V Norsku dominují elektromobily. Téměř 84 % nových aut prodaných v lednu pohánějí akumulátory

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 8

Názory k článku

11. 02. 2022 05:24

Najväčší paradox je, že cukríkové Nórsko ktoré je celé tak eko a bio má športové výpravy zložené skoro zo samých astmatikov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 02. 2022 14:32

Je třeba říci také B. Norsku jsou majitelé elektromobilů vyloučeni z povinnosti hradit daň z koupě automobilu (je extrémně vysoká a je odvozena od hmotnosti vozu a jeho emisí), a ušetří tak až tři sta tisíc korun. Jsou také osvobozeni od DPH, která je u aut ve výši 25 %. Tzn. že spalovací auta jsou v Norsku dražsí než elektrická. Nejlevnější Enyaq stojí cca 850 000Kč a nejlevnější Kodiaq 1,3 mil Kč. Mrkněme na nezanedbatelný přínos příjmu Norska težbou ropy a elektrickou energii vyrobenou pouze vodními a větrnými elektrárnami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2022 11:13

Kdy asi začnou v Norsku opravdu dominovat elektromobily nejen v momentálních prodejích, ale i v provozu na silnicích? Přece jen těch spalováků prodaných v minulosti tam asi zatím jezdí nepoměrně víc. Za jak dlouho by asi mohly elektromobily v Norsku začít dominovat v provozu, budou-li tímto tempem a počtem prodejů nahrazovat starší spalováky vyřazované z provozu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2022 07:58

Vidíte, stačí jenom chtít, a jde to! Měli bychom se stydět, že to u nás nedokážeme... taky zadotovat prodejem ropy a plynu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2022 07:54

Logicky, když normální auta vláda nesmyslně zdražuje tak, že jsou dražší než elektromobily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor