Nebylo by lepší je spíš instalovat nad dálnice a parkoviště? Tam to již krajinu o moc více nezhyzdí, plocha bude asi i větší a v budoucnu s tím mohou napájet bezdrátově ty prosazované elektromobily. Pokud by se elektromobil po celou jízdu na dálnici místo vybíjení dobíjel, tak by to pak již byl použitelnější model. Ostatně při 130km/h má mít auto kolem sebe nevyužitou plochu cca 288m2 pouze pro sebe.
Ve Švýcarsku našli využití mezery mezi kolejnicemi. Speciální vlak do ní bude pokládat solární panely.----------------------------------------------------------------------------Větší blbost jsem neslyšel a nečetl !K čemu to bude, co v noci, co údržba ?Jsou daleko lepší možnosti, Levnější, Mobilní, než-li Nespolehlivé, tzv. Obnovitelné Energie .Tou energií jsou Volné Elektrony+Pozitrony, nejsou vidět, projevují se za bouřky jako blesky, v permanentních magnetech jako magnetizmus, v elektrických cívkácha elektromagnetech jako zpětný kop (zášleh) vysokého napětí .Obejitím Lenzova zákona lze tuto energii běžně čerpat, jen jiným, málo známým způsobem, neznámý elektrikářům a elektroinženýrům (neučilo se to na školách) Nevyžaduje to žádnou další energii, ani palivo .
No. A ted si vemte ty moznosti, kdyby se podobne obesel treba gravitacni zakon... 😀
LudekN13. 06. 2023 14:59No. A ted si vemte ty moznosti, kdyby se podobne obesel treba gravitacni zakon... --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Pomocí správných technologií lze udělat ledasco - i ta gravitace se dá vyrušit .Stačí se jen zajímat - Což očividně neplatí u tebe .Takových trubiček je spousty .
No a proc toho nevyuzijete? Zbohatnete.... A to by bylo lepsi, nez psat frustrovane prispevky, ne? 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 6. 2023 13:08
Hele, klidne ti dam 100milionu chechtaku v jakekoliv mene kdyz mi dokazes to co tvrdis. Hotove perpetum mobile.
Tak treba to bude prvni funkcni solarni tahak na penize.... https://youtu.be/7vItnxhWRqw...
Já bych to tak jednoznačně negativně neviděl. Někde v Alpách najdou 10km trati, kde projedou 3 motoráčky denně, na těch 10km položí bezmála 7 tisíc panelů co jim dají v peaku 3 megawaty, najmou k tomu úseku místního člověka,co se o tu elektrárnu bude starat a každý den to projede nějakou čistící drezínou. V létě to vyrobí elektřinu za několik milionů měsíčně, v zimě pár set tisíc. Určitě nebudou pokládat stovky kilometrů na hlavních tratích
Jakoze v Alpach v zime nesnezi? Provoz “cistici dreziny” nic nestoji? Ty solary rostou ve svycarskych lesech zdarma na stromech? Ja bych to jednoznacne videl na obycejny tunel schvaleny hloupym urednikem.
citace: "...vyprodukovat až 1 gigawatt energie ročně, což je dost elektřiny pro napájení asi 750 000 domácností"Budu-li nesmyslnou jednotku "gigawatt energie ročně" chapat jako 1 GWh / rok, pak jsme si trochu zaprehaneli, ze? To by vychazelo na 3.6 kWh/den/domacnost a to uz je trochu asketicke.Nicmene tyto uvahy jsou naprosto imaginarni, nebot k realizaci takoveho nesmyslu snad nikdy nedojde.Solarnim panelum skodi nejvic asi tyto 3 veci: vibrace, prach a naraz tvrdeho predmentu. Ceho je nejvic mezi kolejemi? Vibraci, prachu a narazu tvrdych predmetu. Wow, mysleli na vsechno, kluci Svycarsky...Asi nejde nalezt misto mene vhodne pro solarni panely nez mezi kolejnicemi kde jezdi vlaky. Nebo snad lze?Mimochodem, Dave Jones ma hezke video o teto idiotske myslence: https://www.youtube.com/watch...
Tady predpokladam bude bran jako 1GW spickoveho vykonu, pricemz prumerny rocni vykon bude cca desetina, tj kazdy rok vyprodukuje cca 900GWh
Hm, často se toulám přírodou s foťákem a často i podél kolejišť. Takže si umím představit srnu nebo divočáka, jak svými kopýtky bruslí po povrchu panelů. Ale třeba ve Švýcarsku nemají tolik zvěře... 😉
Jenom další z nápadů, kterých jediným účelem je vytahat peníze z idiotů ochotných investovat do sebevětší píčoviny. Na lidské hlouposti se vydělává nejsnadněji.
No dobre. A do ceho teda investuji chytri lidi? Treba vy, rekneme.. 😀
Ja investuji predevsim do sebe a do sveho vzdelani. To je totiz spolehlivy zpusob jak se vyhnout investicim do picoviin, jako ta v clanku.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 6. 2023 12:08
Vtom případě by jste měl své "investice" reklamovat... U vás se to totiž s úspěchem moc nesetkalo.
Ne, naopak.
No a jake mate zhodnoceni, resp pomer vynosy/investicni naklady? 😀Jinak spolehlivejsi zpusob jak se vyhnout investovani je proste nemit na to prachy. Coz se stava zejmena tem, kteri vsehovsudy "investuji do sebe" 🙂
Možná zapracuj na pochopení přečteného. Takto ze sebe zbytečně děláš blbce.Jinak čistě pasivní příjem z mých investic je dostatečný na to, abych se v věnoval už jenom tomu, čemu chci, a hlavně kdy chci.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 6. 2023 14:20
Pasivni prijem z investic do sebe a do sebevzdelavani? To me zajima cim dal vic 😀
Názor byl 3× upraven, naposled 12. 6. 2023 15:43
Vidím, že to zřejmě není tak, že bys toho blbce ze sebe pouze dělal...
Chces opravit to prohlaseni o investicich do sebe, nebo o pasivnim prijmu? Nebo vysvetlit, jak jsi investici do sebe dosahl pasivniho prijmu? 😀
Ani v nejmenším. Myslíš, že by mělo smysl vysvětlovat investování někomu, kdo ani nechápe, proč "především" a "pouze" nejsou významové ekvivalenty?
Názor byl 2× upraven, naposled 12. 6. 2023 18:57
To je stejne zajimavy, ze idioti dokazou investovat volne miliony do startupu, zatimco chytri lidi se nedustojne zamotaji i do pomerne jednoduche otazky.Jestli neni neco uplne naopak.. 😀
Třeba takový Trump, to je hotový génius, viď? Nebo Babiš...No, naběhl sis na vidle a ani tímto jsi to nevylepšil.Příště, než začneš někomu okopávat kotníky, ujisti se, že jsi pochopil, na co reaguješ. Měj se.
Názor byl 4× upraven, naposled 12. 6. 2023 20:14
Nemyslim, ze by zrovna Trump nebo Babis byli ochotni investovat do neceho, kde je oskubou. To maji byt priklady tech "idiotů ochotných investovat do sebevětší píčoviny"? Se v tom motas neskutecne, teda 😀
Solar freaking railways !Řekl jim někdo, kam padají hovna z vlakových hajzlů? Kdo to bude pravidelně mejt?Tady se sabotují přejezdy a najednou tu bude volně přístupných X km panelů.Chápu, že se dnes nevyplatí řezat a krást kolejnice, ale kdo by si neodloupnul sto metrů panelů pro vlastní potřebu za sto tisíc?
Ale oni to neplanuji instalovat u vas za vsi. Ma to byt ve Svycarsku 😀
Umí si někdo představit méně vhodné místo než silnice, nebo kolejiště?
Lidi, kteri si neumi nemozne veci predstavit, nikdy svet nezmeni 😉
Presne tak. Takovy kamen mudrcu kteri dokaze menit hovno na zlato tady mame taky. Je rozdil mit fantazii a je rozdil byt retard.
Uz delsi dobu nad tim premyslim a napada me jen koryto reky nebo dulni stola. Ale tam to asi i statni urednik pres dotace prokoukne B-]
Reka je docela dobry tip. Japonci a Korejci, kdyz nemaji ve mestech misto na nove silnice, tak je proste postavi na rece. Asi by se to dalo skloubit i se solarnimi clanky.Je to jenom o tom, co si mudrlant proste neumi predstavit, dokud to kdosi jiny neudela 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 6. 2023 13:50
Reka neni dobry napad, tedy z pohledu ekologie. Pokud je tam nejaky zivot, tak ten slunce potrebuje. Neco jineho je privadec, nebo odpadni kanal, kde to nicemu nevadi.
Reka o slunce neprijde. Jenom ma trosku vic stinu. Ale takovou ekologickou neprijemnost zpusobuje i kdejaky most... B-]
Most reku pretina z jednoho brehu na druhy, takze i pomerne siroky most zastini jen malou cast a po velmi malou cast dne. Naopak podelna stavba FVE v delce nekolika set metru nad rekou by tu cast odstinila v podstate trvale.
Podle me teda, kdyz se most otoci podelne, tak bude mit na reku porad ten stejny vliv. Ale tak koneckoncu, muzou byt ty solarni clanky na jakemsi novem moste, jestli je pretinani nejak zasadni 😀
Stěny vnitřního bazénu? Runway? Dno přístavu???
Stačí rok parkovat na parkovišti někde u běžně frekventované železnice a pak se podívat na lak toho auta. Železnice generuje šíleně moc železného prachu, který je strašně agresivní. Ulpí úplně na všem a začne hned oxidovat. Jinými slovy, ani nějaká metla tu vrstvu prachu z toho panelu neodstraní. To já jen tak, kdyby chtěl někdo zlehčovat prach generovaný železnicí.Zdar Max
Ono se staci podivat jak vypadaji skla na vyveskach po nastupistich, nebo prosklena lavka nad kolejema. Proc se asi upustilo od protihlukovych pruhlednych sten... protoze byly brzy nepruhledne. A to vse je dost daleko od koleji. 😉
Je dobre, ze ve Svycarsku nikdy nepada snih, ktery by treba cast roku tyhle naplocho polozene solarni panely zakryl...
Ty panely budou vytapet z energie produkovane vetrnikem.
Ok, na promo videu máme ideálně rovnou trasu, prostou nerovností a zatáček. Jak si s tím chtějí poradit v klikatém a nerovném Švýcarsku?
Nijak... udelaji maximalne demonstracku za idealnich podminek, poberou prachy a zmizi...
To mi neprijde jako problem. Zeleznice nema zatacky, ale oblouky. A ty maji definovany minimalni polomer, ktery staci i na to, aby se na nem srovnal vlak. Takze necele dva metry dlouhe panely...
Uplne nejjednodusim resenim je, ze do tech oblouku solarni panely nedate.... 😉 Myslim si, ze vidite problem tam kde neni, oblouk neni problem, jen drobna komplikace, Vetsi vyzvou budou vyhybky, ale i tam to lze resit tak, ze v miste vyhybek solarni panely proste nebudou...
jako fakt? A potom ako sa prepoja tie medzery? Aj toto bude potrebne vyriesit. Dalsia komplikacia.
No pokud nebudou dávat panely do oblouků, vyhybek, nerovností etc... tak pochybuji, že budou mít 5k pokrytých kolejí jak prezentují. Jako dovedu si představit životnost tohodle nápadu, ale ne ve Švýcarsku, ale někde kde je vedou koleje rovně a ideálně svítí sluníčko všude. Australie či některé části USA si myslím, že jsou mnohem vhodnější než švajc.
Vyhybek je, rekl bych, z hlediska plochy zanedbatelne mnozstvi. A nerovnosti zeleznice nema. Ma pouze stoupani a klesani a to byva par promile, aby po tom byl schopny jet vlak. Takze nejake ani ne dva metry dlouhe panely.... B-]
Az na tu ozubnici... 😝
Tak na te by se panelum asi moc nedarilo.. 😀
Ty jsi vskutku génius. Bravo!
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 6. 2023 20:22
Mas trauma, co? 🙂
Tak tohle je asi úplně nejmenší problém
Nesmysl. Vlaky generují znečištění, takže ty panely se budou špinit. Je to prach a otěr z brzd který se ukládá a cokoli panel znečistí rapidně sníží výkon. A uprostřed kolejí je to nejhorší místo kde to může být.
O toaletách raději nemluvě.
pokial nastavia pre prechadzajuce vlaky zablokovanie toaliet v danom useku kde su instalovane panely a samozrejme ich budu instalovat v usekoch kde sa nebrzdi tak si myslim ze to nebude problem. ale i tak si nemyslim ze vo svajciarsku sa hovno vypusta za jazdy... myslim ze oni su uz inde s dopravou
Ono už to není moc obvyklé ani v ČR.
Dokonca aj na Slovensku sú vlakové súpravy s vákuovými WC. Nie však vo všetkých... Tak nad Švajčiarskymi vlakmi by som sa nepozastavoval. Kolkyno to však nepatrilo Vám, lebo Vy aspoň niečo tušíte a neposudzujete vlaky vo Švajčiarsku so slovenskými alebo českými.
Nevim, jestli je to nesmysl, ale toto presne je v clanku zmineno i s resenim.
V clanku je, ze to teprve budou muset resit. 😉
Na konci vlaku bude metla. B-]
Ona by mela byt metla spise na zacatku... aby vymetla podobne ujete napady, jako solarni panely na koleje. 😀
V Cesku by ten specialni vlak nestihal polozit tolik panelu, kolik by jich nasinci rucne demontovali a odnesli. Nehlede na blbost to pokladat do takoveho prostredi a navic mnoho trati je lemovanych stromy a stin je skoro cely den. Odhaduji, ze zabezpeceni panelu proti premistovani by bylo nejlepsi v tunelech. Tam se malokdo odvazi, bohuzel i slunicko.
Tak isto na slovensku :) Ber to ale ako podporu zelenej energie. Vies kolko ludi potom bude mat solare?
Švýcaři asi nejsou jako Češi a nebo Slováci... 😝Navíc mají tolik peněz, že si to klidně zkusí. Třeba i jim vyjde tohle:https://vtm.zive.cz/clanky/prvni-solarni-siln... ...
Proc predpokladate, ze se ty panely musi dat na uplne kazdou kolej? Nebylo by lepsi pokladat je jen tam, kde jsou vhodne podminky??
Mno, to by bylo jiste dobry, ale tolik nevyuzivanych koleji neni ani u nas, natoz u nich. 😀
Jako nikam? To už u nás máme...
Co je to ten "1 gigawatt energie ročně"?
1 GW za rok bude urcite nova jednotka zvana GWa. Prevod na GWh bude GWh = GWa * 365 * 24. A na prestupny rok bude jeste bonus.
To je ignorance místních autorů článků používat správné jednotky, to je každou chvíli. V tomhle případě nevím, kde to vzali, v odkazovaném článku/webu není uvedeno skoro nic. Nicméně i když je v originále uvedeno, že něco produkuje x GWh za rok, tak to přeloží jako že generují x GW za rok, což je nesmysl.Asi jako na otázku "Jak rychle jede vlak z Prahy do Brna?" odpovědět "200 km".
Ani ani tenhle příklad redakce nepochopí, a to jsou fanoušci vlaků z Brna.
Redakce by mela casteji pouzivat umelou inteligenci kdyz ta prirodni pokulhava.
Inu, každý znalý člověk ví, že jednotky se (nejen zde) prasí a je myšlena energie 1 GWh.Ale jsou lidí, kteří to TAKY ví, ale POKAŽDÉ se znovu a znovu zeptají, viďte? 😁 😁
Solar roadways po padesáté. Politici jsou vážně idioti, že tomu pořád věří. Tady je krásné video, které celou tu ideu úplně likviduje https://www.youtube.com/watch...
Mně se to líbí. Aspoň tam už nepůjde lehnout tak, aby vás vlak nerozsekal.
Kdo si asi lehá na koleje tak, aby ho vlak nerozsekal? Že by někdo, kdo by chtěl plivnout na osmičku? V této souvislosti by se k tomu možná hodil reklamní slogan: Solární panely mezi kolejnicemi doporučují 4 z 5 sebevrahů? 😉
To je možná design z hlediska bezpečnosti, že se tam přinejhorším může člověk schovat a měl by přežít (pokud ho netrefí něco, co z vlaku visí nebo mu nezachytí oblečení). S těmi panely tam žádný prostor nebude.
Tak nějak to bylo natočeno ve filmu Knoflíkáři, tedy to plivnutí zezdola na osmičku na předním čísle projíždějící lokomotivy. Pokud to ovšem tenkrát nebyl jen filmový trik? 😉
Já tedy nejsem solární odborník, ale panely se zapojují do série do tzv stringů, aby se dosáhlo požadovaného napětí.Nějak si to neumím představit, jak to chtějí zapojit tady ????
Nechte to na odbornících...:-/
Uplne samostatne, energetickou infrastrukturu koleji to vyuzivat nemuze. Pripojene to musi byt zvlast.
Korejci na to jdou jinak - a podle me perspektivneji. Stavi ze solarnich clanku strechy nad parkovistemi u dalnic a nad silnicema. Vizualne to situaci moc nezhorsi a prostoru je na to fakt dost. Akorat ty konstrukce jsou trosku slozitejsi, nez jako kdyz se clanky jenom postavi na zem.
To se staví i v ČR - střecha nad parkovištěm v elektrárně Dukovany.https://elektrickevozy.cz/clanky/solarni-elektrarna... ... Konstrukce nejsou složitější - proč by měly být?Akorát ta efektivnost není taková jako v Kalifornii ...
Nojo, ale to je jakasi vizualizace projektu na miru, v arealu firmy, ne koncepcni reseni, ktere by mirilo na vhodnou cast verejneho prostoru.A konstrukce je slozitejsi, protoze cokoliv co je nekolik metru nad zemi, proste z principu potrebuje slozitejsi konstrukci nez to, co lezi na zemi. Doporucuji vyzkouset, at neresime uplne ptakoviny 😀
Jaké ptákoviny?Píšu o zastřešeném parkovišti - Dukovany nejsou vizualizace, ale realizovaný projekt ... Na servisním centru Škoda už panely jsou "Nová fotovoltaická elektrárna v Servisním centru společnosti ŠKODA AUTO v Kosmonosech"https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/... ...
Ajaj, vy budete specialista na divergentni debaty, zejo? 🙂Takze jenom vysvetlovani, bez toho abychom se kamkoliv posunuli:- to co jste sem nalinkoval mluvi o specialnim projektu a je tam pouze vizualizace. Snad vite, co sem davate, ne?- mluvim o koncepcnim reseni, ne o tom, ze jeste nikdo dalsi nedokazal dat solarni panely na vlastni parkoviste. Vite co je koncepcni reseni? Ze se tak budou osazovat treba vsechna parkoviste u firem, ne ze se budou individualne delat izolovane projekty.- kdyz rikam, ze jde o specialni projekty a ne koncepcni reseni pro verejny prostor, tak to fakt nevylepsite postrehem, ze i jina firma si ve svem arealu udelala podobny uzavreny projekt. Ach jo.- ptakovina je to, ze by nadzemni konstrukce mela byt stejna jako konstrukce ktera bude lezet na zemi. Soustredte se trochu.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 6. 2023 13:18
To, že se nějakej startupista pokusí oholit potenciální investory.. To snad i chápu.Ale že se na "technickém" serveru někdo zcela nekriticky tomuhle seriozně je schopen věnovat? 😀
Prinasi to reklamu? Prinasi. Dokud bude clanek generovat reklamu tak do te doby budou na zive klidne psat i o tom jak hori hovno.
Nápad to není špatný. Ale u nás neproveditelný. Prach, olej, a hlavně zloději. Tím nemyslím jenom kradače s. panelů.
Prach a olej je nepochybně i ve švýcarsku, to není žádná výsada českých kolejí 🙂 Spíš přemýšlím, co je na tom nápadu dobrého?
Dotace ? 😝
Nápad to je špatný. Prach, olej jsou zajisté i ve švajcu, ale co tam bude taky budou vibrace...
Vy fšichni jste zbytečně nedůvěřiví pesimisté, oni jistě ještě dají trolej někam na zem (jako elektřina v Praze v metru) a hned na to budou jezdit zadarmo.A jízdní řád se bude měnit podle slunečního svitu... 😝 😝
Ach bože, to je zase pitomost... Holt další past na hloupé investory a technologičtí "novináři" to zase sežerou i s navijákem a dělají tomu nesmyslu zadarmo reklamu. Kolejnice opravdu nejsou zrovna vzorem čistého prostředí. A hlavně nějak zapomněli na docela zásadní problém, pokud se plocha panelů rozloží na dlouhou vzdálenost (aby vůbec plocha solárů dávala nějaký výkon), tak tam budou kilometry propojovacích drátů a tudíž velké ztráty.
