Vědci objevili ultrafialové světlo, které zabíjí koronavirus SARS-CoV-2, a přitom je bezpečné pro lidi

26. 09. 2020 09:45

Vhodné zejména do nočních klubů a diskoték. Tam se to ztratí v záplavě všelijakých jiných blikadýlek. Hustokrutopřísní týpci navštěvující tato zařízení s tím nebudou mít problém.

24. 09. 2020 19:55

Pane - Karle Kiliáne -> FAKE!
Vztah mezi vlnovou délkou, frekvencí a rychlostí světla
c = λ / τ = λ × f
c...rychlost světla (2,998*10^8 m/s)
λ...vlnová délka (m)
τ...perioda (s)
f...frekvence, kmitočet (Hz=s-1)
Jestli se nepletu, tak záření o vlnové délce 222 nm je tvrdší, než záření 253,7 nm.
Jestli se pletu, tak mne opravte:
Vlnová délka 222 nm odpovídá frekvenci vlnění 1350.45 THz (tvrdší záření).
Vlnová délka 253,7 nm odpovídá frekvenci vlnění 1181.711 THz (měkčí záření).Dělení:
UV-A – rozsah 315 až 400nm
UV-B – rozsah 280 až 315nm
UV-C – rozsah 100 až 280nmCož znamená, že čím je menší vlnová délka, tím je větší frekvence a tím je UV záření tvrdší.Co že to byli za vědci zase? Nebyli to ti samí, co řekli, že jiní vědci se spletli v řádové čárce a že ve špenátu není železo?

Tvl už vidím,jak se předhání podomní prodejci,neboli šmejdi,v prodeji super exkluzivní mega výhodné a léčivé UV lampy co zabíjí koronu.
Stejně jako světýlko za x tisíc chránící or d 5G signálem.
Věřím,že u hodně lidí uspějí.

24. 09. 2020 13:14

"Vědci objevili UV světlo, které ..."
To je zase bulvár! Už i na VTM?
Japonští vědci žádné UV světlo neobjevili. Nebudu se točit na té formulaci, jako že UV světlo všech vlnových délek je už nějaký ten pátek objevené. Oni ale neobjevili ani jeho efekty, tedy že těch 222 nm je relativně bezpečných pro člověka a že působí desinfekčně. Vzali prostě jen výsledky jedné kolumbijské radioložky (Manuela Buonanno), která bezpečnost vlnových délek kolem 200-222 nm zkoumá už nějakou dobu a na toto téma publikuje studie už asi 10 let. Dokonce má i studie týkající se použití těchto vlnových délek k desinfekci při zachování bezpečnosti jako náhradu za běžně používaných 254 nm. Zkoumala myslím převážně efekt na hubení bakterií. Jestli to testovala i s viry, si nejsem jistý; nečetl jsem všechny její studie. Účinky na živé tkáně savců má ale zmapované určitě.
Takže ti Japonci prostě vzali celý její výzkum a akorát vyzkoušeli, jestli to bude fungovat i na tento jeden konkrétní virus. Asi nebyl nejmenší důvod předpokládat, že by to na covid nefungovalo, když na ostatní to funguje. Ale fajn, nějaký výzkum to je a jakousi vědeckou hodnotu to má.
Ovšem tento článek je hodně špatná novinářská práce.

24. 09. 2020 12:11

Však o tomhle se mluvilo někdy na konci jara, žádná novinka....

24. 09. 2020 11:15

Tak teď ještě vymyslet bezpečnostní filtr aby propouštěl pouze těch 222nm a ekonomicky dostupnou žárovku.

24. 09. 2020 10:44

Germicidní lampy používají u nás ve Fitness centru, kam pravidelně chodím. Po každé lekci nechají rozhozené nářadí, na 15 minut vyženou lidi z tělocvičen a zapnou tam ty světla. Nevím jak moc učiněné to je, ale alespoň není vše upatlané od té smradlavé dezinfekce.

24. 09. 2020 10:15

no jako trvalé a plošné světlo do čekárny u obvoďáka plné lidí bych to tedy nechtěl, za pár desítek let po nálezu degenerativních změn na sítnici by už mohlo být pozdě. Ale jako směrové lampy namířené na podlahy, stoly a hlavně dveře s klikou bych to bral ...

24. 09. 2020 10:09

Pokud bude mít dostatečný výkon, ozón vyrábět bude. Ten taky desinfikuje. A škodí lidem. Rozdíl vlnových délek, zdánlivě malý, může mít velký vliv na průhlednost různých materiálů, tj. i lidských tkání. Ale někam pronikne, takže může narušovat např. povrchové vrstvy kůže a rohovky. Bezpečné to nebude, nebezpečné asi taky ne, jde o míru rizika. Ale v medicíně obecně tam kde nejsou bezpečně doložené meze, platívá princip nulové tolerance. Takže si myslím, že toto bude mít u nás velké problémy projít klinickými zkouškami.

24. 09. 2020 09:54

A nebude ze vzduchu vyrábět ozon nebo tak něco?

24. 09. 2020 09:17

Hm, tak by to mali začať vyrábať hromadne ako žiarovky na bežné použitie.

24. 09. 2020 09:02

Nezdá se mi, že by rozdíl vlnových délek pouhých 14% způsobil neškodnost pro člověka. Tady to přece není o tom, že by 222 nm bylo neškodných a 223 nm už ano. To rozhraní není ostré a škodlivost s vlnovou délkou stoupá, nebo klesá, ale rozhodně neplatí, že by se najednou objevila a najednou zmizela.

24. 09. 2020 08:54