Když se zhruba před 20 lety o bezpilotních vozech pro metro D hovořilo, byla to progresivní technologie, Praha by byla mezi prvními metropolemi, které je nasadí v takovém rozsahu (tehdy byla taková technika pro přesuny mezi terminály letiště a podobná krátká v zásaddě dvoubodová spojení, kde to byl spíš výtah naležato než vlak). Ale dnes je to naprostý standard, nové trasy se snad ani jinak nebudují a ty staré se na tento systém předělávají všude po světě. Tím chci říct, že budovat cokoliv jiného by ani nemělo smysl.Osobně jsem se svezl bezpilotním metrem v Budapešti, tam nebyla žádná stěna na nástupišti (za to to tam hlídali lidi, i když těžko říct, oni byly i na ostatních linkách, bylo to tam vůbec divné, třeba u turniketů byli taky lidi, někdo jim ukazoval jízdenky, někdo ne, tak nevím jestli se mělo nebo ne) a kdybych neseděl či nestál na začátku vagónu, ani si této skutečnosti nevšimnu. Ale daleko víc mě zaujala rychlost eskalátorů, eskalátory očividně nové jeli snad ještě rychlejc, než ty, co se u nás ruší a nahrazují pomalými v souladu s předpisy EU.
Brno je napřed. Tam jezdí Strojvedoucí bez metra už odjakživa.
V Brynclu žádnó šalinu ve sklepě nepotřebujem. Zato máme aspoň noční linky, o tom si můžó nechat v Práglu jen zdát 🙂.
Možná bys měl do tého Práglu někdy dojet a podívat se, jak vypadají skutečné noční linky. 😀😀 Ty vaše rozjezdy jsou dobrá parodie. 😀
Co na to strojvedouci? Budou rekvalifikace na svarece nebo programatory? Kazdopadne nezavidim jim. Houpe se pod nimi zidle. Dost blbe vyhlidky. Snad se uplatni v jinych provozech dokud i tam automatizace nezasahne. Stareho psa leckdy novym kouskum nenaucis coz naprosto chapu. Chm ...
Houpe se pod nimi židle? A kolik myslíte, že jich je?Tady přišel Covid a spousta lidí je bez práce ze dne na den. Tihle mají minimálně 6 let na to se na situaci připravit. To je luxus.
Tak samozrejme o tom zadna. Na druhou stranu jsem si jisty ze bych jako programator byl schopnej vyvinout system, ktery by nahladil i tebe a tvoji praci. 😃 Pokud tedy nejses taky programmer 😃 Ale i to se da zautomatizovat 😃Jasny ze si ti lidi nekde casem fleka najdou. Proste zmena. Se neda nic delat. Ad kovid. twl. Ti neprisli o praci kvuli kovidu, ale kvuli totalni tuposti lidi u moci. Bud v klidu s kovidem. 😃
Na programatora mate dost velkou hubu, nepresny pristup a jeste se tlemite jak po toulenu.Nikde nepisu, ze kvuli covidu. Neplette si korelaci a kauzalitu. Radeji nahrazujte lidi a rychle, jsou drazi a delaji chyby, rad se bez nich v praci obejdu.Ze je podstatna cast moji prace automatizovatelna, toho jsem si vedom, uz jsme tu o tom vedli diskuze.
programatoři... nekdo se musi starat i o hw
Nemusi. Vizte Von Neumannovu sondu.
No Von Neumannova sonda nepotrebuje ani ty programatory ;).
A co takoví kováři? Jak ti se tvářili na auta?Lidská práce tu bude vždycky a vždycky jí bude dost. Kvalifikované i nekvalifikované. Asi víc mentální než fyzické, ale bude. Tím jak roste produktivita, roste i životní úroveň a nároky lidí, jsou to spojené nádoby.Spolehlivý strojvůdce najde práci první den, co ji půjde hledat.
Neni to uplne pravda. Tim jak rostou spolu s vedeckotechnickym rozvojem rostou pozadavky na kvalifikaci, tak i klesa podil mist pro osoby s nizkym ci zadnym vzdelanim. Tudiz je cim dal tim tezsi zamestnavat osoby z rekneme intelektualniho suterenu spolecnosti. Proto se koketuje i s koncepty typu nepodmineny prijem, protoze je cim dal tim vice lidi, kterym je jednodussi a efektivnejsi davat penize za nic nez jim shanet zamestnani.Problem ovsem muze nastat v nekolika pristich dekadach, protoze pokud opravdu dojde k presunu vetsiny retailu do online sveta a k automatizaci praci pokladnich (coz uz se deje masivne nyni) a zaroven budou pseudoautonomni auta schopna jezdi vetsinu tras bez ridice, tak dojde k masivni ztrate pracovnich mist ridicu a prodavacek, coz bude mit naprosto drasticke dopady na zamestnanost nejenom v sektoru naprostych zoufalcu jako dnes, ale i u rekneme intelektualni nizsi stredni tridy, potencialne treba az tretiny obyvatelstva. Neexistuji pritom pozice na trhu prace, ktere by dokazaly tento masivni propad zamestnanosti v teto skupine nahradit.
presne tak to bude a s postupom AI bude mnozstvo nezamestnatelnych rychlo rast.
Řidičů možná stejně to zboží někdo musí vyložit, ale prodavačů (-ček) těžko. Už teď dost často běhají od regálů do pokladen. To zboží někdo musí přijmout a vrazit do regálu. Ale administrativa by mohla konečně vstoupit do jednadvacátého století. A s potupným rozvojem AI jich bude potřeba čím dál méně. A to jsou právě ty lépe placené pozice.
Ale prdlajs, v roce 1800 pracovalo v zemedelstvi pres 60% populace. Dnes je to diky zvysovani efektivity nekde okolo 10%. A presto ze dnes je na svete skoro osmkrat vic lidi nez v roce 1800, tak je nezamestnanost relativne nizka.Je to jednodusse dany tim, ze novy druhy zamestnani rostou rychlejc nez stary zanikaj. Myslet si ze se to v blizky dobe zmeni je uplne stejny mysleni, jako meli delnici pred sto lety kdyz se bali, ze je nahradej stroje...
Otazkou je zdali ty vozy budou opravdu bez strojvedoucich nebo bez strojvedoucich co ridi vlak. Ve svete je to hodne casto tak, ze souprava je sice plne automatizovana, ale uvnitr s cestujicimi jede operator co jednak dohlizi na cestujici a jednak je pripraven zasahnout kdyby doslo k nejake nestandardni situaci.
Ti současní strojvedoucí o nic nepřijdou, stávající trasy se předělávat (zatím) nebudou. Automatické vlaky bez obsluhy není žádná super novinka, na spoustě letištích jsem to viděl.
Nejen na letistich. Kodansky metro je pokud vim autonomni od zacatku (2002).
Tak metro D má zpoždění kolik? 30 let? Tedy kdyby dneska vyjelo. A to nejbližších 10 let rozhodně nevyjede. Nedočkali se mí rodiče, nedočkám se nejspíš já tak snad moje děti? 3-[
DPP je banda tragedu, tech 6 let (realne 10-15) jejich vykonum odpovida.
Pracuji v oboru a DPD se muzim zastat. Aby mohla byt cena dopravy co nejmensi, najimani se v doprave kde jen to jde nejlevnejsi zamestnanci. U nas jeste jako bonus vychodnaci. Takze takovy zamestnanec vestsinou dela naprosto primitivni praci bez znalosti jazyka a pak to tak dopada. Snaha je takove zamestnance co nejmene poustet ke kreativni pravci. Komu se to podari co nejvice, ten mene chybuje.
Tohle ale neni o lopatach, ale vedoucich pracovnicich
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.