Líbí se mi, jak naše místní internetová dezo úderka už léta brečí jak je Průša sto let za opicema, předraženej a brzo zkrachuje... No, čtu to pod každým článkem o Průšovi už několik let a stále nic. Co asi ten Průša dělá blbě? Nebo že by šlo jenom o závist internetových tupounů/odborníků na vše?🤔
ignorovať konkurenciu sa nevypláca. A konkurencia skutočne vypálila Prusovi rybník.
A můžu ten vypálený rybník prosím vidět? Protože to moc nevypadá, že by Průša měl problém s odbytem...
On to chudinka Průša totiž za ty roky ještě pořád neví, víte jak, velká firma, setrvačnost... a až jednoho dne skončí, což se dřív nebo později stane každé firmě, tak tu budou celé zástupy lidí "já to říkal". Jednou to prostě vyjít musí.Stejně jako jednoho dne prostě musí skončit Tesla, protože je to od začátku podvod, který neustále prodlužují, jen to nikdo nechápe. A Bitcoin, ten jde taky od začátku do kopru.Jednou to prostě vyjde.A chudinka Průša bude brečet a vytírat si slzy pětitisícovkami, že měl býval poslouchat internetové diskutující a vykašlat se na to 😀
Mozna to jen nevnimas, konkurence je a to dokonce i jen v Evrope (at se nebavime jen o Cine. Bambu taky nijak zvlast nemusim, ale aspon popohnal ostatni Cinany, aby jen nekopirovali zastaralou i3-style konstrukci).Dokud byl Prusa schopny nabidnout pouze prumerny bedslinger, za sakra nadprumernou cenu, tak byl duvod tech hlasek cos cetl.Az Core One tuhle konkurenci dohnalo. To uz konecne zacina bejt zajimavy (jen to prislo pozde, no).Ale proc ne, kdyz muze existovat nekriticky zaslepeny Apple tabor, proc by nemohl existovat nekriticky zaslepeny Prusa tabor.Jen se pak nemuzou divit ze si z nich lidi delaji prcu.
Nejde o závist, ale o nepochopení cílové zákaznické skupiny. Kdejaký malý domácí tiskař se domnívá, že jen on je ta cílová skupina a pak logicky nechápe, proč by měl kupovat tak drahého Průšu. Přitom ale vůbec není cílovka.Průša se etabloval jako výrobce tiskáren s vysokou spolehlivostí a zejména velmi konzistentními výsledky. A jako takový prodává zejména školám a podnikům, které chtějí, aby ta tiskárna tiskla slušně dnes, zítra i za rok. Ne nutně špičkově a nemusí mít každou technickou vymoženost, ale slušně. V tomhle směru dlouho neměl a v podstatě dosud nemá konkurenci, protože výrobci jako Creality s výrobky "Dodělej si doma" tyhle zákazník prostě nemají jak zaujmout. Živnostník, který si potřebuje jednou týdně vytisknout krabičku nebo nějaký nástroj rozhodně nechce stroj, do kterého musí nalít desítky hodin. Vážnější výzva Průšovi přišla až v podobě Bambulab, která najednou nabízela totéž, ale levněji. Jenže jí proti Průšovi stále chybí ta dlouhodobá reputace. Daří se jí vyzobávat pokročilejší domácí tiskaře a malé tiskové farmy, ale pro konzervativní školy nebo podniky je to málo, zatím prostě neumí ukázat "jsme tu x let a umíme se o své produkty a zákazníky dlouhodobě postarat". S Průšovou zákaznickou skupinou se jednoduše zatím míjí. A tohle by se změnilo až po letech, které by Bambu muselo vydržet bez poskvrnky na reputaci. Vzhledem k událostem posledních týdnů ale trochu začínám pochybovat, že se to Bambu povede. Šlápnuli do pořádného lejna a i když se o tom až tak moc nemluví, lidi si toho všímají. U spousty z těch, kteří by jim měli s reputací pomoct už napořád bude svítit velký výkřičník. Ale nepředbíhejme, uvidíme co přinese budoucnost.
No Prusa je ale celou svoji existenci vyrobce tiskaren pro domaci a mensi firemni pouziti. V oblasti prumysloveho 3D tisku jsou uplne jini hraci a tam Prusa nikdy nemel ambice ani moznosti pusobit.
No, už se začínám těšit až mi přistane doma, před pěti lety jsem začínal s Průša Mini, řešil jsem svoji první tiskárnu a hodně jsem se u ní naučil, po čtyčech letech jsem přešel na MK4, následně na Mk4S a momentálně čekám na CoreOne, je pravda že s tou cenou to není žádná sláva, ale jak jsem si prostě zvyknul na Průša Slicer a následně i celou tiskárnu kterou jsem si sestavoval sám, tak plná spokojenost a neměnil bych.Už mám i nějaké nápady na vylepšení, ale ty budou nejdříve až tiskárna přijde.
řeknu ti tajemství... taky jsem si zvyknul na Slic3r a pak na Prusa slicer kterej z něj vychází, ale to fakt není důvod používat tiskárny od Průši přece, tak proč to zmiňuješ ? 🙂 Zajímavý je, že Průšu tak hájí lidi který jinou tiskárnu nikdy neskusili ale přesně ví že to není potřeba protože Průša je přeci nejlepší i když není tak dobrej a stojí 3x tolik.Jinde se tomu říká iOvce, tady by se to mhlo jmenovat PrůšOvce ?
Co ti Průša udělal?
Ano, nezkoušel jsem jinou tiskárnu, nejen že nebyla možnost, ale také nemám důvod, když mi Průša funguje naprosto bez problému, tak proč zbytečně měnit.S tiskárnou jsem spokojený a i když je Průša dražší než Bambu, tak do něj svoje peníze klidně investuji, už jen z důvodu že je to česká firma, můžeš si říkat co chceš, ale můj názor se prostě nezmění. 😀
Dobrý den, chtěl jsem se redakce zeptat, co je lepší, jestli tahle Průšovka, nebo srovnatelná tiskárna od Bambulab a proč u vás zvítězila právě Bambulab? Díky.
Za me je Bambu uplne jina liga. Podstatne nizsi. Nema smysl je srovnavat.
V com ? Celkom by ma zaujimalo v com je toto lepsie nez napriklad P1S.
Jednoduše v soukromí. Pokud chcete tisknout něco firemního nebo vlastní prototypy berte průšu. Na doma na hraní stačí bamboo i ten nejmenší A1mini stačí.
co je to za hovadiny ? Bambulab se provozuje jen po lan pokud nechceš řešit jejich cloud. Rozdávat takový rady by měl někdo kdo ví jak to funguje.
Uz jsem to taky mnohokrat slysel z ruznych stran. Pritom https://wiki.bambulab.com/en/knowledge-s...e-lan-modePokud uz bych to provozoval, tak za striktnim firewallem. Ciste z praktickych duvodu, je to ohrivaci teleso s velkym mnozstvim horlaviny pracujici nekde v soukromi casto bez dohledu, takovou vec proste nechci mit dostupnou z Internetu, ani nechci, aby sama mohla iniciovat spojeni kamkoli ven.Uplne stejne se chovam k Octoprintu.
Povoluji jen ntp port. Vse ostatni blokuji take, pro veskere zarizeni, ktere nemam plne pod kontrolou.
To dajme to beriem, ale toto mi uplne nepride akoze to z nej robi uplne inu ligu.
Takže ten poslední firmware který vynucuje cloud se nestal, nebo z toho vycouvali?
Ten je zatím jako beta jen pro jednu tiskárnu, a ani ten nebude vynucovat cloud, ale pořád bude mít možnost developer modu.Budou tam ty mody tři:1. Cloud2. Lan - Data lokálně, přes cloud ověřování identifikace. Asi jako dneska hry..3. Developer - kompletní odstřižení. (Ale bez podpory)Za mě je ten prostřední v pohodě. Ale ještě uvidíme, jak to celé skončí. Dost důležitý bude ten nový konektor, jestli umožní třeba Orcu.
2. ... jde vidět že zákazníci jako ty si neuvědomují že jsou zákazníky a tedy ti co platí a ne služebníci korporátním pánů a vládců.Neexistuje technický ani žádný jiný morální důvod pro ověřování v cloudu. Jako možnost, prosím, ale takhle ne.Tady se nebavíme o hrách, ale o tom že máš doma fyzickou věc která je tvoje. U her máš jen licenci. S bodem 2. ale tu věc reálně nevlastníš a bambulab ti ji kdykoliv může "sebrat" tím že tě odstřihne od jejich cloudu. A i u her jich je hromada bez DRM kdy žádné ověřování v cloudu ničeho není.Jen pro pořádek, 3. není alternativa, protože se vzdáváš podpory, proto to jako možnost neberu.
Pochazi z totalitniho statu vojensky okupujici cizi stat a pachajici genocidu. Tim je to uplne jina soutez.
O tom ale nebola otázka, otázka znela, v čom je prusa core one lepšia tlačiareň. Technicky, kvalitou výtlačkov.
A to v tom prvnim prispevku vidite kde? Protoze ja tam vidim jen "lepsi".
Diskuse je o čínské tiskárně, ne o čínském politickém režimu.
Ale ja nechci diskutovat o cinskem rezimu, zajima me, proc je pro ty same lidi Rusko a jeho produkty pro lidi neprijatelne diky nejakym argumentum, a ti sami lide vesele nakupuji z Ciny, prestoze na ni ty same argumenty dopadaji jeste daleko vice. Jde o tu myslenkovou konzistenci.Vzhledem k tomu, ze diskuze ma byt o ceske tiskarne, myslim, ze je tato namitka vuci cinske konkurenci zcela relevantni.Vim jiste, ze pokud by Bambulab byla ruska firma, okamzite by sem nastoupili hrdinove upozornujici na vrahy, skrety, suche zachody a Putina. Puvod tiskarny je tedy pro lidi zjevne dost dulezity. Povazuji za dulezite upozornit na to, ze nez Putin napadl Ukrajinu, Xi musel kyvnout. Lidi by si meli byt vedomi, pokud jim vadi jednani Ruska, a jsou ochotni kvuli tomu bojkotovat potencialni ruske jinak skvele 3D tiskarny (za predpokadu, ze by existovaly), ze Cina je v te same discipline, co se tyka genocid, vojenskych invazi a totalitniho zrizeni, jeste daleko dal.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2025 13:01
Stačilo napsat, že k té tiskárně jako takové nejsi schopen říct vůbec nic. Rádoby morální apely a falešnou argumentaci pomocí "kdyby" si nech do hospody.
