Jakub Mlůno
30. 11. 2020 • 15:53

Když se zhruba před 20 lety o bezpilotních vozech pro metro D hovořilo, byla to progresivní technologie, Praha by byla mezi prvními metropolemi, které je nasadí v takovém rozsahu (tehdy byla taková technika pro přesuny mezi terminály letiště a podobná krátká v zásaddě dvoubodová spojení, kde to byl spíš výtah naležato než vlak). Ale dnes je to naprostý standard, nové trasy se snad ani jinak nebudují a ty staré se na tento systém předělávají všude po světě. Tím chci říct, že budovat cokoliv jiného by ani nemělo smysl.
Osobně jsem se svezl bezpilotním metrem v Budapešti, tam nebyla žádná stěna na nástupišti (za to to tam hlídali lidi, i když těžko říct, oni byly i na ostatních linkách, bylo to tam vůbec divné, třeba u turniketů byli taky lidi, někdo jim ukazoval jízdenky, někdo ne, tak nevím jestli se mělo nebo ne) a kdybych neseděl či nestál na začátku vagónu, ani si této skutečnosti nevšimnu. Ale daleko víc mě zaujala rychlost eskalátorů, eskalátory očividně nové jeli snad ještě rychlejc, než ty, co se u nás ruší a nahrazují pomalými v souladu s předpisy EU.

Gasmaskáž
28. 11. 2020 • 21:43

Brno je napřed. Tam jezdí Strojvedoucí bez metra už odjakživa.

nechci25
28. 11. 2020 • 20:56

Co na to strojvedouci? Budou rekvalifikace na svarece nebo programatory? Kazdopadne nezavidim jim. Houpe se pod nimi zidle. Dost blbe vyhlidky. Snad se uplatni v jinych provozech dokud i tam automatizace nezasahne. Stareho psa leckdy novym kouskum nenaucis coz naprosto chapu. Chm ...

bigboban
28. 11. 2020 • 20:00

Tak metro D má zpoždění kolik? 30 let? Tedy kdyby dneska vyjelo. A to nejbližších 10 let rozhodně nevyjede. Nedočkali se mí rodiče, nedočkám se nejspíš já tak snad moje děti? 3-[

Tejvl
28. 11. 2020 • 19:23

DPP je banda tragedu, tech 6 let (realne 10-15) jejich vykonum odpovida.

Určitě si přečtěte

Články odjinud