B.Cernik
B.Cernik
2. 5. 2024 • 23:22

Nebylo by lepší je spíš instalovat nad dálnice a parkoviště? Tam to již krajinu o moc více nezhyzdí, plocha bude asi i větší a v budoucnu s tím mohou napájet bezdrátově ty prosazované elektromobily. Pokud by se elektromobil po celou jízdu na dálnici místo vybíjení dobíjel, tak by to pak již byl použitelnější model. Ostatně při 130km/h má mít auto kolem sebe nevyužitou plochu cca 288m2 pouze pro sebe.

Jirka1or
13. 6. 2023 • 13:59

Ve Švýcarsku našli využití mezery mezi kolejnicemi.
Speciální vlak do ní bude pokládat solární panely.
----------------------------------------------------------------------------Větší blbost jsem neslyšel a nečetl !
K čemu to bude, co v noci, co údržba ?Jsou daleko lepší možnosti, Levnější, Mobilní, než-li Nespolehlivé, tzv. Obnovitelné Energie .Tou energií jsou Volné Elektrony+Pozitrony, nejsou vidět, projevují se za bouřky jako blesky, v permanentních magnetech jako magnetizmus, v elektrických cívkách
a elektromagnetech jako zpětný kop (zášleh) vysokého napětí .
Obejitím Lenzova zákona lze tuto energii běžně čerpat, jen jiným, málo známým způsobem, neznámý elektrikářům a elektroinženýrům (neučilo se to na školách)
Nevyžaduje to žádnou další energii, ani palivo .

P3p3k
P3p3k
12. 6. 2023 • 22:23

Tak treba to bude prvni funkcni solarni tahak na penize.... https://youtu.be/7vItnxhWRqw...

petrik12
12. 6. 2023 • 11:42

Já bych to tak jednoznačně negativně neviděl. Někde v Alpách najdou 10km trati, kde projedou 3 motoráčky denně, na těch 10km položí bezmála 7 tisíc panelů co jim dají v peaku 3 megawaty, najmou k tomu úseku místního člověka,co se o tu elektrárnu bude starat a každý den to projede nějakou čistící drezínou. V létě to vyrobí elektřinu za několik milionů měsíčně, v zimě pár set tisíc. Určitě nebudou pokládat stovky kilometrů na hlavních tratích

nihilistic.bird
12. 6. 2023 • 11:27

citace: "...vyprodukovat až 1 gigawatt energie ročně, což je dost elektřiny pro napájení asi 750 000 domácností"Budu-li nesmyslnou jednotku "gigawatt energie ročně" chapat jako 1 GWh / rok, pak jsme si trochu zaprehaneli, ze? To by vychazelo na 3.6 kWh/den/domacnost a to uz je trochu asketicke.
Nicmene tyto uvahy jsou naprosto imaginarni, nebot k realizaci takoveho nesmyslu snad nikdy nedojde.
Solarnim panelum skodi nejvic asi tyto 3 veci: vibrace, prach a naraz tvrdeho predmentu. Ceho je nejvic mezi kolejemi? Vibraci, prachu a narazu tvrdych predmetu. Wow, mysleli na vsechno, kluci Svycarsky...
Asi nejde nalezt misto mene vhodne pro solarni panely nez mezi kolejnicemi kde jezdi vlaky. Nebo snad lze?Mimochodem, Dave Jones ma hezke video o teto idiotske myslence: https://www.youtube.com/watch...

David V.
12. 6. 2023 • 9:40

Hm, často se toulám přírodou s foťákem a často i podél kolejišť. Takže si umím představit srnu nebo divočáka, jak svými kopýtky bruslí po povrchu panelů. Ale třeba ve Švýcarsku nemají tolik zvěře... 😉

Katikakus
Katikakus
12. 6. 2023 • 7:42

Jenom další z nápadů, kterých jediným účelem je vytahat peníze z idiotů ochotných investovat do sebevětší píčoviny. Na lidské hlouposti se vydělává nejsnadněji.

SkACe
12. 6. 2023 • 7:05

Solar freaking railways !
Řekl jim někdo, kam padají hovna z vlakových hajzlů?
Kdo to bude pravidelně mejt?
Tady se sabotují přejezdy a najednou tu bude volně přístupných X km panelů.
Chápu, že se dnes nevyplatí řezat a krást kolejnice, ale kdo by si neodloupnul sto metrů panelů pro vlastní potřebu za sto tisíc?

AjaFreeman
AjaFreeman
12. 6. 2023 • 6:48

Umí si někdo představit méně vhodné místo než silnice, nebo kolejiště?

maxdevaine
11. 6. 2023 • 18:03

Stačí rok parkovat na parkovišti někde u běžně frekventované železnice a pak se podívat na lak toho auta. Železnice generuje šíleně moc železného prachu, který je strašně agresivní. Ulpí úplně na všem a začne hned oxidovat. Jinými slovy, ani nějaká metla tu vrstvu prachu z toho panelu neodstraní. To já jen tak, kdyby chtěl někdo zlehčovat prach generovaný železnicí.
Zdar Max

NoneAtAll
11. 6. 2023 • 13:13

Je dobre, ze ve Svycarsku nikdy nepada snih, ktery by treba cast roku tyhle naplocho polozene solarni panely zakryl...

mepp
11. 6. 2023 • 12:27

Ok, na promo videu máme ideálně rovnou trasu, prostou nerovností a zatáček. Jak si s tím chtějí poradit v klikatém a nerovném Švýcarsku?

XLADI
XLADI
11. 6. 2023 • 5:33

Nesmysl. Vlaky generují znečištění, takže ty panely se budou špinit. Je to prach a otěr z brzd který se ukládá a cokoli panel znečistí rapidně sníží výkon. A uprostřed kolejí je to nejhorší místo kde to může být.

Petr Zaloha
10. 6. 2023 • 23:40

V Cesku by ten specialni vlak nestihal polozit tolik panelu, kolik by jich nasinci rucne demontovali a odnesli. Nehlede na blbost to pokladat do takoveho prostredi a navic mnoho trati je lemovanych stromy a stin je skoro cely den. Odhaduji, ze zabezpeceni panelu proti premistovani by bylo nejlepsi v tunelech. Tam se malokdo odvazi, bohuzel i slunicko.

Petr Bílek
10. 6. 2023 • 23:03

Co je to ten "1 gigawatt energie ročně"?

Radim21
10. 6. 2023 • 23:02

Solar roadways po padesáté. Politici jsou vážně idioti, že tomu pořád věří. Tady je krásné video, které celou tu ideu úplně likviduje https://www.youtube.com/watch...

Adam Vágner
10. 6. 2023 • 22:21

Mně se to líbí. Aspoň tam už nepůjde lehnout tak, aby vás vlak nerozsekal.

MichaelsCZ
MichaelsCZ
10. 6. 2023 • 21:20

Já tedy nejsem solární odborník, ale panely se zapojují do série do tzv stringů, aby se dosáhlo požadovaného napětí.
Nějak si to neumím představit, jak to chtějí zapojit tady ????

LudekN
10. 6. 2023 • 20:43

Korejci na to jdou jinak - a podle me perspektivneji. Stavi ze solarnich clanku strechy nad parkovistemi u dalnic a nad silnicema. Vizualne to situaci moc nezhorsi a prostoru je na to fakt dost. Akorat ty konstrukce jsou trosku slozitejsi, nez jako kdyz se clanky jenom postavi na zem.

Lord Pitzbudka
10. 6. 2023 • 19:17

To, že se nějakej startupista pokusí oholit potenciální investory.. To snad i chápu.Ale že se na "technickém" serveru někdo zcela nekriticky tomuhle seriozně je schopen věnovat? 😀

Pavel Kozusznik
10. 6. 2023 • 18:15

Nápad to není špatný. Ale u nás neproveditelný. Prach, olej, a hlavně zloději. Tím nemyslím jenom kradače s. panelů.

JackBrno
10. 6. 2023 • 17:59

Ach bože, to je zase pitomost... Holt další past na hloupé investory a technologičtí "novináři" to zase sežerou i s navijákem a dělají tomu nesmyslu zadarmo reklamu. Kolejnice opravdu nejsou zrovna vzorem čistého prostředí. A hlavně nějak zapomněli na docela zásadní problém, pokud se plocha panelů rozloží na dlouhou vzdálenost (aby vůbec plocha solárů dávala nějaký výkon), tak tam budou kilometry propojovacích drátů a tudíž velké ztráty.

vzach
10. 6. 2023 • 17:45

To by snad šlo zkusit i u tramvajových tratí. A co třeba věšet fotovoltaické panely nahoru na troleje u elektrifikovaných tratí? 😉

Radek Panchartek
10. 6. 2023 • 17:31

tohle není věda ... ale pavěda 😀

Michal Ficus
Michal Ficus
10. 6. 2023 • 17:10

Tak speciální vlak na pokládku už bysme měli, jak to bude s pokládkou ručně? S tou už se nepočítá? Mytí po zahnojení dieselparkem taky nebude grátis, to zas bude účet, za tu ekoparádu....

Luboš Brejcha
Luboš Brejcha
10. 6. 2023 • 16:36

Největší problém vidím v tom, že většina železničních tratí je státních, a jelikož činnost státu je téměř zcela odtržená od potřeb lidí, celkem nutně musí stát selhat v obvyklých cílech jako je ekologičnost, ekonomičnost nebo potřeba přepravy.Pokud by podobné projekty měly existovat, potom jedině na volném trhu.

Yarda
Yarda
10. 6. 2023 • 16:35

Nesměly by tam jezdit vlaky se záchody "Ve stanici nelze".

JP77
JP77
10. 6. 2023 • 16:02

Na českých tratích vidím uprostřed mezi kolejemi kapky oleje a na nich přilepený rezatý prach, asi od obroušených kol a kolejnic. Problém je, že solární panel nesmí mít zastíněněnou ani malou část, protože pak dává mnohokrát menší výkon, než odpovídá osvětlené části panelu.
Škoda že tenhle problém se tady neřeší a je málo známý.

Lukáš Černý
10. 6. 2023 • 15:55

To je snad ještě větší blbost než "Solar roadways!"

Grňa Grňovič  (Grňa)
Grňa Grňovič (Grňa)
10. 6. 2023 • 15:43

To je zase tunel na investory co jsou naprosto tupí.

Net.Xtreme
10. 6. 2023 • 15:05

A kam dají kolejnice při opravě? Nebo se s opravami nepočítá a bude se stavět nová trať?

Určitě si přečtěte

Články odjinud