Vědci na Marsu našli ideální místo pro založení kolonie. Kosmické záření však nadále zůstává problémem

Pokud chceme jednoho dne skutečně osídlit Mars, budeme se muset vypořádat s řadou problémů. Mezi ty nejpalčivější patří smrtící kosmické záření, před kterým se lidé budou potřebovat nějakým způsobem chránit.

Planetární vědci z Washington Academy of Sciences dospěli k závěru, že východiskem by mohl být život v podzemí – konkrétně v lávových tunelech. A rovnou našli ideální místo.

Jejich vysněná základna by měla být vybudována ve velké impaktní pánvi Hellas Planitia, poblíž rovníku, kde jsou úrovně radiace nižší než na jiných místech rudé planety.

Lávové tunely jako stínítka

Badatelé nejprve analyzovali snímky pořízené sondou Mars Reconnaissance Orbiter a identifikovali tři struktury, které se zdají být lávovými tunely. Následně se rozhodli prověřit, jaké stínění dotyčné geologické útvary mohou poskytovat.

Experimenty provedených ve třech státech USA ukázaly, že lávové tunely jsou schopny zablokovat až 82 % slunečního záření, které dosáhne zemského povrchu.

Live Science nicméně upozorňuje, že kolonisté by i tak stále byli vystaveni nebezpečným úrovním radiace.  Je tedy třeba hledat další řešení.

Diskuze (32) Další článek: Test notebooku MSI GE75 Raider: super grafika, doslova