Vědec z programu SETI tvrdí, že nás možná už dlouho špehuje mimozemská sonda

Podle fyzika Jamese Benforda existuje určitá šance, že mimozemšťané už miliony let monitorují dění na naší planetě – a to pomocí sondy nacházející se na nějakém skalnatém tělese obíhajícím kolem Slunce po podobné dráze jako Země (koorbitálu).

Jiní odborníci sice skepticky prohlašují, že pravděpodobnost něčeho takového rozhodně není nijak vysoká, nicméně nepopírají, že technicky to možné je.

Benford, který mj. působí jako nezávislý badatel SETI, ve svém článku zveřejněném v The Astronomical Journal připomíná, že Země je stará několik miliard let. To znamená, že hypotetická cizí civilizace by měla dostatek času na to, aby do její blízkosti dopravila nějaké výzkumné zařízení.

Mimozemská archeologie?

„To o čem mluvím, je v podstatě mimozemská archeologie,“ prohlásil Benford v rozhovoru pro Live Science.

Takový názor samozřejmě vychází z celé řady předpokladů, které mohou, ale také nemusí být pravdivé – že dotyčná civilizace je vyspělá (a disponuje tedy potřebnými technologiemi), že ji z nějakého důvodu zaujala právě Země atd.

„Že by na jednom z koorbitálů byla mimozemská sonda… to je očividně extrémně nepravděpodobné,“ komentoval Benfordovu práci fyzik a astrobiolog Paul Davies z Arizona State University.

Diskuze (29) Další článek: AMD a ARM jsou ve hře: Microsoft představil nové notebooky Surface

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, Země, Slunce, Mimozemský život, Archeologie, Arizona State University, Seti, Live Science, The Astronomical journal, Vědec, Sonda, LiveScience, Fyzik

Nejlepší aplikace pro tento týden: Preventivní prohlídka, vycházkové trasy a úklid domácnosti

** V marketech najdete množství titulů, ale jak objevit ty kvalitní? ** Každý týden je vybírá Apple, ale řada z nich má i verzi pro Android ** Výsledkem jsou kolekce těch nejlepších aplikací svého druhu

Nejlepší aplikace
Mastodon má o miliardu uživatelů méně, než si zaslouží (Podcast Živě)
Lukáš VáclavíkPetr Urban
MastodonPodcast ŽivěTwitter

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS