Ve Švýcarsku našli využití mezery mezi kolejnicemi. Speciální vlak do ní bude pokládat solární panely

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 121

Názory k článku

avatar
02. 05. 2024 23:22

Nebylo by lepší je spíš instalovat nad dálnice a parkoviště? Tam to již krajinu o moc více nezhyzdí, plocha bude asi i větší a v budoucnu s tím mohou napájet bezdrátově ty prosazované elektromobily. Pokud by se elektromobil po celou jízdu na dálnici místo vybíjení dobíjel, tak by to pak již byl použitelnější model. Ostatně při 130km/h má mít auto kolem sebe nevyužitou plochu cca 288m2 pouze pro sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 06. 2023 13:59

Ve Švýcarsku našli využití mezery mezi kolejnicemi.
Speciální vlak do ní bude pokládat solární panely.
----------------------------------------------------------------------------Větší blbost jsem neslyšel a nečetl !
K čemu to bude, co v noci, co údržba ?Jsou daleko lepší možnosti, Levnější, Mobilní, než-li Nespolehlivé, tzv. Obnovitelné Energie .Tou energií jsou Volné Elektrony+Pozitrony, nejsou vidět, projevují se za bouřky jako blesky, v permanentních magnetech jako magnetizmus, v elektrických cívkách
a elektromagnetech jako zpětný kop (zášleh) vysokého napětí .
Obejitím Lenzova zákona lze tuto energii běžně čerpat, jen jiným, málo známým způsobem, neznámý elektrikářům a elektroinženýrům (neučilo se to na školách)
Nevyžaduje to žádnou další energii, ani palivo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 06. 2023 22:23

Tak treba to bude prvni funkcni solarni tahak na penize.... https://youtu.be/7vItnxhWRqw...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 06. 2023 11:42

Já bych to tak jednoznačně negativně neviděl. Někde v Alpách najdou 10km trati, kde projedou 3 motoráčky denně, na těch 10km položí bezmála 7 tisíc panelů co jim dají v peaku 3 megawaty, najmou k tomu úseku místního člověka,co se o tu elektrárnu bude starat a každý den to projede nějakou čistící drezínou. V létě to vyrobí elektřinu za několik milionů měsíčně, v zimě pár set tisíc. Určitě nebudou pokládat stovky kilometrů na hlavních tratích

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2023 11:27

citace: "...vyprodukovat až 1 gigawatt energie ročně, což je dost elektřiny pro napájení asi 750 000 domácností"Budu-li nesmyslnou jednotku "gigawatt energie ročně" chapat jako 1 GWh / rok, pak jsme si trochu zaprehaneli, ze? To by vychazelo na 3.6 kWh/den/domacnost a to uz je trochu asketicke.
Nicmene tyto uvahy jsou naprosto imaginarni, nebot k realizaci takoveho nesmyslu snad nikdy nedojde.
Solarnim panelum skodi nejvic asi tyto 3 veci: vibrace, prach a naraz tvrdeho predmentu. Ceho je nejvic mezi kolejemi? Vibraci, prachu a narazu tvrdych predmetu. Wow, mysleli na vsechno, kluci Svycarsky...
Asi nejde nalezt misto mene vhodne pro solarni panely nez mezi kolejnicemi kde jezdi vlaky. Nebo snad lze?Mimochodem, Dave Jones ma hezke video o teto idiotske myslence: https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2023 09:40

Hm, často se toulám přírodou s foťákem a často i podél kolejišť. Takže si umím představit srnu nebo divočáka, jak svými kopýtky bruslí po povrchu panelů. Ale třeba ve Švýcarsku nemají tolik zvěře...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 06. 2023 07:42

Jenom další z nápadů, kterých jediným účelem je vytahat peníze z idiotů ochotných investovat do sebevětší píčoviny. Na lidské hlouposti se vydělává nejsnadněji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2023 07:05

Solar freaking railways !
Řekl jim někdo, kam padají hovna z vlakových hajzlů?
Kdo to bude pravidelně mejt?
Tady se sabotují přejezdy a najednou tu bude volně přístupných X km panelů.
Chápu, že se dnes nevyplatí řezat a krást kolejnice, ale kdo by si neodloupnul sto metrů panelů pro vlastní potřebu za sto tisíc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 06. 2023 06:48

Umí si někdo představit méně vhodné místo než silnice, nebo kolejiště?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 06. 2023 18:03

Stačí rok parkovat na parkovišti někde u běžně frekventované železnice a pak se podívat na lak toho auta. Železnice generuje šíleně moc železného prachu, který je strašně agresivní. Ulpí úplně na všem a začne hned oxidovat. Jinými slovy, ani nějaká metla tu vrstvu prachu z toho panelu neodstraní. To já jen tak, kdyby chtěl někdo zlehčovat prach generovaný železnicí.
Zdar Max

