Vadný radar v některých modelech Nissanu paralyzuje nouzové brzdění

  • V některých vozech Nissan je vadný radarový modul
  • Ten může způsobit zablokování systému nouzového brzdění
  • Problém se možná bude týkat i ostatních automobilek
Vadný radar v některých modelech Nissanu paralyzuje nouzové brzdění

Vadný radarový modul v některých novějších vozech Nissan může způsobit zablokování systému automatického nouzového brzdění. Výrobce situaci, na kterou upozornili redaktoři serveru Digital Trends, řeší s dodavatelem.

Japonská automobilka zastřešuje termínem Intelligent Safety Shield („Chytrý bezpečnostní štít“) několik technologií, které mají řidičům pomáhat zvýšit bezpečnost. Jednou z funkcí je i automatické nouzové brzdění (AEB), které spoléhá na radar umístěný v přední mřížce.

Úkolem radaru je sledovat provoz před vozidlem a v případě hrozícího rizika upozornit řidiče na možné nebezpečí kolize. Pokud řidič nezareaguje, aktivuje systém automatické nouzové brzdění.

Když radar nefunguje správně

Některé moduly radaru, které Nissanu dodává Bosch, jsou však vadné. Dochází k deaktivaci snímače a následnému vypnutí dalších prvků, které ho vyžadují ke své funkci – tedy například adaptivního tempomatu či systému nouzového brzdění. Závada je indikována výstrahou na palubní desce s chybovou hláškou, že přední radar není k dispozici.

Klepněte pro větší obrázek
Některé moduly radaru, které Nissanu dodává Bosch, jsou však vadné

Na uvedený problém narazili redaktoři Digital Trends u vozu Nissan Sentra a následně na něj upozornili automobilku. Ta později potvrdila, že se skutečně něco takového může stát a uvedla, že pracuje na výměně vadné součástky.

Ředitel pro komunikaci Dan Bedore doslova řekl, že podobné potíže ohlásilo také několik dalších zákazníků. Výrobce kontaktovat svého dodavatele, který nyní pracuje na nápravě. Vyřešení závady by mělo být otázkou několika týdnů.

Nemusí jít jen o Nissan

Ve skutečnosti se může jednat o mnohem širší problém, než se v tuto chvíli může zdát. Dnešní automobily se stále více opírají o elektronické pomocné systémy, jako jsou radary, lidary a kamery. Ačkoli výrobce přiznal závadu v modelech Sentra, s podobnými potížemi se potýkají také někteří majitelé Nissanů Armada, Altima a Murano.

„Chytrý bezpečnostní štít“ nabízí celá řada modelů tohoto výrobce, nicméně instalované součástky jsou od různých dodavatelů. Mluvčí společnosti Bosch potvrdil, že se podílí na řešení této záležitostí, ale odmítl specifikovat, kteří další výrobci automobilů používají stejný radarový modul. Pro další vyjádření odkázal novináře na automobilku.

„Chápeme obavy, které zákazník může mít při zobrazení jakéhokoli typu varovného hlášení,“ uvádí Nissan. „V takovém případě vozidlo komunikuje se zákazníkem tak, jak je nastaveno pro případ systémové poruchy: upozorní, že systém AEB není v tuto chvíli k dispozici. Je důležité si uvědomit, že kritické bezpečnostní systémy nejsou ovlivněny.“

Diskuze (14) Další článek: Wind-Blaster řeší zpětnou vazbu ve virtuální realitě. Vypadá jako dron na ruce

Témata článku: Automobily, Autonomní vůz, Aféry, Bosch, Adaptivní tempomat, Brzdění, Digital Trends, Altima, Chybová hláška, Výrobce, Možné nebezpečí, Automobilka, Nový vůz, Nouzové brzdění, Varovné hlášení, Nissan, Dnešní automobil, Japonská automobilka, Uvedený problém, Palubní deska, Celá řada, AEB, Zablokování, Modul, Radar


Určitě si přečtěte

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

** Astronomové objevili daleko za Neptunem těleso 2015 TG387 ** Okolo Slunce se pohybuje po extrémně protáhlé dráze ** Jeho dráha může ukazovat na existenci planety Devět

Petr Kubala | 10

Na Zemi je nejtepleji za posledních více než 100 tisíc let. Co nám hrozí?

Na Zemi je nejtepleji za posledních více než 100 tisíc let. Co nám hrozí?

** Letošní červenec byl třetím nejteplejším měsícem od roku 1880 ** Teplota naší planety roste raketovým tempem ** Co lidstvu hrozí v období, které v minulosti nemá obdoby?

Karel Kilián | 70

Roboruka se 100 let učila otočit kostičku. Skutečné A.I. se možná nikdy nedočkáme

Roboruka se 100 let učila otočit kostičku. Skutečné A.I. se možná nikdy nedočkáme

** Strojové učení v posledních deseti letech dokázalo divy ** Používáme ho dnes každý den nejen ve vyhledávači ** A přesto se člověku nepřibližuje ani náznakem

Jakub Čížek | 59

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

** Concorde byl nejrychlejším dopravním letadlem ** Atlantik dokázal přeletět za cca 3 až 3,5 hodiny ** Před osmnácti lety tragická havárie provoz těchto letadel prakticky ukončila

David Polesný, Jiří Černý | 37

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 35

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 82


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku