Automobily | Autonomní vůz | Aféry

Vadný radar v některých modelech Nissanu paralyzuje nouzové brzdění

  • V některých vozech Nissan je vadný radarový modul
  • Ten může způsobit zablokování systému nouzového brzdění
  • Problém se možná bude týkat i ostatních automobilek
Vadný radar v některých modelech Nissanu paralyzuje nouzové brzdění

Vadný radarový modul v některých novějších vozech Nissan může způsobit zablokování systému automatického nouzového brzdění. Výrobce situaci, na kterou upozornili redaktoři serveru Digital Trends, řeší s dodavatelem.

Japonská automobilka zastřešuje termínem Intelligent Safety Shield („Chytrý bezpečnostní štít“) několik technologií, které mají řidičům pomáhat zvýšit bezpečnost. Jednou z funkcí je i automatické nouzové brzdění (AEB), které spoléhá na radar umístěný v přední mřížce.

Úkolem radaru je sledovat provoz před vozidlem a v případě hrozícího rizika upozornit řidiče na možné nebezpečí kolize. Pokud řidič nezareaguje, aktivuje systém automatické nouzové brzdění.

Když radar nefunguje správně

Některé moduly radaru, které Nissanu dodává Bosch, jsou však vadné. Dochází k deaktivaci snímače a následnému vypnutí dalších prvků, které ho vyžadují ke své funkci – tedy například adaptivního tempomatu či systému nouzového brzdění. Závada je indikována výstrahou na palubní desce s chybovou hláškou, že přední radar není k dispozici.

Klepněte pro větší obrázek
Některé moduly radaru, které Nissanu dodává Bosch, jsou však vadné

Na uvedený problém narazili redaktoři Digital Trends u vozu Nissan Sentra a následně na něj upozornili automobilku. Ta později potvrdila, že se skutečně něco takového může stát a uvedla, že pracuje na výměně vadné součástky.

Ředitel pro komunikaci Dan Bedore doslova řekl, že podobné potíže ohlásilo také několik dalších zákazníků. Výrobce kontaktovat svého dodavatele, který nyní pracuje na nápravě. Vyřešení závady by mělo být otázkou několika týdnů.

Nemusí jít jen o Nissan

Ve skutečnosti se může jednat o mnohem širší problém, než se v tuto chvíli může zdát. Dnešní automobily se stále více opírají o elektronické pomocné systémy, jako jsou radary, lidary a kamery. Ačkoli výrobce přiznal závadu v modelech Sentra, s podobnými potížemi se potýkají také někteří majitelé Nissanů Armada, Altima a Murano.

„Chytrý bezpečnostní štít“ nabízí celá řada modelů tohoto výrobce, nicméně instalované součástky jsou od různých dodavatelů. Mluvčí společnosti Bosch potvrdil, že se podílí na řešení této záležitostí, ale odmítl specifikovat, kteří další výrobci automobilů používají stejný radarový modul. Pro další vyjádření odkázal novináře na automobilku.

„Chápeme obavy, které zákazník může mít při zobrazení jakéhokoli typu varovného hlášení,“ uvádí Nissan. „V takovém případě vozidlo komunikuje se zákazníkem tak, jak je nastaveno pro případ systémové poruchy: upozorní, že systém AEB není v tuto chvíli k dispozici. Je důležité si uvědomit, že kritické bezpečnostní systémy nejsou ovlivněny.“

Diskuze (14) Další článek: Wind-Blaster řeší zpětnou vazbu ve virtuální realitě. Vypadá jako dron na ruce

Témata článku: Automobily, Autonomní vůz, Aféry, Bosch, Nissan, Modul, Altima, Chybová hláška, Dnešní automobil, Uvedený problém, Adaptivní tempomat, AEB, Celá řada, Japonská automobilka, Zablokování, Digital Trends, Palubní deska, Automobilka, Možné nebezpečí, Radar, Nouzové brzdění, Brzdění, Následné vypnutí, Podobná potíž, Výrobce, Kamery na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Zorin OS 15: Vyzkoušejte další hezký a nenáročný linux pro mamku a taťku

Zorin OS 15: Vyzkoušejte další hezký a nenáročný linux pro mamku a taťku

** Ačkoliv je grafických linuxů plný internet, stále vládnou Windows ** Jeden z nich se jmenuje Zorin OS a nedávno se dočkal aktualizace ** Dělají jej dva kluci z Irska a je fakt hezký

Jakub Čížek | 116

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 99