Proto je lepsi v diskuzich vykat. Cloveku to dava odstup a nadhled. Doporucuji 🙂Priste na me proste nereagujte, usetrime si tim oba cas. Pokusim se o totez, ale pochybuji, ze si vas budu pamatovat.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 2. 2025 22:09
To vyrábějí v Rusku?
To je prave ten bias, na ktery upozornuji.Rusko je z genocidy pouze obvineno.Vyrabi to v Cine. U niz tyhle veci asi nevadi nebo co.
No, že seš mimoň jsem si už zvykl, ale občas mě i ty překvapíš. Takže Buča se nestala, ačkoliv tam jezdili na čumendu politici z celé Evropy? A Mariupol, kde prokazatelně povraždili desetitisíce civilistů se taky nepočítá? Jen útok na divadlo byl minimálně za 2tis. zářezů. Samozřejmě bych mohl pokračovat prakticky se všemi městy na východě UA, ze kterých zbyly jen ruiny.
Bezva, pěkný strawman argument.To že je rusko z genocidy obviněno nic nevypovídá o tom zda se jednotlivé činy staly či nestaly.Ono totiž na to co je genocida a co ne je hodně vysoká příčka.Aby to byla genocida, musí splnit: "úmyslné a systematické zničení, celé nebo části, etnické, rasové, náboženské, nebo národnostní skupiny", Plní to Rusko? No nevíme, ta část "úmyslné" se totiž hodně blbě prokazuje pokud nestavíš koncentrační tábory (jako v číně pro Uyghury)Tebou uvedené příklady:Mariopol: Takhle rusko vede válku, jedná se o válečné zločiny to bezesporu, ale protože roztřílet celé město je bohužel ruskou taktikou k jeho dobití, tak nelze tvrdit že civilní ztráty jsou snahou o úmyslné zničení populace. Ti zavraždění jsou výsledkem ruského způsobu vedení války, nikoliv snahy je zničit. Jiný úmysl tedy znamená že se nejedná o genocidu.Divadlo je na tom podobně. Takhle rusové vedou válku. Útok lze vysvětlit snahou demoralizovat UA, nebo tím že nevěřily že tam jsou civilisti. Zase se jedná jednoznačně o válečný zločin, ale znovu to nedosahuje vysoké příčky pro jednoznačné určení že se jedná o genocidu.Nejsilnější argument je řekl bych Buča, kde bylo vidět úmyslné vyvražďování, jenže co vím, tak nemáme informace o tom že by masakr v Buče nařízen z kremlu. Navíc se jednalo o lokální incident, co spíš se mi jeví jako selhání lokálního velení, než že by rusko jako celek páchalo genocidu. Jako u ruska obvyklé, válečný zločin a zločin proti lidskostito to řekl bych prokazatelně je, ale o tom zda i důkaz páchání genocidy ruskem ne. Lokálního velení se sadistou utrženým ze řetězu je pravděpodobnější, se mi zdá. Ale mohu se mílit, ale o tom musí rozhodnout mezinárodní soud, který o tom bude mít více informací.Pokud chceš uvést další příklady, klidně můžeš, ale nejdřív je profiltruj. Nestačí hromada mrtvých civilistů a masové hroby. Nesmí jít o vedlejší ztráty dobývání, či lokální psychopat.
Diky, nenapsal bych to lepe. Naprosty souhlas.Zejmena bych vypichnul to, ze na to, co je genocida, je hodne vysoka latka. Az tak, ze mi obvineni Ruska z genocidy prijde jako znevazovani skutecnych genocid. Ale nechme soud, at to rozhodne.Ruske valecne zlociny nepopiram, stejne jako vojenske obsazeni ciziho statu nebo totalitni zrizeni.
Názor byl 2× upraven, naposled 3. 2. 2025 19:04
Bambulab má zrovna krízu dôvery, keď zmenili zo dňa na deň podmienky používania a nikto nevie zaručiť že sa proste jedného dňa rozhodnú že všetko pôjde len cez cloud a ten bude platený, alebo odstavia staršie modely po čase. Tiež som to trochu zvažoval že by som od nich zobral tlačiareň, ale aktuálne nad tým vôbec nerozmýšľam
Konečně rozumný názor. Ale když jsem si srovnával A1 mini a Průša mini, tak mi prostě A1 vyšla jako rychlejší tiskárna s více funkcemi za polovinu ceny, která nevypadá jako bastl z tištěných částí a závitových tyčí. Na druhou stranu, naživo je Průša robustnější než vypadá.Ale některé praktiky jako zavírání ekosystému výrobků ve jménu bezpečí jsou svinstvo, bohužel se to stalo nějakým zvykem i u Androidu a google cloudu, kde ani není pořádná konkurence. Můžeme se dočkat toho, že v zájmu ochrany před vlastní blbostí půjde tisknout jen s originálními filamenty, které navíc nejsou po záruční lhůtě nebo tak něco. Je to extrém, ale poukazuje to na to, že relativní otevřenost u Průši má něco do sebe.
Takove veci se bohuzel deji vsude. Ja mam trebas krizi duvery vuci jablotronu a nikdo mi to nevymluvi. Pokud vypne funkcnost platicim zakaznikum v rusku, tak jednou muze to same udelat me nebo komukoliv jinemu.
Ježiš to ale vůbec není pravda. Nahoře píšu jaký je aktuálně stav. Jako mám doma dvě bambule, ale rozhodně to nevypadá, že bych musel opustit LAN mod, který u té větší mám nastavený.
ok.. takže jste dostali zadarmo tiskárnu a každej tejden nás budete zásobovat oslavnejma "recenzema" jak je to skvělej kousek a jak dobře tiskne (jako každá CoreXY tiskárna za polovinu ceny). Průša opět 1-2 roky za konkurencí a s cenou +100-200% nad srovnatelnejma modelama (a ještě prodej až od března).Ale určitě se vyplatí mít doma jednu Prusa one místo tří Qidi Q1 Pro, nebo dvou P1S.Ale já vím.. vyrábí se to tady a tak to musí bejt 3x dražší a horší než konkurence 🤷♂️
Tak. Vždyť za stejné peníze je mnohem lepší a větší tiskárna s hromadou funkcí.
Pánové prosím Vás, nějaké věcné argumenty a informace by nebyly? Pro nas neznalé a nerozhodnuté ... Děkuji předem! 🙂
no já myslím, že to zaznělo - za mě osobně hlavně cena a přístup. Dřív jsem všem Průšu doporučoval, ale už bohužel nemohu. On si jede pořád to své a nepřizpůsobuje se trhu. Krom toho ta slavná podpora taky už vzala za svý.. Upgrady jsou (podle mě) k ničemu - opět cenový nesmysl. Koupil jsem ve slevě Bamboolab PS1 s multimateriálem AMS (který narozdíl od průši opravdu funguje) za 19500 (bez dph), během 15min. to leželo sestavené na stole a tisklo to jak víno. Má to aplikaci i do mobilu, mraky modelů. Jediné co mi trochu chybí je prusa slicer, ten bamboo je sice fajn, udělá se v něm všechno v pohodě, ale ten slicer mi vyhovuje trochu víc. Za mě jednoznačně bamboo (ale je mi to líto)..
Zajimalo by me, kdyby se vyhodna tiskarna vyrabela v Rusku, doporucil byste ji?Protoze Cina je totalitni zeme vojensky okupujici cizi stat a pachajici genocidu. U Ruska to s tou genocidou neni tak jiste, jinak je na tom dost podobne. Nerozumim te nekonzistenci, proc Rusko je spatne, ale doporucovat cinske vyrobky je v pohode.
Na toto mali mysliet ti ktori z Ciny tu velmoc spravili. Mna napriklad uz nebavi neustale si odtrhat od huby zatial co si ludia s realnou zodpovednostou a mocou robia co chcu. Dnes je Cina bakana a treba presunut vyrobu napriklad do Indie z ktorej spravime dalsiu velmoc a zly bude zase ten co si tam nieco kupi pretoze ho nebavi vyhadzovat peniaze ktore nema za europske sunty. Tym netvrdim, ze konkretne Prusa je sunt, ale mnoho europskej produkcie uz ano a uplne chapem tie pohnutky hodit na ne "bobek".
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 2. 2025 14:57
A podporujete odmitani ruskeho plynu a ropy, saknce a dalsi veci proti Rusku, nebo jste v tomto konzistentni?
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 2. 2025 16:12
Tu sa priznam, ze to nie je celkom moja tema takze dam skor obecny postoj. Som za sankcie proti Rusku za predpokladu, ze efektivne poskodzuju Rusko a nie nas, alebo aspon nie vyznamne. Podobne je to s ropou a plynom.Skutocne dopady sankcii na Rusko ale neviem uplne kompetentne posudit, takze sa mmi k tomu vyjadruje trochu tazko.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 2. 2025 16:32
A sankce vuci Cine tedy?
Sankcie voci Cine beriem ako symbol europskeho upadku a straty konkurencieschopnosti. Uprimne, asi na to neviem jednoznacne odpovedat. Na Cinu sa pozeram inak ako na Rusko a to hlavne kvoli tomu, ze z Ciny sme velmoc spravili my. Chapem, ze sa chce EU branit, ale zaroven ako som pisal vyssie ma prestava bavit ta hra, ze volic/radovy obcan ma neustale doplacat na omyly politikov. Tiez chcem mat slobodu robit to co je nalepsie pre mna. Takze som nastaveny asi tak, ze pokial mozem vyuzivat rovnake vyhody hoc napriklad nakup lacnejsich produktov z Ciny, proste to vyuzivat budem.
Cina byla velmoci uz od stredoveku, ne-li staroveku...Kazdopadne diky za odpoved. Vetsina si najde duvod, proc neodpovedet.
Ano bola, ale nepokracovalo to neprerusovane az do dnes. Par desiatok rokov dozadu mala Cina zasadne odlisnu poziciu na svetovom ihrisku nez dnes :) Ja som fanusik diskusii pokial su vedene slusne a ocenujem, ze napriek zrejme rozdielnemu pohladu (ktory je realne mozno menej rozdielny nez to vyzera) tato slusne vedena bola, takze nemam najmensi problem odpovedat.