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 06. 2023 13:13

Je dobre, ze ve Svycarsku nikdy nepada snih, ktery by treba cast roku tyhle naplocho polozene solarni panely zakryl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 06. 2023 12:27

Ok, na promo videu máme ideálně rovnou trasu, prostou nerovností a zatáček. Jak si s tím chtějí poradit v klikatém a nerovném Švýcarsku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2023 05:33

Nesmysl. Vlaky generují znečištění, takže ty panely se budou špinit. Je to prach a otěr z brzd který se ukládá a cokoli panel znečistí rapidně sníží výkon. A uprostřed kolejí je to nejhorší místo kde to může být.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 23:40

V Cesku by ten specialni vlak nestihal polozit tolik panelu, kolik by jich nasinci rucne demontovali a odnesli. Nehlede na blbost to pokladat do takoveho prostredi a navic mnoho trati je lemovanych stromy a stin je skoro cely den. Odhaduji, ze zabezpeceni panelu proti premistovani by bylo nejlepsi v tunelech. Tam se malokdo odvazi, bohuzel i slunicko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 23:03

Co je to ten "1 gigawatt energie ročně"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 23:02

Solar roadways po padesáté. Politici jsou vážně idioti, že tomu pořád věří. Tady je krásné video, které celou tu ideu úplně likviduje https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 06. 2023 22:21

Mně se to líbí. Aspoň tam už nepůjde lehnout tak, aby vás vlak nerozsekal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2023 21:20

Já tedy nejsem solární odborník, ale panely se zapojují do série do tzv stringů, aby se dosáhlo požadovaného napětí.
Nějak si to neumím představit, jak to chtějí zapojit tady ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 20:43

Korejci na to jdou jinak - a podle me perspektivneji. Stavi ze solarnich clanku strechy nad parkovistemi u dalnic a nad silnicema. Vizualne to situaci moc nezhorsi a prostoru je na to fakt dost. Akorat ty konstrukce jsou trosku slozitejsi, nez jako kdyz se clanky jenom postavi na zem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 19:17

To, že se nějakej startupista pokusí oholit potenciální investory.. To snad i chápu.Ale že se na "technickém" serveru někdo zcela nekriticky tomuhle seriozně je schopen věnovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 18:15

Nápad to není špatný. Ale u nás neproveditelný. Prach, olej, a hlavně zloději. Tím nemyslím jenom kradače s. panelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 17:59

Ach bože, to je zase pitomost... Holt další past na hloupé investory a technologičtí "novináři" to zase sežerou i s navijákem a dělají tomu nesmyslu zadarmo reklamu. Kolejnice opravdu nejsou zrovna vzorem čistého prostředí. A hlavně nějak zapomněli na docela zásadní problém, pokud se plocha panelů rozloží na dlouhou vzdálenost (aby vůbec plocha solárů dávala nějaký výkon), tak tam budou kilometry propojovacích drátů a tudíž velké ztráty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 17:45

To by snad šlo zkusit i u tramvajových tratí. A co třeba věšet fotovoltaické panely nahoru na troleje u elektrifikovaných tratí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 06. 2023 17:31

tohle není věda ... ale pavěda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2023 17:10

Tak speciální vlak na pokládku už bysme měli, jak to bude s pokládkou ručně? S tou už se nepočítá? Mytí po zahnojení dieselparkem taky nebude grátis, to zas bude účet, za tu ekoparádu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2023 16:36

Největší problém vidím v tom, že většina železničních tratí je státních, a jelikož činnost státu je téměř zcela odtržená od potřeb lidí, celkem nutně musí stát selhat v obvyklých cílech jako je ekologičnost, ekonomičnost nebo potřeba přepravy.Pokud by podobné projekty měly existovat, potom jedině na volném trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2023 16:35

Nesměly by tam jezdit vlaky se záchody "Ve stanici nelze".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2023 16:02

Na českých tratích vidím uprostřed mezi kolejemi kapky oleje a na nich přilepený rezatý prach, asi od obroušených kol a kolejnic. Problém je, že solární panel nesmí mít zastíněněnou ani malou část, protože pak dává mnohokrát menší výkon, než odpovídá osvětlené části panelu.
Škoda že tenhle problém se tady neřeší a je málo známý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 15:55

To je snad ještě větší blbost než "Solar roadways!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2023 15:43

To je zase tunel na investory co jsou naprosto tupí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 06. 2023 15:05

A kam dají kolejnice při opravě? Nebo se s opravami nepočítá a bude se stavět nová trať?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor