Vědkyně NASA popsala, jak probíhá pátrání po mimozemských megastrukturách

Projekt SETI rozhodně není jen o zachycování rádiových signálů. Jeho součástí je mj. i pátrání po mimozemských megastrukturách. Co přesně se tím rozumí?

„Je to v podstatě jakákoli umělá struktura postavená inteligentní civilizací, možná pro účely získávání energie,“ vysvětlila Ann Marie Cody, která pracuje pro SETI Institute a Ames Research Center, v novém rozhovoru pro Vice.

Metoda, kterou Cody a její kolegové používají je velice přímočará i dostatečně vyzkoušená. Vědci s její pomocí totiž už po celá desetiletí objevují exoplanety a jiná nebeská tělesa.

Snímek za snímkem

„Díváme se na tisíce – dokonce miliony – hvězd, pořizujeme snímek za snímkem a pak tyto snímky převádíme na sekvenci jasu každé hvězdy v průběhu času,“ uvedla Cody.

Pokaždé, když kolem sledované hvězdy projde nějaký objekt – například planeta – způsobí to dočasné ztlumení jejího jasu. V důsledku toho vznikne něco jako „světelný podpis“.

„Pokud máte umělou megastrukturu, mohli byste potenciálně způsobit odlišný podpis, který by byl jedinečný," dodala Cody.

Diskuze (8) Další článek: Američtí chirurgové poprvé úspěšně transplantovali srdce z geneticky modifikovaného prasete