V oceánu byly objeveny dosud neznámé viry s podivnou DNA

Většina lidí netuší, že světové oceány jsou doslova zahlceny viry. V jediném mililitru vody se jich může vyskytovat klidně až 10 milionů, přičemž o existenci mnohých z nich věda zatím nemá ani tušení.

Odborníci z MIT a Albert Einstein College of Medicine nyní analyzovali vzorky vody odebrané na pobřeží Massachusetts a objevili v nich dříve neznámé viry, které nelze detekovat standardními laboratorními testy.

Tyto viry navíc nejspíš žijí i v jiných prostředích – možná i uvnitř našich těl. „Rozhodně si nemyslíme, že jsou specifické pro oceány,“ uvedl environmentální mikrobiolog Martin Polz.

Polz a jeho kolegové pomocí sekvenování DNA zjistili, že z 200 virů infikujících bakterie Vibrionaceae patří 18 ke zcela nové čeledi. Ta dostala název Autolykiviridae.

Genomy těchto bezbičíkatých dsDNA virů jsou ve srovnání s genomy bičíkatých virů mnohem kratší – mají asi jen 10 000 bází. Kromě toho se zdá, že Autolykiviridae dokážou napadat řadu různých druhů bakterií (většina bakteriofágů se „specializuje“ na jeden, maximálně dva druhy).

Když se pak badatelé podívali do databází DNA, ke svému překvapení zjistili, že důkazy o existenci podobných virů byly nalezeny v… lidském střevě. „Zatím ale nevíme, jak ovlivňují mikrobiální komunity ve střevech, ani jak jsou důležité pro naše zdraví,“ podotkla Martinova kolegyně Libusha Kelly.

Zdroj: MIT News

Diskuze (31) Další článek: Apple chce zaujmout audiofily, nový reproduktor Homepod bude podporovat bezztrátový FLAC

Témata článku: Výzkum, Zdraví, Viry, Bakterie, DNA, Oceán, Světový oceán, Podobný vir, Střevo, Neznámý vir, Virus, Massachusetts, Laboratorní test, Albert Einstein, Genom

Sonda Dawn prolétá jen 35 km od trpasličí planety Ceres a posílá úchvatné fotografie!

** Sonda Dawn zkoumá trpasličí planetu Ceres od března 2015 ** Sonda nyní přešla na novou dráhu, nejblíže se dostává k povrchu na vzdálenost jen 35 km ** Ceres je největší planetkou hlavního pásu mezi Marsem a Jupiterem

Jak a proč používat alternativní DNS: Zrychlí internet a odblokuje weby

** Alternativní DNS servery mohou zpříjemnit surfování na internetu ** Existuje několik ověřených alternativ, nejen známé DNS od Googlu ** Alternativní DNS však mají i své nevýhody, pozor na ně

Petr Březina | 31

Nejlepší služby pro streamovanou hudbu: Není jen Spotify

** Za měsíční předplatné je dnes možné získat přístup k desítkám milionů skladeb ** S některými méně známými interprety je ale stále problém ** Cena předplatného může být i jen pár desítek korun

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

** Jak by to dopadlo, kdyby na světovou metropoli či do nedalekého moře dopadl velký asteroid? ** Simulovali to odborníci z University of Southampton ** Výsledky jsou velmi zajímavé

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.