Vesmír | Mimozemský život

Vědec z programu SETI tvrdí, že nás možná už dlouho špehuje mimozemská sonda

Podle fyzika Jamese Benforda existuje určitá šance, že mimozemšťané už miliony let monitorují dění na naší planetě – a to pomocí sondy nacházející se na nějakém skalnatém tělese obíhajícím kolem Slunce po podobné dráze jako Země (koorbitálu).

Jiní odborníci sice skepticky prohlašují, že pravděpodobnost něčeho takového rozhodně není nijak vysoká, nicméně nepopírají, že technicky to možné je.

Benford, který mj. působí jako nezávislý badatel SETI, ve svém článku zveřejněném v The Astronomical Journal připomíná, že Země je stará několik miliard let. To znamená, že hypotetická cizí civilizace by měla dostatek času na to, aby do její blízkosti dopravila nějaké výzkumné zařízení.

Mimozemská archeologie?

„To o čem mluvím, je v podstatě mimozemská archeologie,“ prohlásil Benford v rozhovoru pro Live Science.

Takový názor samozřejmě vychází z celé řady předpokladů, které mohou, ale také nemusí být pravdivé – že dotyčná civilizace je vyspělá (a disponuje tedy potřebnými technologiemi), že ji z nějakého důvodu zaujala právě Země atd.

„Že by na jednom z koorbitálů byla mimozemská sonda… to je očividně extrémně nepravděpodobné,“ komentoval Benfordovu práci fyzik a astrobiolog Paul Davies z Arizona State University.

Diskuze (28) Další článek: AMD a ARM jsou ve hře: Microsoft představil nové notebooky Surface