Vědci z MIT: Na Venuši by mohl existovat život

Tým odborníků z MIT tvrdí, že na Venuši možná existuje mikrobiální život. Konkrétně v tamějších mracích, které jsou bohaté na síru.

S touto zajímavou myšlenkou jako první přišel Carl Sagan a to již před více než padesáti lety. Planetární vědkyně Sara Seager a její kolegové však nyní navrhli nové možnosti, jak by takové organismy mohly přežívat.

Podle jejich názoru by hypotetické mikroby mohly v mracích vytvářet sloučeniny významné jak z hlediska fotosyntézy, tak z hlediska ochrany před nebezpečným UV zářením.

Jak zůstat nahoře?

Hlavní výzvou by nicméně bylo udržet se v horních vrstvách atmosféry. Pokud by totiž organismy spadly do nižších vrstev, shořely by.

Seager spekuluje o tom, že mikroby v horních vrstvách by se rychle rozmnožovaly, aby jejich populace byla dostatečně početná. V nižších vrstvách by pak přešly do stavu dormance (přechodné zastavení nebo omezení fyziologických procesů).

Mnoho z nich by nevyhnutelně zahynulo, nicméně ty zbývající by mohly být vyneseny vzestupnými konvektivními proudy zpět do bezpečí, kde by se opět začaly reprodukovat.

Diskuze (13) Další článek: Místo nepříjemného šťourání v nose budou stačit sliny. Nový test na COVID-19 je rychlý a levný

Témata článku: Vesmír, Věda, Výzkum, Mimozemský život, MIT, Atmosféra, Venuše, Horní vrstva, Šagan, Mrak, Carl Sagan, Sagan, Vrstva, Vědec, Mikroby, Nízká vrstva, Organismus

Nejlepší sluchátka, myši, klávesnice… Vybíráme osvědčený herní hardware pod stromeček

Důležitým parametrem herních sluchátek je pohodlnost a bezdrátová konektivita. U myší vybírejte podle oblíbeného žánru i ergonomie. Klávesnice kupujte ty mechanické a koukejte na jazyk potisku.

Hardware