A telefon máte? Nebo televizi.. počítač, žehličku, pračku, myčku, mikrovlnku..? Krom toho ruský věci stojej naprostou většinou za ho.no. Naštěstí, protože jinak by to byl dost průšvih. Takže ta otázka je tak moc hypotetická, že ani nemá cenu se nad ní nějak zamýšlet..
Existuji telefony vyrabene mimo Cinu. Samsungy. Tem dam prednost.A jsou i 3D tiskarny mimo Cinu. Tem dam prednost.Mikrovlnku, pracku mam pronajate s bytem, v druhem byte uz byly, kdyz jsem to koupil. Jako student jsem kupoval cesky Sencor, ale kdo to vyrobil, to nevim. Mycku nemam. Ale mam tuseni, ze existuji znacky jako Bosch nebo Siemens. Lednici jsem si koupil Samsung. Pracku jsem vlastne kupoval, tusim Italske Philco.A i kdyby, dam proste prednost necinskemu zbozi, pokud to jen trochu jde. Netvrdim, ze nic cinskeho nekupuju; treba u solarnich panelu je fakt obtizne koupit necinske. Totez u LFP akumulatoru. Ale muzu se snazit je nepodporovat uplne stejne jako to Rusko. Ze ktereho jsme zase kupovali se sebezaprenim plyn.Televizi nemam. Monitory Samsung. Necinske je treba taky LG.
Názor byl 5× upraven, naposled 1. 2. 2025 18:12
ty máš prostě rovnou páteř. Já asi ne a tak mi čínská tiskárna s lepšíma parametrama a za třetinu ceny Průši fakt nevadí. Já chci tisknout a když za stejnou cenu jako dám za Průšu vytisknu 3x tolik, tak je rozhodnuto. Ty se klidně babrej s Průšou za 2-3x vyšší cenu s pocitem sebeuspokojení se na to dívej. Mimochodem třeba motory a další díly si myslíš že Průša vyrábí nebo to taky bere z číny ?
Nejde mi o "rovnost patere", to je totiz otazka hodnot, a ty ma kazdy jine. To je v poradku, a nikomu to nevycitam.Jde mi o myslenkovou konzistenci. Kupovat Cinu a odmitat Rusko nedava argumentacne smysl. A reagovat tim, ze bez Ciny se neobejdu, takze to rovnou vzdacam, je uplne chucpe, kdyz jsem na rusaky hrdina. S tim mam velky problem.
Oblečenie co nosis bolo myslíš vyrobené kde? Všetky súčiastky, aj tie v Rusi kde? Aj tie súčiastky do toho Samsung, no kde asi? Hliník,med, ktoré sa používajú kde tade sú asi odkiaľ? No hádaj.Nech si nahovárať co chceš, faktom je, že ani nekupovanim niečoho vyrobeného v Číne (koncový výrobok) sa tomu kupovať niečo z Číny nevyhneš.
Mrzi me, ze jsem se nedokazal vyjadrit dost jasne, ale uz nevim, jak lepe to popsat.Delam, co muzu. Kde je prijatelna alternativa, tu vyuziju. Obleceni nektere ceske, mame v CR nejake tovarny na obleceni, jine treba Banglades.Vim, ze se tomu nevyhnu, a nikde netvrdim, ze se tomu vyhybam. Obavam se, ze jste spatne pochopil me prispevky.
Opravdu si myslite, ze jsou vsichni tak bohati, aby si mohli dovolit platit 2 za 3x vic za srovnatelne zbozi jen proto, ze neni z ciny? Vy popisuje vlastni rozhodovani ve vecech, ktere stoji +/- stejne, to jde ooravdu hrdina. Ja treba nechci cinsky mobil, castecne z duvodu, ktery uvadite, ale bojim se zejmena o sve soukromi.
Znovu. Jde mi o myslenkovou konzistenci. Pokud odmita Rusko za cenu lidskych zivotu, pak nechapu neodmitani Ciny kvuli penezum.Pokud ale neni bojovnikem za svobodu proti Rusku, pak uz tam ta myslenkova inkonzistence neni, a dava smysl, ze neresi Cinu. Duvody jsem tu popsal mnohokrat i zde v diskuzi, az jsem s tim trapny.Za me je svoboda dulezitejsi nez penize. 3D tiskarna je pro vetsinu lidi zbytna vec. Jestli na ni nemate, nemusite si ji porizovat. Zvlast tu zminenou v clanku.Ja tisknu cca 40 komercnich veci rocne, takze by se mi vyplatilo nechat si to nekde tisknout. Ale chci ji mit, dela mi radost, a tu radost by mi dost kazilo, kdybych tim podporoval genocidu vic, nez je nutne.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 2. 2025 09:59
Takze pane Bzuci, kdyz jste tak konzistentni - opravdu nemate doma nic, co pochazi z ciny? Byt jen soucast jineho vyrobku. Protoze tyhle hrdiny zname, jsou jich plne diskuze, ale kdyz jde na lamani chleba, tak skutek utek. Sice nemate nic z ciny, ale 90% meziproduktu vasich veci jsou made in cina. Co se takhle uskromnit?
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 2. 2025 21:28
Odpoved ma vasi otazku tu v diskuzi jiz najdete. Vzhledem k vasemu arogantnimu tonu vas ni ne timto odkazuji.
No vidite, jste konzistentni pouze v situacich pro vas omluvitelnych. I ty panely jste mohl pri trose snahy sehnat "made in eu". Takze dekujeme, ale zkuste nemoralizovat, aspon ne v podobnych pripadech, kde je ta uspora pro mnoho lidi znacna. A srovnavat Cinu a Rusko dnesni optikou chce take velkou miru fantazie.
Mimochodem, kdyz uz se poustite do podobnych utoku, jiste vite, kolik procent komponent te tiskarny je vyrobenych mimo cinu. Prozradte nam to prosim. Diky
Mrzí mě, že mé otázky vnímáte jako útok. Ve skutečnosti mě zajímá, proč takhle lidi uvažují. Ale uznávám, že mohou působit provokativně, je to trochu cílem, abych získal více reakcí.Žádné solární panely nemám. Teda pokud nepočítáte ty 5x10 cm, nebo jak jsou velké, co používám pro své hobby projekty, a nakoupil jsem je na blešáku v Praze. Ano, jsou pravděpodobně z Číny, ale koupil jsem je od někoho jako nepotřebné, tedy obchod s Čínou jsem tím snad nepodpořil. Akumulátory pak používám Samsung.Další věc, ve které vás musím opravit, že nesrovnávám Čínu a Rusko, ale argumenty proti Číně a Rusku. Zdají se mi totiž stejné. Nikdo mi nenapsal, že má proti Rusku nějaký další argument, který by na Čínu neplatil, a že by mě nějaké napadly.U Průši jsem se byl podívat a pokecat si tam. Vím, že většina plastových dílů je vyrobena přímo tam z filamentu vyrobeného ne asi přímo u Průši, protože je to ABS, ale určitě v ČR. Dále je u Průši vývoj, obchod a support. Elektroniku si navrhují sami.Abych se dokázal rozhodnout, zda koupit tiskárnu z Číny nebo z Česka, nepotřebuji vědět, kolik procent, hmotnostních, objemových nebo finančních, se vyrábí mimo Čínu; k tomuto rozhodnutí mi stačilo vědět, že v Číně těch peněz skončí co nejméně, což je mým cílem. Nemám ambice úplně bojkotovat čínské produkty, ale snažím se dělat, co můžu.Byl bych rád, kdybyste příště přesněji četl, co píšu, a nestavěl se rovnou do prudké opozice, ale snažil se pochopit můj postoj, než ho začnete kritizovat. Proto znovu napíšu, že nikomu netvrdím, že nemá kupovat tiskárnu z Číny, to je věc hodnotového žebříčku každého z nás, ten máme každý jiný, a je to tak v pořádku, respektuji to. To, na co upozorňuji, je ten argumentační rozpor, a snažím se najít jeho příčinu. Diskuze s vámi mě k tomuto cíli zatím nijak nepřibližuje, protože zatím všechno, co jste napsal, buď není pravda, nebo vyžaduje vadnou interpretaci toho, co jsem napsal já, a to mi k ničemu není.
Názor byl 2× upraven, naposled 3. 2. 2025 11:27
Čína nás na rozdíl od Ruska nepovažuje za nepřátelský stát a nevyhazuje nám tu do povětří muniční sklady. Naše pozice vůči Číně a Rusku nejsou ani podobné.
K bambu: https://wiki.rossmanngroup.com/index.php?titl...rol_System
No, místo P1S když nevíš zda se u bambu neropzhodnou ti ořezat funkcionalitu a třeba omezí možnosti tisku po LAN bych řekl že ta bambu je předražená i proti průšovi kterej je sice dražší, ale dává ti víc jistoty které u bambu nemáš a měl bys to započítat do ceny.
Keď bloknes ich servery na firewall tak žiaden firmware update nedostaneš. Tak ľahké to je.
Hahahaha. A tu jistotu jste vzal kde? Kdyz uz, tak vsechno. Netusite, co jejich firmware obsahuje, kam vsude muze volat domu. Takze ne blokovat jejich servery, ale povolit pouze ty, ktere potrebujete.
To je dost diskriminační přístup pro lidi co nejsou z IT a nemají zkušenosti s nastavováním věcí v routeru.Krom toho jak jen u uzavřenýho firmware vědět kam všude si volají pro update?A hlavně kolik lidí tohle řeší před tím než nastane průšvih?
To jsem vždycky chtěl mít doma sajrajt, který je tak nedůvěryhodný, že ho musím raději blokovat.
Jo tak to je úplně super, koupit si tiskárnu a bát se updatů firmware.
Jo a mimochodem, v tomhle threadu lidi doslova doporučujou Bambu jako lepší alternativu. Takže jestli to má někdo doma za firewallem je hezký, ale těžko to pomůže někomu s novou tiskárnou která dorazí s novým firmwarem, že jo.
Přijde mi, že tenhle trend úspěšně nastolil Microsoft s Windows 10. Které se u mnoha lidí snad nainstalovaly samy, mají víceméně vynucené aktualizace v Home variantě, a lidi sice prskají a nadávají, ale vzhledem k podílu Windows na trhu to zjevně přijali.
Moje Flashforge Adventurer 5M Pro s Klipper modem je mnohem lepší volba za mnohem nižší cenu. :P
Ja bych pořídil koťátko. V dlouhodobém horizontu vyjde sice dráž, ale je to ještě mnohem lepší volba.
Kotě je solidní, nervy vám uklidní.
Ok, ale už mám 2 dospělé kocoury, tak snad jim to nebude vadit.
umi pracovat s teplotou uvnitr tiskarny a spolehlive tisknout i ty narocne materialy?
Ano
v popisu jsem to nikde nenasel, resp. ma to vetrak a umi to snizovat teplotu, ale nikoli vyhrat na vyssi teplotu
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 2. 2025 14:04
Prusa vetrak ma a vsadim se ze pri tisku 250mm/s (pokud to vubec umi) to taky nebude stacit stihat odvetrat zavrenej vnitrek aby se PLA v extruderu treba za hodinu nebo dve neprehralo. Pak se to sekne protoze se to zacne tavit v podavacich koleckach. Proto staci u vsech ostatnich tiskaren jen otevrit dvere a vrsek a vyreseno. Problem totiz neni odvetrat, ale udrzet uvnitr teplo pro tisk ABS, PC, PP, Nylonu atd. a to i tiskárna za 11k umi perfektne.
Tak jsem se mrknul, co je to zac.Jako bonus se to vyrabi v zemi, co pacha genocidu, vojensky okupuje cizi stat, a ma totalitni statni zrizeni. Jestli vam tohle prijde jako mnohem lepsi volba, pak gratuluji k usetreni.Predpokladam, ze Rusko je podle vas fujky, protoze udajne pacha genocidu, vojensky okupuje cizi stat a ma totalitni statni zrizeni, ze jo?Za sebe dam prednost tomu Prusovi a kotaktu. Vazim si svobody a lidskych zivotu vice nez tech penez.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 2. 2025 14:06
Tve problemy bych chtel mit. Odkud asi Prusa bere vetsinu dilu a elektroniky?! 😀
Muj problem neni Prusa, ale tezko pochopitelna nekonzistence.Cina prokazatelne pacha genocidu, vojensky okupuje cizi stat a je totalitne rizena.Rusko vojensky okupuje cizi stat, je totalitne rizeno, a je obvineno z pachani genocidy.Rusko je spatne, fuj, nepritel. Cina je kamarad. Rozdil je v tom, ze na Cine ksme ekonomicky zavisli, a budujeme vyssi a vyssi zavislost (baterky, solary), zatimco na Rusku si budujeme nezavislost. Rusko je spatne, Putina vesime v pytli, Xi je nas kamarad.Tenhle rozpor je muj problem. Obrovsky, protoze to vnimam jako projev doublethinku, a to skrz celou spolecnost. Desi me to.Muj problem je, ze me to znervoznuje, ale myslim, ze je to jeste daleko vetsi problem spolecnosti, ktera stejne argumenty nekde pouzije k nepratelstvi, a jinde je ignoruje a vytvari zavislos.Ja osobne si svobody vazim skoro nade vse, takze se snazim cinske vyrobky ignorovat, jak to jen jde. U tech ruskych je to snazsi, to uznavam, ale to neznamena, ze se na to u Ciny vykaslu.
Čína je komunismus, ekonomický nepřítel a všechno možný, ale srovnávat tyhle lidi s russákama? Jako vážně?
Srovnavam argumenty.Argument je, ze Rusko okupuje vojensky cizi stat, je to totalita, a je obvinene z genocidy. Zatimco Cina okupuje vojensky cizi stat, je to totalita, a pacha genocidu.Pro jistotu jeste specialne pro vas, neni to srovnani politicke ideologie ani obcanu tech statu.
Tvl jak kolovrátek, doporučuju vyhledat psychiatra.
Sic offtopic, ale kdyz jde o vazeni svobody, tak by me zajimal nazor na cenzuru u nas a dale na zapad. U nas se to dostalo k soudu, kde najednou krome pejska v podobe cz nic najednou nikdo nic nerozhodl a na zapade uz i majitel facebooku bouchnul odvazne pestickami do stolu a rekl, ze uz cenzurovat nebude. To je ta svoboda, ktere si mame vazit?
To je asi hodne velke tema, a nejsem si jisty, jestli jsem vam porozumnel. To jak Zuck prastil do stolu, jsem zaregistroval, a netusim, co si o tom myslet, vubec do toho nevidim. Pusobi to na mne lehce pozitivne, ale muj nazor nema zadnou vahu, jak k tomu nemam zadne informace.Povazuji za dulezite oddelovat svobodu vlastnika mit ja sve platforme prave to, co tam chce, a cenzuru statni. Nicmene moudre hlavy jako pan Neff tvrdi, ze treba Facebook uz je tak velky, ze by na nej mela platit jina pravidla. Sleduji to s uctou, ale stale se klonim spise k tomu, ze nezalezi na tom, jak je ta platforma velika, a ten rozdil vidim v nasili. Fungovani statu je na nasili zalozeno, Facebook je ciste dobrovolna vec. Ale zase, muj nazor v tomto nema prilis velkou vahu, jak tomu nerozumim, a dokazu akceptovat i ten pohled pana Neffa.Jinak stavu svobody projevu v CR si moc nevazim, covid ukazal, ze to pro mistni spolecnost neni prilis dulezita hodnota. Dokud je dobre, tak se nic nedeje, ale jak jde do tuheho, tyhle hodnoty umime rychle zahodit. A nedelam si iluze, ze kdyz si Putin dostatecne nahlas uprdne, tak nejaka svoboda projevu tu bude najednou vsem ukradena.Nejsem si jisty, jestli jsem vas svou odpovedi uspokojil, ani jsem asi moc nepochopil otazku, ale pokud udrzime diskuzi na dustojne urovni, klidne svou otazku upresnete, zkorigujte me, rad odpovim.
Souhlasím, jen dodám, že bez svobody projevu není žádné svobody a demokracie se změní v totalitu.
Vnimam velky problem respektovat cizi nazor. Dneska se nazory deli na dobre a spatne, a ty spatne je potreba umlcet, protoze ohrozuji nasi spolecnost.Nevim teda, jak dalece je tenhle pohled rozsiren, ale krici to na me ze vsech stran. Na zapade mozna jeste vice nez u nas.Demokracie se stava podobnou frazi jako za socialismu, to tu taky byla demokracie. Ale ne kvuli statu, ale protoze je to lidem jedno a nevazi si demokratickych hodnot. Ale demokracii snad zadna jina nez totalitni budoucnost potkat nemuze.
Ahoj, je to vlastně úplně opačně. Všechno je česko / evropa, ale ano motory jsou z číny a překvapivě elektronika se osazuje v Praze v Holešovicích. Co si o tom přístě něco zjistit, než propadnete dojmologii
osádza súčiastkami odkiaľ? meď na doske pochádza odkiaľ?
Líbí se mi váš argument.Nebudu podporovat Rusko, protože vojensky okupuje cizí stát a má totalitní zřízení.Zato budu nakupovat z Číny, která vojensky okupuje cizí stát, má totalitní zřízení, a páchá genocidu s cílem vyhladit ujgurskou menšinu, ale nezbývá mi nic jiného, protože tam odsud pochází měď na desce. Takže to vzdávám, a budu odtamtud brát všechno 😀Pokud znáte cestu, jak u SMD rezistoru zjistit, kdo ho vyrobil, sem s ní. Až budu příště nakupovat elektroniku, zrovna dva dny zpátky jsem kupoval sluchátka Sony, tak ji zkusím využít, klidně dám přednost jiné značce, když zjistím, že používá méně čínských součástek.
Myslím, že každý si umí dát dohromady, že v ČR je vývoj, tisk těch plastových částí taky, výroba použitých filamentů je taky česká. V Holešovicích taky sedí podpora a obchod. Kdo vyrábí kovové části, pláty, motory, čipy a součástky, to nevím, a klidně to může být Čína; ale pořád je to alespoň jen část.V Holešovicích rádi kohokoli provedou a odpoví mu na otázky.Navíc Průša podporuje školství, své tiskárny rozdává zdarma, kde mu to dává smysl. Když jim napíšete email s problémem, obratem odpoví, a ta podpora sedí taky tady.Jako vlastník MK3S+ trochu závidím majitelům CoreXYZ tiskáren za podobnou cenu, na druhou stranu mým potřebám naprosto dostačuje, a protože mám tu tiskárnu primárně pro radost, hraje pro mě velkou roli, že je česká. A beztak se drtivou většinu času fláká; kdyby mi šlo o peníze, tak ji utlizuju na plno 🙂
už seš s tou politikou trapnej. Pleteš si asi diskuzi. Tady tyhle bláboly fakt nikoho nezajímaj 🙂
Ja vim, prudim s tim vsude. Ale ja bych vazne rad vedel, kde se ta myslenkova nekonzistence bere.Uz jsem takhle prisel na docela dost veci, je to zdouhave, clovek ze opakuje jako kafemlejnek, ale sem tam narazim na nekoho, kdo je ochotny se o tom bavit.
Čížku, Čížku ten affiliate odkaz... No fujky.
Proč? Mydlím že mi to přijde jako ok způsob navýšení příjmů redakce.
No vidíš, mně naopak zaujalo jak je to fair provedené. Označené jednoznačně a zřetelně a doplněné zdvořilou prosbou o podporu. Přesně takhle se to má dělat!
ten link jo, ale co jeste zverejnit fakt, ze ji dostali od Prusi zadarmo a ted tady budou pravidelne vychazet oslavny clabnky jak je to skvela tiskarna ? Samozrejme ne proto, ze byla zadarmo ale ze je to za 33.000 tak vyborna koupe 🙂
"Je to totiž autonomní prvek, který přímo nespolupracuje s palubním počítačem. Je vyzbrojená Wi-Fi a snímky posílá zhruba každých deset sekund do webové služby Prusa Connect."Tohle psala AI?
Ne jen Čížek 😁😁🤣🤣
A Čížek existuje? Viděl jste ho někdy někdo ...? 😁
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.