nahrazovat starší spalováky vyřazované z provozu? 😉

Adam Vágner
9. 2. 2022 • 7:58

Vidíte, stačí jenom chtít, a jde to! Měli bychom se stydět, že to u nás nedokážeme... taky zadotovat prodejem ropy a plynu!

jjfb
9. 2. 2022 • 7:54

Logicky, když normální auta vláda nesmyslně zdražuje tak, že jsou dražší než elektromobily.

Určitě si přečtěte

Články odjinud