Lifelong Learning Machine totiž už podle svého názvu hledá strojové učení, které se učí průběžně a samo dokáže určit, co nového je třeba se naučit.

Lifelong Learning Machine totiž už podle svého názvu hledá strojové učení, které se učí průběžně a samo dokáže určit, co nového je třeba se naučit.

Opět se proto rozběhla diskuze, jestli může autopilot skutečně nahradit řidiče z masa a kostí.

Opět se proto rozběhla diskuze, jestli může autopilot skutečně nahradit řidiče z masa a kostí.

Malý autobus Navya vyjel do ulic Las Vegas bez řidiče, zanedlouho narazil...

Malý autobus Navya vyjel do ulic Las Vegas bez řidiče, zanedlouho narazil...

Palubní počítač sice může mít k dispozici všechny mapy světa a může sbírat data z tolika senzorů, že se mu člověk se svými smysly nemůže vůbec rovnat, ale k čemu je to dobré, když nemá k dispozici intuici, schopnost lidsky předvídat a hlavně se učit za pochodu.

Palubní počítač sice může mít k dispozici všechny mapy světa a může sbírat data z tolika senzorů, že se mu člověk se svými smysly nemůže vůbec rovnat, ale k čemu je to dobré, když nemá k dispozici intuici, schopnost lidsky předvídat a hlavně se učit za pochodu.

Magazín IEEE Spectrum v této souvislosti připomněl letošní dotační program L2M americké obranné agentury DARPA (spadá pod Pentagon), který by to mohl změnit.

Magazín IEEE Spectrum v této souvislosti připomněl letošní dotační program L2M americké obranné agentury DARPA (spadá pod Pentagon), který by to mohl změnit.

Kdyby byl takovou technologií vybavený autobus Navya, sice by poprvé také selhal, jenže po ťuknutí by se danou situaci naučil a příště by pro jistotu, intuitivně, zvětšil odstup u podobných vozů.

Kdyby byl takovou technologií vybavený autobus Navya, sice by poprvé také selhal, jenže po ťuknutí by se danou situaci naučil a příště by pro jistotu, intuitivně, zvětšil odstup u podobných vozů.

Lifelong Learning Machine totiž už podle svého názvu hledá strojové učení, které se učí průběžně a samo dokáže určit, co nového je třeba se naučit.
18
Fotogalerie

Ve Stockholmu nově potkáte autobusy bez řidiče

Loni do ulic vyrazily autonomní mikrobusy v Las Vegas (a hned nabouraly) a s příchodem nového roku je mohou potkávat také návštěvníci Stockholmu. Tedy, nebude jich zrovna moc – jen dva kousky a prohánět se budou na relativně krátkém 1,5km okruhu rychlostí nejvýše 24 km/h, nasednout však bude moci opravdu každý.

Za experimentem stojí vládní inovační program Drive Sweden, který podporuje zavádění nových technologií v dopravě, a do experimentu se zapojilo několik hráčů včetně Ericssonu, který si v autobusech otestuje 5G a zároveň přenos informací do řídícího centra pomocí jeho systému CUT (Connected Urban Transport).

Pokud se šestiměsíční pilotní program osvědčí, malé autobusy by se mohly postupně dostat i na nové trasy a jednou, až bude připravená legislativa, snad i zrychlí z 24 km/h, s takovou jej totiž použijí jen ti, kteří opravdu nikam nespěchají.

Určitě si přečtěte

Články odjinud