Nejen ztraty ve vedeni, mizerna ucinnost a mizerna zivotnost panelu. Ale zarazilo mne v clanku uvedene reflexni provedeni, takze navic jeste ohrozeni bezpecnosti. Nevim zda delali testy na ovlivneni zabzar, ale pravdepodobne take ne. Nejspis jde jen o to jak nalakat investory a ulozit k ledu jako dalsi nezivotaschopny projekt. Neni to poprve, co se tu podobna volovina objevila. B-]
Ztraty vas u energie zadarmo zase tolik netrapi.A v clanku pisou o 150 m, ktere zasobuji okolni domy. Udelat z toho vyssi napeti a poslat ho dal pujde i v kolejich.Jako celek to smysl podle me nedava, prave kvuli nutne udrzbe. Ale cistota se v clanku resi.
V clanku se resi udrzba... tim, ze to vse demontuji a odvezou... a to rychlosti az 1km za hodinu, takze mezistanicni usek zablokuji na celou noc. Tim vyblokuji nakladni dopravu a cast vylukove cinnosti, ktera se dela v noci.
To by snad šlo zkusit i u tramvajových tratí. A co třeba věšet fotovoltaické panely nahoru na troleje u elektrifikovaných tratí? 😉
tohle není věda ... ale pavěda 😀
Tak speciální vlak na pokládku už bysme měli, jak to bude s pokládkou ručně? S tou už se nepočítá? Mytí po zahnojení dieselparkem taky nebude grátis, to zas bude účet, za tu ekoparádu....
Největší problém vidím v tom, že většina železničních tratí je státních, a jelikož činnost státu je téměř zcela odtržená od potřeb lidí, celkem nutně musí stát selhat v obvyklých cílech jako je ekologičnost, ekonomičnost nebo potřeba přepravy.Pokud by podobné projekty měly existovat, potom jedině na volném trhu.
Stát přece právě kvůli "ekologičnost" a "potřeba přepravy" potřebujeme, kapitalistovi jsou tyhle věci ukradené.Alespoň tak se to tvrdí.
"Kapitalistovi" muže jít pouze o zisk, jenže ten může generovat pouze v případě že nabídne službu o kterou je zájem. Třeba ekologické nebo přepravní služby.
A jak je to teda s tim statem?
Vlak je kapitalistům u prdele, pokud zrovna nemáš elektrárnu, která spolkne 4 vlaky uhlí za den a ty vlastní bezvýhradně stát.Kapitalista používá silnice.
Nesměly by tam jezdit vlaky se záchody "Ve stanici nelze".
Na českých tratích vidím uprostřed mezi kolejemi kapky oleje a na nich přilepený rezatý prach, asi od obroušených kol a kolejnic. Problém je, že solární panel nesmí mít zastíněněnou ani malou část, protože pak dává mnohokrát menší výkon, než odpovídá osvětlené části panelu.Škoda že tenhle problém se tady neřeší a je málo známý.
On je ještě jeden větší problém - ve Švýcarsku používají jiná spřáhla, u nich tento problém není. Ale ty co jsou v ČR můžou v rozpojeném stavu "blembat" až dolu k pražcům a panely by roztřískaly
To je snad ještě větší blbost než "Solar roadways!"
To je zase tunel na investory co jsou naprosto tupí.
Klasicky paradox - ti, kteri vydelali penize aby mohli neco takoveho financoval jsou tupi a ti, kteri vedi co vsechno nejde, maji prd 😀
Neco jako Donald Trump ?😝
Donald je komicka figurka. Ale investice do nemovitosti mu nalinkoval uz rodinny byznys a v tomhle oboru, az na ty podvody, nebyl zas az tak neuspesnej 🙂
Tupi jsou jenom urednici schvalujici na tohle dotace. Investor je samozrejme vychcany, vymysli totalni pitchovinu, urednik schvali dotace, projekt se kvuli ruznym tezkostem zrealizuje za desetinasobek puvodni ceny a jediny kdo na tomhletom trati je obcan ktery plati dane.
A kam dají kolejnice při opravě? Nebo se s opravami nepočítá a bude se stavět nová trať?
Asi to pak rozeberou. Dřív bych napsal, že snad nejsou blbí a ví co dělají, ale v dnešní době si tím nejsem jist😀
Cosi mi říká, že odpovědi na Vaše otázky najdete v článku.
To je fakt extrém ptát se na něco, co je v krátkém článku srozumitelně popsané.
Kdo by se s tim clankem cet, co? 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.