V Pensylvánii zakládají nové akademické centrum. Mělo by urychlit pátrání po mimozemšťanech

Vědci, kteří v rámci programu SETI pátrají po mimozemšťanech, to nemají jednoduché. Často se potýkají s nedostatkem peněz, neboť mnozí lidé jsou přesvědčeni o tom, že dělají zbytečnou práci a nemají tudíž chuť je jakkoliv podporovat.

Profesor astrofyziky Jason Wright z Pennsylvania State University chce tuto situaci alespoň trochu změnit k lepšímu. V současné době proto usiluje o vytvoření Penn State Extraterrestrial Intelligence Center (PSETI Center).

Toto akademické centrum by mj. mělo „poskytovat spolehlivé a dlouhodobé financování pro SETI“ a přispět tak ke zvýšení pravděpodobnosti toho, že v dohledné době nějakou cizí civilizaci objevíme.

Co SETI chybí?

„Akademie formalizuje obory a vytváří kánon prací, které jsou citovány, a společný soubor znalostí, na němž lze stavět. A to je to, co SETI chybí,“ konstatoval Wright v rozhovoru pro Scientific American.

Přestože PSETI Center ještě oficiálně neexistuje, na nezájem dárců si rozhodně nemůže stěžovat. Podle dostupných informací má zatím přislíbeno 3,5 milionu dolarů.

Děkan Eberly College of Science, Douglas Cavener, tento projekt považuje za v podstatě hotovou věc. „I když centrum zatím nemáme, prezident Penn State je již v naší poradní radě,“ uvedl.

Titulní foto: user:Hajor , CC BY-SA 2.0

Diskuze (5) Další článek: Microsoft Surface Pro 7: konečně s USB-C a českou klávesnicí

Témata článku: Vesmír, Výzkum, USA, Peníze, Mimozemský život, Mimozemšťané, Scientific America, Pátrání, Pensylvánie, Penn state, Astrofyzik, State University, Jason Wright, Zak, Scientific American, Seti, Grad, Pen

Nový deníček ze sci-fi Starfield láká do vesmírných koutů a tajemných příběhů
StarfieldVideo
Mobilní protivzdušný systém Skynex z Německa během testu vyřídil osm malých dronů

** Německá společnost Rheinmetall nedávno představila nový pozoruhodný systém protivzdušné obrany Skynex ** Ten může být vybaven senzory, zbraněmi, taktickým radarem i dalšími prvky ** Během testu si hravě poradil s hejnem osmi malých dronů

Fortnite se chystá na zakončení druhé kapitoly. Epic si připravil jedinečnou událost

S aktuální sezónou v oblíbeném battle royale Fortnite dojde i na zakončení celé druhé kapitoly. Příští týden hráče čeká velká událost The End.

OznámeníFortnite