Najväčší paradox je, že cukríkové Nórsko ktoré je celé tak eko a bio má športové výpravy zložené skoro zo samých astmatikov.
Je třeba říci také B. Norsku jsou majitelé elektromobilů vyloučeni z povinnosti hradit daň z koupě automobilu (je extrémně vysoká a je odvozena od hmotnosti vozu a jeho emisí), a ušetří tak až tři sta tisíc korun. Jsou také osvobozeni od DPH, která je u aut ve výši 25 %. Tzn. že spalovací auta jsou v Norsku dražsí než elektrická. Nejlevnější Enyaq stojí cca 850 000Kč a nejlevnější Kodiaq 1,3 mil Kč. Mrkněme na nezanedbatelný přínos příjmu Norska težbou ropy a elektrickou energii vyrobenou pouze vodními a větrnými elektrárnami.
Vyměňoval bych s Norskem Enyaqy za ropu.A ve velkém.
Kdy asi začnou v Norsku opravdu dominovat elektromobily nejen v momentálních prodejích, ale i v provozu na silnicích? Přece jen těch spalováků prodaných v minulosti tam asi zatím jezdí nepoměrně víc. Za jak dlouho by asi mohly elektromobily v Norsku začít dominovat v provozu, budou-li tímto tempem a počtem prodejů nahrazovat starší spalováky vyřazované z provozu? 😉
Vidíte, stačí jenom chtít, a jde to! Měli bychom se stydět, že to u nás nedokážeme... taky zadotovat prodejem ropy a plynu!
To jako vážně? Proč by měl jeden dotovat někoho jiného? Pokud by to byl ekologický přínos, pak by se o tom dalo diskutovat, ale ten zatím výroba a likvidace elektroauta není.
Kdyby to jenom dotovali. Opravdická sranda to je, když se člověk podívá, z čeho ten ekologický zázrak dotují. 😃
Logicky, když normální auta vláda nesmyslně zdražuje tak, že jsou dražší než elektromobily.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.