Vědci říkají, že Mars zatím terraformovat nemůžeme. Elon Musk je ale přesvědčen o opaku

Z výsledků nové studie sponzorované NASA plyne, že terraformace Marsu je nemožná – tedy minimálně za předpokladu, že by měla být prováděna pomocí současných technologií.

Jak nejspíš víte, atmosféra rudé planety je velice tenká. Z toho mj. plyne, že lidské orgány by zde kvůli nedostatečnému atmosférickému tlaku rychle praskly. Jedinou možnost, jak tomu zabránit, představuje ochranné vybavení.

Autoři dotyčného výzkumu se proto zamysleli nad otázkou, jak složité by bylo zvýšit atmosféricky tlak na Marsu natolik, abychom po jeho povrchu mohli chodit bez speciálního obleku a v ideálním případě i bez dýchacího přístroje.

Elon Musk v roce 2015 navrhl, že by toho šlo dosáhnout použitím jaderných zbraní, které by uvolnily uvězněný oxid uhličitý. Jenže vědci dospěli k závěru, že CO2 je na Marsu málo. Atmosférický tlak by prý touto cestou bylo možné zvýšit pouze na úroveň 7 % toho pozemského, což rozhodně nestačí.

Slavný vizionář s tím nicméně nesouhlasí. V pondělí na svém Twitteru uvedl, že v půdě rudé planety je oxidu uhličitého dost. Nespecifikoval však, jaký výzkum jeho tvrzení podporuje.

Nutno dodat, že i kdyby se badatelé mýlili, tak nízký atmosférický tlak je pouze jedním z řady problémů, které by bylo zapotřebí vyřešit. To nicméně neznamená, že terraformace nebude reálná ani v budoucnosti. „Musk neplánuje vyslat lidi na Mars dříve než v roce 2024 a za 6 let se toho může hodně změnit,“ komentoval to Futurism.

Foto: D Mitriy, CC BY-SA 3.0

Diskuze (74) Další článek: Test notebooků pro studenty: na značce nezáleží, sledujte konkrétní modely

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Technologie, Twitter, Výzkum, Elon Musk, Mars, Kolonizace, Vědec, Speciální oblek, Nová studie, Slavný vizionář, Ideální případ, Jaderná zbraň, Tlak, Opak, Současná technologie, Futurism, Atmosférický tlak, Oxid uhličitý, Rudá planeta, Jediná možnost, Lidský orgán

Apple dal do MacBooku procesor Core i9 a 4TB SSD. Ani se neptejte, co za to chce...

** Apple aktualizoval notebooky MacBook Pro, dostaly nový hardware ** Těšit se můžete na nové procesory a větší paměť ** Cena nejvybavenějšího modelu překročí 200 tisíc korun

Jak a proč používat alternativní DNS: Zrychlí internet a odblokuje weby

** Alternativní DNS servery mohou zpříjemnit surfování na internetu ** Existuje několik ověřených alternativ, nejen známé DNS od Googlu ** Alternativní DNS však mají i své nevýhody, pozor na ně

Petr Březina | 31

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce