Vědci NASA nastínili, jak by bylo možné terraformovat Mars

Jim Green, odcházející ředitel divize planetárních věd NASA, počátkem tohoto týdne promluvil na téma terraformace Marsu. Jak by podle něj šlo něco takového provést?

Green se domnívá, že by mělo stačit umístit mezi rudou planetu a Slunce obří magnetický štít. V důsledku toho by se marsovská atmosféra začala zahřívat a zahušťovat.

„Je to proveditelné. Zastavte stripování (proces, kterým jsou z kapaliny odháněny proudem procházejícího plynu těkavé látky, pozn. red.) a tlak se začne zvyšovat. Mars se začne terraformovat,“ uvedl v rozhovoru pro deník New York Times.

Jako deštník pro planetu

Hlavním myšlenka výše nastíněného řešení je v zásadě jednoduchá: zabránit tomu, aby částice vlivem působení slunečního větru unikaly z již tak dost tenké atmosféry rudé planety.

Tímto konceptem je fascinován i bývalý vědec NASA Hakeem Oluseyi. Ten CNN mj. řekl, že Greenem zmíněný magnetický štít by se musel nacházet na velice specifickém místě.

„Takže na základě tohoto umístění musíte provést výpočet, abyste určili jak velkou deflekci vlastně získáte... Ale je to jako deštník pro planetu,“ dodal.

Titulní ilustrační foto: D Mitriy, CC BY-SA 3.0